Kampania produktowa Google Ads (adwords) – jak działa?

Kampania produktowa to jeden z najskuteczniejszych formatów Google Ads. Jak działa? Czemu zawdzięcza nadzwyczajną efektywność? Co zrobić, aby ją uruchomić i ile to kosztuje? W artykule krok po kroku tłumaczymy, czym jest i na czym polega kampania produktowa Google Ads.

Chcesz osiągnąć większy zwrot z inwestycji w swoje kampanie?

Czym jest kampania produktowa Google Ads?

Kampania produktowa umożliwia wyświetlanie produktów wraz z ceną i zdjęciem bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Reklamy pojawiają się na samej górze lub na dole strony oraz w sekcji „Zakupy”. Po kliknięciu w link użytkownik jest przekierowywany bezpośrednio do strony produktu, gdzie może szybko sfinalizować zakup. 

Jak nietrudno się domyślić, kampanie produktowe są bardzo popularne wśród właścicieli sklepów internetowych. Pozwalają atrakcyjnie wyeksponować ofertę na kontekstowo powiązane z nią zapytania, dzięki czemu reklamy trafiają do użytkowników potencjalnie zainteresowanych produktem. 

Jak działa kampania produktowa?

Kampanię produktową Google Ads można uruchomić na dwa sposoby – za pośrednictwem konta Google Ads lub dowolnego serwisu CSS, czyli porównywarki cenowej. Korzystając z drugiej opcji, można publikować reklamy produktowe w Google Ads bez dodatkowej opłaty technologicznej. Znacząco obniża to stawki CPC i koszt całej kampanii, dlatego w MBridge wybieramy właśnie to rozwiązanie. Uruchomiliśmy nawet własną porównywarkę cenową Shopyo.pl

Bez względu na to, na które rozwiązanie się zdecydujesz, musisz założyć konto w Google Merchant Center oraz stworzyć katalog produktów. Chodzi o plik, który będzie zawierał wszystkie niezbędne informacje o artykułach, które chcesz promować (nazwy, opisy, ceny, zdjęcia oraz unikalne identyfikatory). Od jakości pliku produktowego będzie zależeć skuteczność kampanii, dlatego warto poświęcić mu chwilę. Oto, na co należy zwrócić szczególną uwagę:

     

      • Kategorie – upewnij się, że produkty zostały przyporządkowane do odpowiednich kategorii. Jeśli atrybucje będą błędne, algorytmy Google nie będą w stanie odnaleźć artykułów. Niestety nie możesz wybrać więcej niż jednej kategorii, dlatego starannie przemyśl swoją decyzję.

      • Opisy produktów – jeśli spodziewasz się, że wybrane produkty mogą być wyszukiwane po określonych frazach, postaraj się je przemycić do opisu produktu. 

      • Zdjęcia – najlepiej jeśli będą to klasyczne packshoty na białym tle o rozmiarze co najmniej 100×100 px (oraz 250×250 px dla ubrań) i wadze nie większej niż 16 MB.

    Na szczęście wiele zadań związanych z obsługą pliku produktowego da się zautomatyzować. Dane ze sklepu mogą być automatycznie zaciągane do arkusza Google lub bezpośrednio do Google Merchant Center. 

    Kolejne kroki niezbędne do uruchomienia kampanii produktowej Google Ads to: 

       

        • Połączenie konta GMS z Google Ads – w tym celu wystarczy zalogować się do panelu Google Ads i zintegrować je z Google Merchant Center. 

        • Wybór typu kampanii – może być to standardowa lub inteligentna kampania produktowa.

        • Konfiguracja kampanii – na tym etapie trzeba określić budżet, stawki za kliknięcie (CPC) oraz lokalizację, sieć i urządzenia, na których ma być wyświetlana kampania. 

      Gotowe reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google, na stronach partnerskich oraz w usłudze Google Shopping. Google Ads automatycznie dopasowuje produkty do zapytań użytkowników, posiłkując się informacjami z katalogu.

      Co wyróżnia kampanie produktowe Google Adwords?

      Użytkownicy klikają w kampanie produktowe nieporównywalnie częściej niż w pozostałe formaty Google Ads. Na dowód wystarczy przytoczyć kilka liczb. Reklamy produktowe:

         

          • osiągają 30% wyższą konwersję niż reklamy tekstowe,

          • generują aż 85% kliknięć w Google Ads,

          • cieszą się większym zainteresowaniem użytkowników mobilnych, średnio 65% wszystkich kliknięć przypada na smartfony i tablety.

        Zdjęcia i ceny produktów skutecznie przyciągają uwagę konsumentów i jednocześnie zwiększają rozpoznawalność brandu.49% użytkowników twierdzi, że dzięki reklamom produktowym Google Ads odkryło nieznane wcześniej produkty1. Co ważne, samo wyświetlenie reklamy nic nie kosztuje. Reklamodawca ponosi koszty dopiero gdy klient zainteresuje się ofertą i postanowi kliknąć link. Wówczas jest już o krok od zakupu. Do dyspozycji reklamodawców są także liczne ulepszenia np. możliwość wyświetlenia promocji na dany produkt lub jego ocen w formie gwiazdek. Dzięki temu oferty jeszcze bardziej się wyróżniają, co może być pomocne w bardzo konkurencyjnych branżach np. sektorze kosmetycznym.

        1 Źródło danych: https://pimberly.com/blog/google-shopping-data-requirements/

        Na czym polega sukces skutecznej kampanii produktowej?

        Kampanii produktowych Google Ads nie sposób nie zauważyć. Nie każda tego typu reklama jest jednak równie skuteczna – najwyższą konwersję osiągają produkty wyświetlające się wśród pierwszych wyników. Nie bez znaczenia jest też poziom dopasowania do intencji użytkownika. Dlatego, jeśli chcesz mieć pewność, że kampania osiągnie zamierzone cele marketingowe oraz strategiczne, na bieżąco monitoruj jej efekty, śledź wskaźniki efektywności i dostosowuj strategię do aktualnej sytuacji. Możesz również powierzyć to zadanie specjalistom MBridge. Prowadzimy kampanie produktowe dla wielu znanych, międzynarodowych brandów i możemy pochwalić się licznymi sukcesami na tym polu. Do tych najbardziej spektakularnych zalicza się zwiększenie przychodów o 428% po miesiącu prowadzenia kampanii produktowej Google Ads. W tym case study przeczytasz o szczegółach projektu.

        Kampanie produktowe w Google Ads to ważny element strategii marketingowej dla branży e-commerce. Dzieje się tak, między innymi dlatego, że umożliwiają one potencjalnemu klientowi pierwsze wizualne zetknięcie się z produktem i marką w wyszukiwarce. Google Ads oraz Merchant Center, w których możemy optymalizować nasz plik produktowy, jak i również same produkty dają nam ogromne możliwości i sprawiają, że mamy realny wpływ na efektywność kampanii pod względem konwersji i klikalności. Odpowiednio skonfigurowana i zoptymalizowana kampania produktowa pozwala nam na uzyskanie satysfakcjonujących wyników, które są niezbędne dla widoczności naszej marki. Łatwo też zauważyć, że sama skuteczność tego rodzaju działań jest ściśle powiązana z ich formatem. 

         

        Oliwia Brajewska, Performance Marketing Specialist

        Możemy Ci pomóc?

        Porozmawiajmy!

        Udostępnij:

        Skomentuj

        Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

        Szukasz wsparcia w digital marketingu? Porozmawiajmy!