Analiza 5. milionów wyników wyszukiwania w Google – oto, czego dowiedziało się Backlinko!

Joanna Kasiedczak,

Chcąc lepiej zrozumieć to, co wpływa na organiczny współczynnik klikalności, Backlinko przeanalizowało 5 milionów wyników Google. Wnioski zostały oparte na danych z 874 929 stron oraz 5 079 491 wyszukiwanych fraz, przeanalizowane zostały takie czynniki jak długość znacznika tytułu, sentyment czy opis meta.

Rezultaty badania zostały opublikowane na stronie. Są one bardzo interesujące, dlatego za zgodą autora analizy Briana Deana postanowiliśmy je przetłumaczyć.

1. Średni współczynnik klikalności wyniku organicznego znajdującego się na pierwszym miejscu wynosi 31,7%.

2. Istnieje 10 razy większe prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie wynik organiczny na pierwszej pozycji niż na dziesiątej.

3. Organiczny CTR jest niemal taki sam dla pozycji 7-10. Z tego wynika, że to, że przesuniemy się w górę o kilka pozycji, niekoniecznie oznacza, że ruch organiczny na stronie wzrośnie.

4. Wzrost o jedną pozycję w organicznych wynikach podwyższa CTR o średnio 30,8%. Zależy to jednak od miejsca, z którego, i na które się awansuje. Wzrost z pozycji trzeciej na pozycję drugą przyniesie znaczny wzrost w ruchu organicznym, ale wzrost z pozycji dziesiątej na pozycję dziewiątą – niekoniecznie.

5. Tytułowe tagi zawierające pytanie mają o 14,1% wyższy współczynnik klikalności niż te, które go nie zawierają.

6. Tagi tytułowe liczące od piętnastu do czterdziestu znaków cieszą się najwyższym CTR-em – o 8,6% wyższym niż inne.

7. Adresy URL, w których zawarte jest słowo kluczowe, mają o 45% wyższy współczynnik klikalności niż te, które go nie zawierają.

8. Choć „słowa mocy” powinny wpływać pozytywnie na CTR, umieszczanie ich w tagu tytułowym sprawia, że użytkownicy klikają w nie o 13,9% rzadziej.

9. Tytuły nacechowane pozytywnym lub negatywnym sentymentem mają o 7% wyższy CTR.

10. Strony, które zawierają opis meta, są klikane 5,8% więcej razy niż te bez niego.

 

Więcej danych znajdziecie pod linkiem.

Joanna Kasiedczak

Joanna Kasiedczak

PR Specialist w MBridge – Marketing Experts. Odpowiada za działania komunikacyjne oraz wizerunkowe. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą public relations związana od trzech lat. Wcześniej doświadczenie zdobywała w agencjach Walk PR oraz Clear Communication Group.