
Jak zwiększyliśmy indeksację serwisu naszego klienta bez poszerzenia asortymentu?

Jeśli adres URL nie zostanie zaindeksowany, szanse na to, że wyświetli się on w wynikach wyszukiwania, są równe zeru. Dlatego, gdy jeden z klientów zgłosił się do nas z prośbą o zwiększenie widoczności w Google, jednym z pierwszych kroków, jakie wykonaliśmy, było zadbanie o poprawną indeksację. W efekcie, bez rozszerzania asortymentu, zwiększyliśmy liczbę zaindeksowanych adresów URL o ponad 20%!
Sytuacja wyjściowa
Sytuacja wyjściowa
Tylko zaindeksowane adresy URL mają szansę pojawić się w wynikach wyszukiwania Google. W przypadku sklepów internetowych niezwykle ważne jest, aby wszystkie produkty z oferty znalazły się w indeksie. Zaniedbując ten etap, znacząco zmniejszamy potencjał SEO witryny, ponieważ część podstron w ogóle nie wyświetla się w wynikach organicznych Google.
Problemy z indeksacją były jednym z głównych powodów, dla których sklep internetowy naszego klienta nie zdobywał oczekiwanej widoczności w Google. Choć oferta była niezwykle rozbudowana, znaczna część produktów nie została zaindeksowana, w związku z czym nie mogła generować ruchu organicznego.
Działania MBridge
Działania MBridge
Zaczęliśmy od gruntownej analizy serwisu, która wykazała:
Następnie przeszliśmy do konkretnych działań:
Efekty
Efekty
Ostatecznie zwiększyliśmy liczbę zaindeksowanych adresów URL o ponad 20%. Większość URLi, które trafiły do indeksu, stanowiły strony produktowe będące w serwisie od dłuższego czasu. Przez wskazane wcześniej błędy nie docierały one jednak do użytkowników, ponieważ roboty indeksujące nie mogły ich odnaleźć.
Po wyeliminowaniu błędów technicznych mogliśmy przejść do regularnych działań SEO, mających na celu zwiększenie widoczności serwisu w wynikach organicznych Google. Gdybyśmy nie zadbali jednak wcześniej o poprawną indeksację, nasze wysiłki najpewniej nie przyniosłyby oczekiwanych efektów, ponieważ znaczna część podstron nadal pozostawałaby niewidoczna dla użytkowników.
Nasze działania zawsze rozpoczynają się od pogłębionej analizy serwisu. To właśnie ten etap pozwala nam zaplanować konkretne kroki, które mają później realny wpływ na efekty osiągnięte w związku z ich podjęciem. W tym przypadku zdiagnozowaliśmy cztery problemy, które były odpowiedzialne za błędy w indeksacji. Wdrożenie działań naprawczych pozwoliło nam zwiększyć liczbę zaindeksowanych adresów URL o 20%, bez poszerzania asortymentu. To pokazuje po raz kolejny, że dobrze zdiagnozowane problemy, pozwalają opracować skuteczne czynności naprawcze. Analiza, plan, działanie i późniejsza weryfikacja, to filary efektywnej strategii działań.
Maciej Orpik
SEO Team Leader
Wnioski
Wnioski
Podejrzewasz, że Twoja witryna nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału SEO? Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie kompleksowy audyt SEO i zarekomendujemy odpowiednie działania.