Poszukiwany, poszukiwana – specjalista/tka oraz stażysta/tka do działu SEO

MBridge - Marketing Experts,

Rozpoczęliśmy kolejną rekrutację w MBridge – tym razem rozglądamy się za osobami, które wzmocnią nasz dział SEO. Chcesz dowiedzieć się, jak wygląda praca na takim stanowisku? W tym artykule skrótowo to wyjaśniamy. 

Czym właściwie jest SEO?

SEO to akronim od angielskich słów – Search Engine Optimisation. Innymi słowy – chodzi tu o optymalizację serwisów internetowych w taki sposób, aby ich poszczególne podstrony wyświetlały się wyżej w Google i innych wyszukiwarkach. Nieraz możesz też spotkać się z nazwą pozycjonowanie strony internetowej.

Co w takim razie oznacza skrót SEM i czym różni się od SEO? SEO to podzbiór tradycyjnego SEM, czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych (Search Engine Marketing). Drugi podzbiór to płatne kampanie PPC, jednak w większości agencji, w tym w MBridge Marketing Experts, zajmuje się tym osobny dział performance marketingu. Oczywiście oba zespoły pozostają ze sobą w ścisłej współpracy.

W dziale SEO twoim obowiązkiem nie będzie zatem nadzór nad kampaniami w Google Ads, na Facebooku, porównywarkach cenowych i innych miejscach. Będziesz za to optymalizować serwisy (blogi, sklepy internetowe, landing page) pod kątem kryteriów wyszukiwarek. Czynników rankingowych jest całkiem sporo i wielokrotnie pisaliśmy o nich na blogu. To m.in. teksty SEO na stronie, linki kierujące do witryny, linki wewnętrzne, stan techniczny witryny etc. 

Jakie kompetencje są przydatne w pracy w SEO?

Praca w SEO jest bardzo różnorodna. Możesz rozwijać się w wielu różnych kierunkach. 

    • Jeśli jesteś dobrym obserwatorem/ką i dobrze radzisz sobie z rozumieniem i rozwiązywaniem problemów, pewnie zainteresuje Cię analityka internetowa związana z SEO. Możesz też kontynuować pracę w dziale analityki, jeśli wyjątkowo zainteresuje Cię ten temat.
    • Jeśli lubisz twórczą pracę, najpewniej spodobają Ci się zadania związane z szukaniem tematów na blogi firmowe, doborem słów kluczowych. przygotowywaniem planów wydawniczych i współpraca z działem contentu.
    • Jeśli doskonale odnajdujesz się w świecie biznesu, prawdopodobnie sprawdzisz się w planowaniu strategii dla klientów e-commerce.

Pamiętajmy też, że jest to branża, która nieustannie się zmienia i rozwija, dlatego musisz być przygotowany/a na to, że raz zdobyta wiedza nie wystarczy. W tej branży trzeba stale się dokształcać i być na bieżąco z nowinkami z Google.

Dlaczego MBridge Marketing Experts? Co wyróżnia naszą agencję?

Na stażu w MBridge nie będziesz parzyć kawy i porządkować dokumentów. Zamiast tego przeszkolimy Cię z większości dziedzin marketingu internetowego i wdrożymy w nasze projekty. Warto zaznaczyć, że są to projekty prowadzone dla wiodących marek, takich jak Smyk, Netia, MediaMarkt czy Signify. Działamy w etyczny i przejrzysty sposób. Nie uznajemy Black Hat SEO i innych tego typu praktyk. Zamiast tego koncentrujemy się na indywidualnych potrzebach klientów i podsuwamy im dopasowane do nich rozwiązania.

Mamy biuro na warszawskim Mokotowie, ale istnieje także możliwość pracy w trybie hybrydowym i zdalnym. Staże odbywają się jednak na miejscu, w biurze – w takich warunkach po prostu najwięcej się nauczysz. W biurze czekają też na Ciebie świeże owoce, biblioteczka pełna wartościowych książek i magazynów o marketingu oraz jedyny w swoim rodzaju zespół. 

Czego jeszcze możesz się spodziewać po pracy w MBridge? Przeczytasz o tym w artykule „Jak wygląda staż w agencji marketingowej MBridge – Marketing Experts?” – znajdują się tam wypowiedzi stażystów, którzy zdecydowali się z nami kontynuować przygodę z marketingiem internetowym. 

Zainteresowany/a? W takim razie aplikuj! Informacje odnośnie szczegółowych wymagań znajdziesz w poniższych ogłoszeniach:

Życzymy powodzenia!

MBridge - Marketing Experts

MBridge - Marketing Experts

Polska agencja marketingowa, obecna na rynku od 2016 r., która zajmuje się projektowaniem i realizacją strategii marketingowych w internecie. Specjalizuje się w SEO, SEM, content marketingu, analityce internetowej, social ads, CRM, performance UX oraz doradztwie strategicznym z zakresu marketingu online. Obecnie realizuje działania m.in. dla Unilever, Smyk, MediaMarkt, Netia, Signify, Recman.