Google Moja Firma — dlaczego warto zarządzać wizytówkami?

Agnieszka Turbakiewicz,

 

Pinezka zaznaczająca położenie firmy na Mapach Google i wizytówka wyróżniająca ją w wyszukiwarce – to małe rzeczy, którymi nie przejmuje się znaczna część przedsiębiorstw. A powinna – Google Moja Firma to narzędzie, które pozwala potencjalnemu klientowi odnaleźć najbliższy interesujący go punkt (np. sklep spożywczy) oraz uzyskać niezbędne informacje (np. w jakich godzinach jest otwarty). Jakie są inne powody, dla których w strategii marketingowej warto uwzględnić zarządzanie wizytówką Google Moja Firma?

Wyobraź sobie sytuację…

Jesteś na urlopie w miejscu, którego dobrze nie znasz, np. w Rzymie. Cieszysz się piękną pogodą, napawasz widokiem antycznych zabytków, poznajesz włoską kulturę… W pewnym momencie zaczynasz odczuwać głód. Co robisz? Sięgasz po telefon i w trybie odkrywania map Google wybierasz opcję „Restauracje”, aby znaleźć miejsce, w którym będziesz mógł zjeść coś smacznego. Co z kolei robi Google? Pokazuje propozycje lokali w okolicy, w której się obecnie znajdujesz. Okazuje się, że wysoko oceniona przez innych restauracja mieści się zaledwie 350 metrów stąd! Prawidłowo zoptymalizowane mapy Google pomogą więc trafić do Twojego sklepu czy restauracji.

Inna sytuacja – Twoja chrześnica ma niedługo urodziny. Obowiązkowo trzeba kupić jej prezent, ale na zamówienie online jest już za późno. Nie jesteś ekspertem od tego rodzaju asortymentu, więc wpisujesz w wyszukiwarkę „sklep z zabawkami”. Google jak zwykle okazało się  pomocne – na ekranie widzisz mapę, a pod nią trzy wybrane punkty oferujące to, czego obecnie szukasz. Rozwijasz menu, aby zobaczyć więcej propozycji, i masz twardy orzech do zgryzienia – takich sklepów jest mnóstwo! Wybierasz więc jeden z nich lub podejmujesz inne działanie – wpisujesz w wyszukiwarkę nazwę „sieciówki”, którą kojarzysz (np. Smyk). Nigdy tam nie byłeś, ponieważ nie miałeś potrzeby, nie masz więc pojęcia, gdzie znajduje się najbliższy sklep. Z pomocą przychodzą Mapy Google – teraz wszystko jest jasne.

Podobnych przykładów może być dużo więcej. Łączy je jednak wspomniane już narzędzie Google Moja Firma (ang. Google My Business).

Google Moja Firma (GMF) – czym jest?

GMF to katalog firm, który ma na celu zarządzanie ich wizerunkiem w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Narzędzie jest w pełni bezpłatne. Jest idealnym rozwiązaniem jednakowo dla lokalnych, ogólnokrajowych czy globalnych przedsiębiorstw.

Dlaczego, będąc przedsiębiorcą, powinieneś zainteresować się narzędziem Google Moja Firma?

  • Dzięki GMF będziesz mieć możliwość zarządzania podstawowymi informacjami na temat firmy, takimi jak: adres stacjonarny oraz online, numer kontaktowy czy godziny otwarcia lokalu. Ponadto narzędzie pozwala na dodawanie wpisów, które umożliwią informowanie potencjalnych i dotychczasowych klientów o nowościach, rabatach czy wydarzeniach organizowanych przez dane przedsiębiorstwo.
  • Będziesz mógł podjąć interakcję z klientami, odpowiadając na ich opinie bądź zapytania. Zamieszczone zdjęcia lub materiały wideo danej placówki, lub produktów zachęcą użytkowników do odwiedzenia lokalu i zrobienia zakupów.
  • GMF da Ci dostęp do statystyk, z których dowiesz się wielu informacji o swoich klientach (skąd pochodzą, czego szukają w wyszukiwarce, aby znaleźć Twoją firmę, ile osób dzięki wizytówce zadzwoniło, a ile znalazło wskazówki dojazdu).
  • Wypozycjonowanie wizytówki w Google Moja Firma będzie skutkować lepszymi wynikami organicznymi w Google.
  • Wizytówka może pozytywnie wpłynąć na wizerunek twojej firmy.

Dlaczego pełny dostęp do wizytówek Google jest ważny?

Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale Twój sklep bądź usługa mogą już istnieć i wyświetlać się na mapach Google. Jak to możliwe? Otóż taka wizytówka mogła zostać stworzona przez system Google lub założona przez użytkownika Google Maps, który po odwiedzeniu Twojego lokalu nie znalazł jej na mapach. Takie wizytówki nie są zweryfikowane (zatwierdzone przez Google), żyją więc swoim życiem i pozostają bez żadnego nadzoru. Dlatego też czasem mogą ukazywać nieprawidłowe dane firmy (np. adres lub godziny otwarcia).

Niepoprawne informacje zamieszczone w wizytówce Google mylą klientów, którzy chcieliby odwiedzić Twój sklep lub skorzystać z usługi. To z kolei może skutkować niepochlebnymi opiniami, które są publicznie dostępne. Nie mając dostępu do wizytówki, nie wiesz, jak firma jest oceniana przez użytkowników. Nie mając tej świadomości, nie jesteś w stanie interweniować w przypadku negatywnych opinii. A użytkownicy internetu, widząc niską ocenę sklepu i czytając nieprzychylne treści na jego temat, mogą nie chcieć skorzystać z oferowanych przez Twoją firmę usług.

Jak stworzyć wizytówkę Google?

W pierwszej kolejności musisz założyć konto na dedykowanej stronie GMF. Adres może, a nawet jest powinien być, w firmowej domenie, ale musi zostać powiązany z pocztą gmail. Założenie konta i jego prowadzenie jest darmowe, chociaż istnieją trzy opcjonalne usługi, za które już trzeba zapłacić. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.

Gdy już zalogujesz się na konto, przywita Cię strona, na której już od razu będziesz mógł założyć swoją pierwszą wizytówkę firmy.

Znajdź swoją firmę lub wprowadź nazwę

Jeśli na Mapach Google istnieje już wizytówka Twojej firmy i po prostu chcesz uzyskać do niej pełny dostęp, możesz to zrobić już na pierwszym etapie po zalogowaniu. Wpisz nazwę swojej firmy i wybierz z listy tę z odpowiednim adresem. Jeśli z kolei Twoja firma nie znajduje się jeszcze na Mapach, po wpisaniu nazwy wybierz pierwszą możliwość i utwórz firmę, potwierdzając tę informację w drugim kroku.

Nazwa działalności powinna być taka, jaka została wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS lub znajduje się w logo sklepu. Niedopuszczalne jest zatem umieszczanie w nazwie fraz kluczowych.

nazwa firmy GMF

Wybierz kategorię działalności

Kategoria podstawowa powinna jak najlepiej i możliwie szczegółowo opisywać działalność firmy. Warto wybrać ją starannie, bo ma to wpływ na pozycjonowanie wizytówki w wynikach wyszukiwania. Na późniejszym etapie możesz dodać do dziewięciu kategorii pobocznych.

Kategorie wybiera się z listy, jaką oferuje Google Moja Firma. Dlatego może się zdarzyć, że w języku polskim nie znajdziesz działalności, która najlepiej opisywałaby Twoją firmę. Warto wówczas znaleźć ją po angielsku.

kategoria_google_moja_firma

Dodaj lokalizację

Jeśli Twoja firma fizycznie działa w jakimś miejscu i przyjmuje tam klientów, w kolejnym kroku wpisz jej dokładny adres. Pamiętaj, by był identyczny jak na stronie internetowej (o ile taką posiadasz). Dodając kolejny wiersz, możesz sprecyzować lokalizację, czyli np. wpisać nazwę galerii handlowej czy piętro.

lokalizacja_google_moja_firma
 

Gdy Twoja firma świadczy usługi wyłącznie u klientów (np. hydraulik czy elektryk) i nie chcesz podawać adresu, pod jakim jest zarejestrowana (nierzadko jest to adres domowy), w pierwszym kroku wybierz „Nie”. Zostaniesz poproszony o opcjonalne wpisanie obszaru, na terenie którego działasz (możesz wpisać zarówno miasto lub miasta, ale i sprecyzować dzielnice). Jeśli zrezygnujesz z tej możliwości, będziesz musiał wpisać region, w którym znajduje się twoja firma.

Wpisz dane kontaktowe

Kontakt z firmą to podstawa (zwłaszcza, jeśli usługi są wykonywane u klientów). Chociaż wpisanie numeru telefonu i strony internetowej nie jest obowiązkowe, zalecamy to zrobić. Ułatwi to użytkownikom kontakt z firmą i zwiększy zaufanie.

telefon_google_moja_firma

Zweryfikuj firmę

Weryfikacja wizytówek Google nie jest obligatoryjna, warto to jednak zrobić, by mieć do nich pełny dostęp i móc korzystać z przywilejów, o których pisałam we wcześniejszych akapitach.

weryfikacja_google_moja_firma

Jak zweryfikować wizytówkę Google?

Według danych Google zweryfikowane wizytówki cieszą się dwa razy większym zaufaniem użytkowników. I chociaż w przypadku większości firm weryfikacja odbywa się poprzez wysłanie pocztą tradycyjną kartki z kodem, naprawdę warto poczekać. Wybrane firmy mają możliwość zweryfikowania wizytówki również innymi, szybszymi, sposobami. Wśród takich alternatyw należy wymienić:

  • połączenie telefoniczne (kod zostanie przekazany w automatycznej wiadomości),
  • SMS (jedynie w przypadku, gdy numerem kontaktowym do firmy jest numer komórkowy),
  • e-mail,
  • weryfikację natychmiastową (możliwość tylko w przypadku, gdy konto w GMF zostało założone z tego samego maila co konto w Google Search Console, niestety opcja ta nie jest dostępna dla każdej działalności),
  • weryfikację przez zaufanego weryfikatora Google (bardzo rzadka możliwość),
  • weryfikację zbiorczą (należy posiadać co najmniej dziesięć różnych lokalizacji firmy).

Google Moja Firma daje wiele możliwości, które są całkowicie darmowe. Zweryfikowanie wszystkich lokalizacji firmy nie tylko dostarczy użytkownikom wyszukiwarki prawidłowe dane, ale także pozwoli przedsiębiorcy na kontakt i dialog z klientami również tymi niezadowolonymi.

Nadawanie uprawnień do edytowania wizytówek GMF

Wizytówką, a nawet całym kontem, na którym znajduje się ich więcej, może zarządzać więcej niż jedna osoba. Główny właściciel może być tylko jeden, jednak pozostałe role nie mają takiego ograniczenia. Główny właściciel ma takie same uprawnienia co pozostali właściciele. Różnica polega jedynie na tym, że nie może sam się usunąć z zarządzania kontem, chyba że wcześniej przeniesie swoje najwyższe przywileje na kogoś innego.

Uprawnienia może otrzymać zarówno pracownik czy kierownik danej placówki (otrzyma wówczas rolę menadżera lokalizacji), jak również ktoś z działu marketingu czy agencja obsługująca firmę (nadaje się takim osobom rolę menadżera lub właściciela). Stopień uprzywilejowania wiąże się z większymi bądź mniejszymi możliwościami działania. Obrazuje to poniższa tabela:

stopień uprzywilejowania GMF
Źródło: https://support.google.com

Jak dodać właściciela lub menadżera?

Jeśli chcesz nadać przywileje do całego konta, pierwszym, co musisz zrobić, to utworzenie grupy lokalizacji, w której znajdą się wizytówki firmy. Następnie wejdź w „Ustawienia grupy”, a następnie „Zarządzaj użytkownikami”.  Dodając maila nowej osoby, możesz wybrać dla niej odpowiednią rolę.

nadawanie uprawnień GMF
 

Jeśli natomiast chcesz nadać uprawnienia do zarządzania wizytówką wyłącznie w jednej lokalizacji – innymi słowy wyznaczyć menadżera lokalizacji, który ma najmniejsze przywileje – zrobisz to z poziomu konkretnej wizytówki. Z menu po lewej stronie wybierz zakładkę „Użytkownicy”, w okienku, jakie się pojawi, kliknij w „Dodaj użytkowników”, a następnie wpisz maila odpowiedniej osoby i wybierz rolę, jaką ma pełnić.

Nie ma więc potrzeby przekazywania loginu oraz hasła do maila, na które zostało założone konto w Google Moja Firma. Uprzywilejowane osoby mogą zarządzać wizytówką lub wizytówkami z poziomu własnego adresu e-mail.

Pozycjonowanie wizytówki Google

Podobnie jak w przypadku stron internetowych, wizytówki Google również mogą piąć się w górę w rankingu Google, jednakże odbywa się to nieco innych zasadach. Pozycja, jaką widzi poszczególny użytkownik, zależy od trzech rzeczy – odległości, rozpoznawalności oraz trafności.

Odległość określana jest przez lokalizację, w jakiej w danym momencie znajduje się użytkownik. Oznacza to, że jeśli przebywając w Warszawie na Mokotowie, wpiszesz na przykład frazę „agencja interaktywna”, Google pokaże Ci firmy zlokalizowane na Mokotowie, mniej prawdopodobne, by w wynikach znalazły się firmy z siedzibą na Woli. Rozpoznawalność określa widoczność firmy na wpisane słowo kluczowe – tu dużą rolę odgrywa SEO stron internetowych. Z kolei trafność odpowiada za to, co znajduje się w wizytówce (na przykład dane, content). Poniżej w bardziej szczegółowy sposób tłumaczę, jakie elementy wpływają na pozycjonowanie wizytówki w Google.

Ujednolicenie nazwy firmy, adresu, numeru kontaktowego

Jak już wspominałam, nazwa wyświetlająca się w wizytówce musi odpowiadać rzeczywistemu nazewnictwu firmy. Nie powinna zatem zawierać słów kluczowych opisujących działalność przedsiębiorstwa, haseł marketingowych, znaków towarowych, być pisana wyłącznie wielkimi literami  czy też zawierać nazwę miasta lub dzielnicy, w jakiej się znajduje. Prościej mówiąc, nazwa firmy w wizytówce Google powinna być taka sama jak ta używana na stronie internetowej, logo czy na biznesowych dokumentach. Wizytówki nie stosujące się do wymagań Google mogą zostać zawieszone.

Równie istotne jest, by nazwa firmy i dane teleadresowe były takie same także w innych miejscach sieci. Mam na myśli tu nie tylko media społecznościowe, ale także wyszukiwarki firm (np. Panorama Firm) czy też strony z opiniami lub z ofertami pracy.

Kategorie – główna i pomocnicze

Wyżej pisałam już o tym, jak krok po kroku dodać firmę na Google. Jednym z obowiązkowych elementów w tym procesie jest wybranie kategorii głównej, zaś opcjonalnym – dobór kategorii pomocniczych. Wspominałam również, że ma to wpływ na pozycjonowanie wizytówki. W tym miejscu wyjaśnię to bardziej szczegółowo.

Najprostszym przykładem dla zobrazowania, dlaczego kategoria ma znaczenie w pozycjonowaniu wizytówek, będzie branża gastronomiczna. Załóżmy, że jesteś właścicielem restauracji z japońskim jedzeniem, w dużej mierze skupiającym się na serwowaniu pysznego sushi. Jeśli na kategorię działalności w wizytówce Google wybierzesz jedynie „Restauracja”, przepadniesz pośród innych restauracji (w tym włoskich, polskich, azjatyckich czy gruzińskich). Jednak gdy sprecyzujesz, że jest to „Restauracja japońska” serwująca „Sushi”, może i „Sushi na wynos”, a na dodatek możesz się pochwalić tym, że to „Restauracja sushi z przenośnikiem taśmowym”, trafią do Ciebie osoby, które szukają właśnie tego, co jesteś im w stanie zaoferować.

Opinie oraz pytania klientów

Jednym z bardzo istotnych elementów podczas pozycjonowania wizytówki Google są opinie wystawiane przez klientów. Im więcej pozytywnych, tym oczywiście lepiej – Google chętniej wyświetla je na wyższych pozycjach. Liczy się tu jednak nie tylko sama ich liczba, ale również sposób ocenienia. Większą wartość dla Google mają opinie z dołączonym komentarzem (liczy się tu także długość, a już najlepiej, gdyby zawierały słowa kluczowe), nieco mniejszą sama ocena (gwiazdki). Wysoka średnia ocen z pewnością zachęci użytkowników do odwiedzenia lokalu czy skorzystania z usług. Nasuwa się też pytanie: czy jest możliwość usuwania negatywnych opinii? Odpowiedź jest prosta – tak, ale tylko wtedy, gdy łamią one regulamin dotyczący publikowanych treści. Więcej w tym temacie przeczytasz w tym artykule.

Samo zdobywanie opinii (oby tylko tych pozytywnych!) to jednak nie wszystko. Zainteresowanie nimi po stronie firmy jest dobrze widziane przez Google, dlatego odpowiadaj na nie. I to nie tylko na te negatywne!

Wizytówki Google umożliwiają także zadawanie pytań. Odpisywanie na nie również jest dobrze widziane przez Google. Pamiętaj, że o ile inni użytkownicy nie mogą odpowiadać na opinie i oceny (prawo do tego ma wyłącznie firma), tak w przypadku zapytań wygląda to zupełnie inaczej. Jeśli nie chcesz, by użytkownik wprowadził innych w błąd, pisząc (nawet nieświadomie) nieprawidłową informację, reaguj najszybciej jak się da i sam udziel prawidłowej odpowiedzi.

Zdjęcia oraz wideo

Zasada jest prosta – wizytówki z większą liczbą zdjęć są atrakcyjniejsze dla klientów. Google także lepiej je ocenia. Wyjaśnia to tym, że według statystyk firmy z dużą ilością fotografii w wizytówkach mają o wiele więcej zapytań o wskazówki dojazdu i kliknięć w witrynę. Co by nie mówić – większość z nas jest wzrokowcami. Zdjęcia (również te w technologii 360 czy w formie wirtualnego spaceru) oraz wideo przyciągają użytkowników, a co za tym idzie – kliknięcia, które przekładają się na zainteresowanie użytkowników profilem w Google Maps i wyższą pozycją w organicznych wynikach.

Co mogą przedstawiać takie materiały graficzne? Zarówno lokalizację z zewnątrz (klienci będą wiedzieć dokładnie jak wygląda wejście i najbliższa okolica, nie powinni więc mieć problemu z trafieniem do sklepu), jak i jej wnętrze (a tym samym dostępne produkty). Fotografie mogą przedstawiać także pracowników przy pracy. Nie ograniczaj się – pokaż się użytkownikom od jak najlepszej strony!

Usługi lub menu

Niektóre z branż mają możliwość poinformowania użytkowników o świadczonych usługach. Narzędzie Moja Firma umożliwia również krótkie ich opisanie (co warto zrobić, w końcu „content is king”). Z kolei dla branż gastronomicznych została przygotowana możliwość publikacji menu. Poznanie propozycji dań, jakie można zjeść w danej restauracji, a także zobaczenie ich apetycznych zdjęć, może przyciągnąć klientów zainteresowanych ofertą. Obydwie funkcje są na ten moment widoczne jedynie na urządzeniach mobilnych.

Produkty

Produkty wyświetlają się tuż pod podstawowymi danymi, przyciągają zatem wzrok. Co istotne – są widoczne dla użytkowników korzystających zarówno z telefonów komórkowych, jak i komputerów. Do produktu można dodać bardziej rozbudowany opis (w opozycji do wspomnianych wcześniej usług czy menu). Zainteresowanie produktem przekłada się na klikalność, co prowadzi do wyższej pozycji w wyszukiwarce.

produkty google moja firma

Wpisy ofertowe lub informacyjne

Regularne publikowanie wpisów informuje użytkowników o aktualnościach, równocześnie zachęcając ich do skorzystania z zasugerowanych propozycji. Funkcja umożliwiająca obserwowanie wizytówki Google dodatkowo zakomunikuje odbiorcy, że w danej lokalizacji obowiązuje promocja czy też pojawił się nowy produkt, który mógłby go zainteresować. Wpisy nie muszą być jednak wyłącznie sprzedażowe. Wyremontowałeś sklep lub wprowadziłeś inne istotne zmiany? Organizujesz jakieś wydarzenie? A może po prostu chcesz się pochwalić nowym artykułem zamieszczonym na blogu firmowym? Pochwal się tym!

Publikowanie postów w wizytówce wpływa oczywiście również na jej pozycjonowanie. Działania te mają na celu przede wszystkim dostarczenie nowego contentu, w którym mogą znaleźć się słowa kluczowe (w tym tzw. „długie ogony”). Regularne dodawanie wpisów pokazuje robotom Google, że wizytówka jest aktywna i firma się nią interesuje, a przez to jest atrakcyjniejsza dla użytkowników, jak i samego giganta.

Duplikaty

Wizytówki Google mogą zostać założone przez właściciela lub osoby przez niego upoważnione. Mogą też zrobić to użytkownicy (jednak nie są oni w stanie jej zweryfikować, a tym samym zarządzać nimi). Może się zatem zdarzyć, że jedna lokalizacja będzie miała dwie lub nawet więcej wizytówek. Nie wpływa to dobrze na pozycjonowanie (a już zwłaszcza, jeśli to duplikat zbiera większy ruch!). Należy zatem dbać o to, by do podobnych sytuacji nie dochodziło i reagować na odstępstwa.

Witryna

Jeśli prowadzisz mały interes i nie posiadasz strony internetowej, warto stworzyć dedykowaną witrynę Google Moja Firma (tzw. business site). Strona taka zawiera wszystkie informacje zawarte w wizytówce – od danych kontaktowych po publikowane wpisy czy fotografie. Co istotne – wpisy z tak stworzonego landing page’a mogą zostać zaindeksowane. Oznacza to, że będą odwiedzane przez roboty Google, co wpływa na pozycjonowanie tak stworzonego business site’a.

Mapa Google na stronie internetowej

Dobrą praktyką, wpływającą na pozycjonowanie wizytówki w Google, jest zamieszczenie na swojej stronie internetowej mapki z wizytówką. Jeśli firma ma tylko jedną lokalizację może być ona osadzona w zakładce kontakt. Jeśli lokalizacji jest więcej, sprawa się nieco komplikuje. Wówczas wizytówki z mapą powinny się znaleźć na każdej podstronie z lokalizacją.

Zamieszczenie mapy na stronie www nie jest trudne. Wyszukaj swoją firmę na Mapach Google, po czym kliknij „Udostępnij”, a następnie wybierz „Umieszczenie mapy”. Skopiuj wygenerowany kod i zamieść w wybranym miejscu na swojej stronie internetowej.

umieszczanie mapy google

Strona internetowa

Często pomijanym punktem w pozycjonowaniu wizerunkowym wizytówek Google jest strona internetowa sklepu (w przypadku jej braku zalecam stworzenie bussines site’a, o którym pisałam wyżej). To fundament, który wzmacnia wizerunek marki oraz sprzedaż (zwłaszcza jeśli firma prowadzi również sklep internetowy). Pozycjonowanie strony internetowej firmy jest więc nieodzownym elementem pozycjonowania wizytówki Google. Oboma tymi zagadnieniami zajmujemy się w MBridge – Marketing Experts, dlatego jeśli potrzebujesz wypozycjonować swoją stronę lub wizytówki Google, napisz do nas maila (mbridge@mbridge.pl) lub zadzwoń (513 875 501).

Algorytmy Google biorą pod uwagę obecność marki na Facebooku, Instagramie, YouTube czy LinkedIn i informacje tam zawarte, dlatego tak ważne jest, by wszelkie informacje (nazwa, adresy czy numery telefonów) pokrywały się na wszystkich kanałach. Jednak to właśnie strona internetowa wpływa na wiarygodność firmy i nadaje autorytet wizytówkom.

Wizytówka Google ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu lokalnym

Posiadanie wizytówki lub wizytówek Google, a następnie odpowiednia ich optymalizacja, to ważny czynnik pozycjonowania lokalnego. Jest to istotne nie tylko w przypadku małych firm usługowych (fryzjer, kosmetyczka, hydraulik czy weterynarz), ale i rozbudowanej sieci sklepów, które chcą dotrzeć do nowych, ale i stałych Klientów. Wizytówki Google to często pierwsze źródło danych o firmie, stąd tak ważne jest, aby zawsze były aktualne oraz dostarczały możliwie najwięcej informacji, które zachęcą odbiorców do skorzystania z oferowanych usług.

W podobnej tematyce zobacz też artykuł: Dlaczego mojej strony nie ma w Google?

Agnieszka Turbakiewicz

Agnieszka Turbakiewicz

Project Manager w MBridge – Marketing Experts odpowiada m.in. za współpracę z influencerami, działania SEO oraz zarządza pracami związanymi z Google Moja Firma. Jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Z branżą marketingową związana od 2015 r. Miłośniczka zumby, kina i dobrej lektury (przeważnie kryminalnej i fantasy).