Co to jest Google Analytics?

Julia Piklikiewicz,

Obserwacja i wyciąganie wniosków z działań użytkowników na stronie internetowej jest konieczne, aby móc wprowadzać kolejne ulepszenia, które sprawią, że nasza witryna będzie bardziej przyjazna. Na rynku istnieje wiele narzędzi do analityki internetowej, z których najpopularniejszym jest Google Analytics.

Google Analytics to, w podstawowej wersji, darmowe narzędzie do analizowania i raportowania statystyk stron internetowych. Zapewnia informacje na temat zachowania użytkowników na stronie oraz źródłach ruchu.

Dzięki niemu możemy się dowiedzieć, czy działania marketingowe, które wdrożyliśmy, są skuteczne, jaki rodzaj treści powinniśmy tworzyć lub w jaki sposób optymalizować konwersję. Lepiej poznamy grupę docelową i będziemy w stanie odpowiednio do niej trafić. Możemy również analizować zachowania i grupować użytkowników ze względu na rodzaj urządzeń, z których korzystają, kraju, w którym przebywają, czy ich zainteresowań.

Otrzymujemy również dostęp do danych, według których możemy stwierdzić, czy po raz pierwszy odwiedzili naszą stronę oraz w których godzinach się na niej znaleźli. Mamy na bieżąco podgląd, ilu użytkowników odwiedza witrynę w danej chwili. Google Analytics pozwala też na tworzenie i automatyczną wysyłkę raportów i zestawień z danymi.

Narzędzie działa najefektywniej komplementarnie z innymi produktami Google’a. Są to np. Google Ads, Google Merchant Center oraz Google Search Console. Korzystanie z nich w synergii sprawi, że otrzymamy optymalne rezultaty.

Julia Piklikiewicz

Julia Piklikiewicz

Junior PR Specialist w MBridge - Marketing Experts. Zajmuje się tworzeniem i redagowaniem treści eksperckich oraz wyszukiwaniem i analizą informacji. Pasjonatka hodowania roślin parapetowych.