Reklama w internecie, od czego zacząć?

Reklama w internecie: od czego zacząć? Jakie są możliwości w 2025?

Tworzysz fantastyczny produkt lub usługę, ale wciąż zbyt mało osób o tym wie? Reklama w internecie może ci pomóc w dotarciu do większej liczby klientów. Możliwości jest jednak tak wiele, że łatwo się w nich pogubić. Właśnie dlatego opracowaliśmy ten przewodnik! Sprawdź, jakie narzędzia i formaty reklamowe polecamy w 2025 roku.

Reklama w internecie, czyli co? Jakie są dostępne opcje?

Pod hasłem „reklama w internecie” kryje się obecnie mnóstwo działań na wielu różnych platformach. Są to zarówno reklamy płatne w Google, Meta i innych serwisach społecznościowych, jak i optymalizacja strony pod kątem SEO. Do tego dochodzą działania takie jak współpraca z influencerami, marketing afiliacyjny czy remarketing. Naprawdę trudno podsumować to wszystko w jednym akapicie!

 

Oprócz tego, że działania te rozgrywają się w świecie online, mają jeszcze jeden wspólny mianownik – można łatwo monitorować ich efekty i w razie potrzeby błyskawicznie optymalizować ustawienia. Wiadomo, ile osób kliknęło w link reklamowy oraz, jakie jest jego źródło. Pozwala to dość dokładnie prześledzić ścieżkę konwersji, co w świecie reklamy tradycyjnej, np. tej w przestrzeni miejskiej, nadal jest bardzo trudne. 

 

Na tym nie koniec! Nie dość, że możesz w czasie rzeczywistym śledzić skuteczność swojej reklamy, to masz także możliwość porównywania jej różnych wersji przy pomocy testów A/B. Możesz dzięki temu sprawdzić, które komunikaty i kreacje marketingowe najbardziej angażują twoich odbiorców.  Narzędzia takie jak Google Analytics pozwalają także zweryfikować długość sesji na stronie, najchętniej klikane linki i wiele innych informacji. Pamiętaj jednak, że kluczem do prawidłowo działającej analityki internetowej są poprawnie zbierane dane. Jeśli nie masz pewności, czy twój Google Analytics przypisuje konwersje do odpowiednich źródeł ruchu, skorzystaj z naszego darmowego AutoAudytu GA4

 

Sprawdź, jak ROAS może pomóc w optymalizacji Twoich kampanii reklamowych i jak go obliczyć!

Od czego zacząć reklamowanie się w internecie?

Zanim uruchomisz kampanię, zastanów się, co właściwie chcesz osiągnąć. Zależy Ci na zwiększeniu ruchu na stronie, budowaniu świadomości marki, a może na konkretnych wynikach sprzedażowych? To bardzo ważne, aby już na wstępie to określić, ponieważ każdy z tych celów będzie wymagał doboru nieco innych narzędzi, o czym przekonasz się w dalszej części tekstu.

 

Nie mniej istotne jest określenie grupy docelowej. Twoja reklama nie może być skierowana do wszystkich, bo wtedy jej skuteczność będzie znikoma. Dlatego zastanów się dobrze, kim są twoi klienci, a następnie stwórz kilka opisujących ich person marketingowych – pomoże ci w tym ten artykuł: Persona marketingowa: Jak ją stworzyć? Czy warto?

 

Przed rozpoczęciem działań reklamowych w internecie koniecznie upewnij się także, że twoja strona internetowa jest prosta, intuicyjna oraz wypełniona najwyższej jakości treścią. Nie chcesz przecież, aby klienci, którzy trafią na witrynę skuszeni reklamą, opuścili ją po zaledwie kilku sekundach przez to, że jest nieczytelna, mało atrakcyjna pod względem wizualnym lub zbyt wolno się ładuje

 

Dowiedz się, jak optymalizować reklamy w internecie z pomocą KPI e-commerce.

Reklama w internecie w praktyce – przykłady konkretnych działań

Jak już wiesz, reklama w internecie może być nakierowana na wiele celów biznesowych. Na potrzeby tego artykułu bierzemy na tapet dwa najpopularniejsze – budowanie świadomości marki i sprzedaż. Oto przykładowe działania, jakie można podjąć w każdym z tych przypadków. Pamiętaj jednak, że na ostateczny dobór wpływa wiele różnych czynników – przede wszystkim grupa docelowa i jej potrzeby.

Reklama w internecie skoncentrowana na budowaniu świadomości marki

1. SEO

 

Dzięki regularnym działaniom SEO twoja strona może wyświetlać się w Google na frazy powiązane z branżą. Mogą być to zarówno dość ogólne zapytania (zabawki dla kota), jak i typowo lokalne frazy (kosmetyczka Kraków) – wszystko zależy od rodzaju działalności. 

 

Musisz jednak liczyć się z tym, że nie tylko ty dążysz do tego, aby twoja strona pokazywała się na najwyższych pozycjach na najważniejsze dla ciebie frazy. O te najpopularniejsze toczy się zwykle zaciekła konkurencja. Dlatego, jeśli chcesz docierać do klientów za pomocą organicznych działań w Google, musisz stale trzymać rękę na pulsie i dbać o to, aby strona była sprawna pod kątem technicznym i stale aktualizowana o wartościowe treści. Nie mogą być to jednak przypadkowe artykuły – skuteczne działania SEO zawsze są oparte na solidnej strategii. 

 

Jeśli interesuje cię ten temat, koniecznie zapoznaj się z artykułami na temat SEO na naszym blogu. Zachęcamy także do przejrzenia naszej oferty SEO. Współpracujemy w tym zakresie z biznesami z różnych branż, a doświadczenie zdobywaliśmy przez lata, skutecznie pozycjonując zarówno międzynarodowe korporacje, jak i rodzinne biznesy.

 

Pro Tip – Jeśli działasz na rynku lokalnym, koniecznie zadbaj także o wizytówkę w Google Moja Firma. Jeśli rzetelnie ją uzupełnisz, znacząco ułatwisz klientom kontakt z Twoją firmą i usprawnisz pozycjonowanie swojej witryny. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym e-booku o GMF.

 

2. Social media

 

W mediach społecznościowych panuje dziś ogromna konkurencja, ale wciąż masz szansę na to, aby znaleźć tam swoją niszę. Publikuj regularnie posty odsłaniające kulisy twojej pracy, dziel się  opiniami zadowolonych klientów i dbaj o dobre relacje z obserwującymi. 

 

Na początku na pewno nie będzie to zbyt duża publika, dlatego warto wspomagać się działaniami płatnymi. Możesz promować wybrane posty oraz korzystać z innych formatów reklamy zasięgowej. W połączeniu z przemyślanymi działaniami organicznymi powinno to przełożyć się na konkretne efekty, nawet jeśli nie dysponujesz zbyt dużym budżetem. Kluczem jest odpowiednie targetowanie reklam, tak aby docierały one wyłącznie do osób z twojej grupy docelowej.

 

3. YouTube

 

Reklamy na YouTube coraz bardziej przypominają te, które znamy z telewizji, tym bardziej że serwis umożliwia wgrywanie coraz dłuższych spotów, często bez możliwości pominięcia reklamy (szczególnie gdy użytkownik korzysta z aplikacji na telewizorze). 

 

Przewagą YouTube jest jednak możliwość dokładnego targetowania reklamy. Możesz decydować nie tylko o tym, przed jakimi filmami ma się wyświetlać twój spot, ale także kierować go do użytkowników o określonym wieku, zainteresowaniach i lokalizacji. 

 

4. Newsletter

 

Warto być także w mailowym kontakcie z klientami – rozbudowana i starannie posegmentowana baza klientów to dziś prawdziwy skarb! Zachęcaj więc odbiorców, aby dołączali do twojego newslettera. W zamian możesz im zaoferować atrakcyjny rabat albo niedostępną nigdzie indziej treść (tzw. lead magnet).  

Reklama w internecie skoncentrowana na sprzedaży

1. Kampanie Google Ads

 

Reklamy w Google Ads to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych dla e-commerce. Szczególnie popularne są kampanie produktowe (Google Shopping), które wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania Google. Oprócz linku do strony zawierają także zdjęcie i cenę produktu, dzięki czemu trudno je zignorować.  

 

Google Shopping rzecz jasna nie jest jedynym formatem reklamowym dostępnym w Google Ads. Do wyboru masz także reklamy tekstowe, displayowe, wideo i wiele więcej. Na temat  dostępnych formatów, a także strategii ustalania stawek szerzej przeczytasz na naszym blogu w sekcji Performance.

 

2. Działania płatne w social media 

 

Kampanię sprzedażową możesz uruchomić także w Meta, na TikToku i innych serwisach społecznościowych. Przy wyborze kieruj się potrzebami swojej grupy docelowej oraz oficjalnymi danymi na temat użytkowników każdej z tych platform.

 

Social media są dziś bardzo zatłoczonym miejscem, dlatego musisz zadbać o to, aby twoja kreacja przyciągała uwagę. Tym bardziej że jakość reklamy ma również wpływ na to, jak często Meta będzie ją wyświetlać użytkownikom. Ponadto pod uwagę branych jest wiele innych czynników m.in. budżet i wiele innych ustawień, które można optymalizować podczas trwania kampanii. 

 

3. Influencer Marketing

 

Współpraca z influencerem często owocuje zwiększoną sprzedażą. Wiele zależy jednak od tego, jakiej osobie powierzysz to zadanie oraz czy cała akcja będzie odpowiednio przemyślana. Sam fakt tego, że influencer pokaże w na swoim kanale twój produkt lub usługę może nie wystarczyć. Przede wszystkim musi być to osoba zgodna z wartościami twojej marki, która gromadzi wokół siebie społeczność podobną do twojej grupy docelowej. W przyciągnięciu uwagi odbiorców może również pomóc atrakcyjny kod rabatowy albo inna akcja promocyjna, o której opowie na swoim kanale influencer.

 

4. Remarketing

 

Mało kto decyduje się na zakup zaraz po wejściu na stronę z reklamy. W interesie każdego sklepu internetowego jest jednak to, aby klient nie mógł zapomnieć o ofercie. Właśnie do tego służy remarketing – to specjalny rodzaj reklam performance, które wyświetlają się wyłącznie użytkownikom, którzy przynajmniej raz odwiedzili daną stronę. W wielu przypadkach to właśnie reklamy remarketingowe dopinają konwersję, dlatego warto uwzględnić je w strategii.  

 

Aby remarketing działał prawidłowo, należy dodać na stronie kod śledzenia oraz wdrożyć Consent Mode w wersji 2 (konieczny jest poprawny baner zgody na ciasteczka). Dopiero wtedy Google Ads i Meta Ads będą w stanie personalizować reklamy.

 

5. Kampania mailingowa

 

Regularnie rozsyłany newsletter służy przede wszystkim dbaniu o relacje z klientami oraz budowaniu bazy odbiorców. E-mail marketing może mieć jednak jeszcze inne, typowo sprzedażowe oblicze – mówimy wówczas o kampanii mailingowej.

 

Kampania mailingowa nie polega na ślepym rozsyłaniu ofert – takie maile klienci w większości całkowicie ignorują. Kluczem do sukcesu jest przemyślana sekwencja wiadomości – najpierw musisz wywołać u odbiorcy potrzebę zakupową (wykorzystaj w tym celu język korzyści), a dopiero potem zaprezentować produkt, który jest w stanie je spełnić. Obecnie można częściowo zautomatyzować ten proces – wystarczy przygotować wcześniej treść poszczególnych wiadomości.

Podsumowanie: możliwości reklamy w internecie w 2025 roku

O możliwościach, które oferuje przedsiębiorcom internet, można by jeszcze długo opowiadać. Jest ich naprawdę mnóstwo! Co więcej, wśród dostępnych rozwiązań znajdują się zarówno takie, które wymagają dużych budżetów, jak i działania, które można wdrożyć naprawdę niskim kosztem. W praktyce najważniejsza i tak jest przemyślana strategia marketingowa uwzględniająca specyfikę produktu oraz potrzeby grupy docelowej.

 

W reklamie internetowej ogromne znaczenie ma także analityka oraz ciągłe testowanie i dostosowywanie podejmowanych działań. Pierwsza kampania nie zawsze musi być wielkim sukcesem. Jeśli będziesz jednak analizować podejmowane kroki i sprawdzać, które z nich odznaczają się najwyższą skutecznością, prędzej czy później zorientujesz się, jakie formaty najlepiej odpowiadają twojej grupie docelowej. 

 

Jeśli nie masz jednak czasu na eksperymenty i zależy ci na szybkich, skoncentrowanych na efektach działaniach, skontaktuj się z nami! Nasz zespół przygotuje dla ciebie profesjonalną strategię marketingową, a następnie zajmie się jej kompleksowym wdrożeniem. Pomogliśmy już w ten sposób wielu klientom – przekonasz się o tym, zaglądając do sekcji z case studies

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!