Niepoprawnie ustawiona kampania w Google Ads generuje koszty, które wcale nie muszą przekładać się na przychody. Z takim problemem zgłosił się do nas Klient z branży oświetleniowej. Jak poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem i w jaki sposób już w 1. miesiącu współpracy osiągnęliśmy wzrost przychodów o ponad 400%?
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/Lead_GA_Case-study_v2-1024x495.png)
Sytuacja wyjściowa:
Przed rozpoczęciem naszej współpracy Klient był dalece niezadowolony z dotychczasowych działań Google Ads, ponieważ nie przekładały się one na zakładane efekty, generując przy tym wysokie koszty. W momencie rozpoczęcia współpracy z Klientem jego konto Google Ads miało już trzyletnią historię i tym samym wiele cennych, aczkolwiek niewykorzystywanych danych.
Cele i założenia:
Zasadniczym celem było zwiększenie efektywności kampanii przy zastanym budżecie. Dalszą perspektywą było stopniowe skalowanie konta.
Podjęte działania:
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_01.png)
Przeprowadziliśmy dogłębną analizę konkurencji. Przyjrzeliśmy się także mocnym i słabym stronom oferty Klienta, aby potem zdecydować, jak skutecznie zwiększać jego sprzedaż w Google Ads.
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_pasek_blog-1024x10.png)
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_02.png)
Podjęliśmy się całkowitej reorganizacji konta. Wstrzymaliśmy wszystkie dotychczasowe kampanie, a następnie uruchomiliśmy nowe na własnych zasadach. W pierwszych dwóch miesiącach współpracy odnotowaliśmy ponad 3 000 zmian na koncie.
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_pasek_blog-1024x10.png)
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_03.png)
Skoncentrowaliśmy się na kampaniach produktowych z ręcznie zarządzanymi stawkami. Wykorzystaliśmy w tym celu nasze wewnętrzne skrypty umożliwiające automatyzację działań, które znacząco usprawniły kampanię i pozwoliły zespołowi skoncentrować się na ważniejszych zadaniach m.in. dalszej optymalizacji kampanii.
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_pasek_blog-1024x10.png)
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_04.png)
W kolejnym kroku stworzyliśmy listy remarketingowe oraz kampanie remarketingowe, które pozwoliły nam dotrzeć do niezdecydowanych klientów i w wielu przypadkach domknęły sprzedaż.
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_pasek_blog-1024x10.png)
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_05.png)
Bazując na historycznych danych z Google Analytics i analizie konwersji, dostosowaliśmy stawki kampanii do określonych sytuacji (urządzenia, harmonogram, lokalizacja) i tym samym znacząco zwiększyliśmy kontrolę nad budżetem. Obecnie wszystkie te dane są analizowane przez nasze autorskie skrypty, które personalizują stawki kampanii w tygodniowych interwałach.
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_pasek_blog-1024x10.png)
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_06.png)
Historyczne dane z konta Google Ads pozwoliły nam również przygotować listy niekonwertujących haseł i wykluczyć je z nowo powstałych kampanii.
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/MBridge_pasek_blog-1024x10.png)
Efekty
Efekty nowej strategii były widoczne natychmiast. Już w pierwszym miesiącu po rozpoczęciu działań efektywność kampanii wzrosła o 361%. Miało to bezpośrednie przełożenie na przychody, które zwiększyły się aż o 428%. Dynamika zmian jest doskonale widoczna na poniższym wykresie:
W drugim miesiącu działań udało się nam uzyskać najlepszy wynik sprzedażowy w historii konta (ponad 94 000 zł przychodu).
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/06/Przychody_GA_Case-study.png)
Wszystko to okazało się możliwe przy niezmienionym budżecie. Zgodnie z założeniami zwiększyliśmy go dopiero w dalszych miesiącach kampanii, aby dalej skalować działania. Dzięki rzetelnie prowadzonym kampaniom sprzedażowym przychody Klienta systematycznie rosną z miesiąca na miesiąc.