Zapewne nieraz zdarzyło Ci się wpisać do wyszukiwarki hasła takie jak „kawiarnia Warszawa Mokotów” czy „mechanik samochodowy Gdańsk Osowa”. W interesie każdego biznesu, który spełnia warunki określone w zapytaniu, jest wyświetlać się na nie jak najwyżej. Może w tym pomóc kampania lokalna Google Ads. W artykule krok po kroku wyjaśniamy jak wdrożyć taką reklamę oraz kiedy najbardziej się to opłaca.
Jak działają kampanie lokalne w Google Ads?
Kampania lokalna w Google Ads to rodzaj reklamy digitalowej, której celem jest zwiększenie ruchu w fizycznych lokalizacjach firm. Korzystając z zaawansowanych algorytmów, Google kieruje reklamy do osób znajdujących się w pobliżu określonej lokalizacji, które potencjalnie mogą być zainteresowane ofertą.
Kampanie lokalne Google Ads mogą wyświetlać się w różnych miejscach. Oto najważniejsze z nich:
- Mapy Google.
- Wyniki wyszukiwania Google.
- YouTube.
- Sieć reklamowa Google.
Co ważne, reklamy lokalne wyświetlają się wyłącznie osobom znajdującym się w określonym promieniu od wybranej placówki. Inwestując w kampanię lokalną na YouTube, nie musisz się więc obawiać, że filmy promocyjne będą się pokazywać osobom znajdującym się na drugim końcu Polski. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej wdrożysz w panelu Google Ads odpowiednie ustawienia.
Jeśli interesuje Cię reklama w mediach społecznościowych, sprawdź nasz przewodnik o tym, jak zrobić reklamę na instagramie.
Kiedy warto ustawić kampanię lokalną?
Oto kilka sytuacji, kiedy kampania lokalna ma szansę się sprawdzić:
- Chcesz zwiększyć liczbę telefonów do firmy. Kampanie lokalne świetnie wywiązują się z tego zadania, zwłaszcza jeśli utworzysz reklamę, której celem będzie generowanie połączeń telefonicznych.
- Organizujesz sezonową promocję lub wydarzenie. Kampania lokalna pozwoli Ci szybko dotrzeć do klientów potencjalnie zainteresowanych udziałem w wydarzeniu.
- Mierzysz się z silną konkurencją. Dzięki kampanii lokalnej linki do twojej lokalizacji będą wyświetlać się na samej górze wyników wyszukiwania, więc powinny przyciągać większą uwagę.
- Dopiero startujesz z biznesem. Przy pomocy kampanii lokalnej dotrzesz do klientów z sąsiedztwa i zbudujesz świadomość marki.
Jednocześnie warto dodać, że kampanię lokalną można ustawić tylko wtedy, gdy posiadasz fizyczną lokalizację: sklep, restaurację, salon fryzjerski lub jakiekolwiek inne miejsce, gdzie klienci mogą Cię odwiedzić. Jeśli jesteś więc freelancerem, który nie ma własnego studia np. grafikiem i chcesz zainteresować swoimi usługami więcej osób z okolicy, rozejrzyj się za inną formą promocji. Pozostałe kampanie Google Ads i Facebook Ads również można targetować pod kątem lokalizacji!
Jak ustawić kampanię lokalną Google Ads?
Ustawienie kampanii lokalnej w Google Ads jest prostsze, niż mogłoby się wydawać:
- Zaloguj się do panelu Google Ads.
- Powiąż konto Google Ads z kontem usługi Profil Firmy.
- Przejdź do kampanii Performance Max z celami związanymi ze sklepem stacjonarnym.
- Kliknij w przycisk „Utwórz nową kampanię” i ustal jej cel.
- Dodaj wszystkie fizyczne lokalizacje firmy, które chcesz promować.
- Określ obszar kierowania kampanii.
- Zdecyduj, ile chcesz dziennie wydawać na kampanię.
- Dodaj zasoby reklamowe, które będą wykorzystywane w kampanii.
- Uruchom kampanię.
Uruchomienie kampanii rzecz jasna nie jest końcem pracy. Jeśli reklama ma być prawdziwie skuteczna, należy stale monitorować jej efekty i w razie konieczności optymalizować ustawienia. Warto również testować różne formaty i umiejscowienia reklam aż wyłoni się spośród nich ten najefektywniejszy.
Aby lepiej dostosować kampanie lokalne do potrzeb klientów, warto regularnie analizować dane z raportu dotyczącego wyszukiwanych haseł w Google Ads.
Kampania lokalna Google Ads czy SEO lokalne?
Najlepiej byłoby gdyby firma wyświetlała się wysoko w wynikach organicznych, ponieważ z reguły cieszą się one większym zaufaniem użytkowników. Działania SEO – również te lokalne – wymagają jednak czasu. Dlatego w międzyczasie warto uruchomić reklamy PPC np. w formie kampanii lokalnej Google Ads, aby przyciągnąć uwagę okolicznych mieszkańców. W idealnym scenariuszu działania organiczne i płatne powinny być realizowane równolegle.
Ponadto warto zatroszczyć się o Profil Firmy Google. Poprawnie wypełnione i skutecznie prowadzone wizytówki Google mają znacznie większe szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google i Google Maps. Tego, które informacje są kluczowe oraz jak skutecznie pozycjonować wizytówkę, dowiesz się z tego artykułu: Google Moja Firma — dlaczego warto zarządzać wizytówkami?
Zastanawiasz się, dlaczego Twoje leady PPC nie konwertują? Sprawdź 11 powodów, które mogą to powodować!