Generowanie ruchu na stronie

Generowanie ruchu na stronie – sprawdzone strategie na zwiększenie widoczności

Im większy ruch na stronie, tym większa szansa na pozyskanie klientów i reklamodawców. Co jednak jeśli statystyki od miesięcy stoją w miejscu, choć strona działa bez zarzutu i stale pojawiają się na niej nowe treści? W takiej sytuacji warto przemyśleć swoją strategię marketingową. Może twoje działania w mediach społecznościowych są źle ukierunkowane, kampanie PPC wymagają optymalizacji albo niewystarczająco dbasz o SEO? Sprawdź nasze sposoby na generowanie ruchu na stronie!  

Co zrobić, aby strona docierała do większego grona odbiorców? Pozyskiwanie ruchu w praktyce

Użytkownicy trafiają na strony internetowe różnymi ścieżkami. Zanim wdrożysz jakiekolwiek działania mające na celu generowanie ruchu na stronie, warto dokładnie je prześledzić. W tym celu zaloguj się do swojego konta w Google Analytics 4 i sprawdź dotychczasowe źródła ruchu. Wtedy przekonasz się, że dzielą się one na 6 zasadniczych kategorii:

  • Ruch organiczny (organic search) 

Wyświetlenia wygenerowane przez użytkowników, którzy trafili na stronę poprzez organiczne wyniki wyszukiwania w Google, Bing czy Yahoo. W polskich realiach zazwyczaj jest to Google, choć obserwujemy rosnącą popularność Binga. 

  • Ruch płatny (paid search)

Wyświetlenia będące efektem płatnych reklam w wyszukiwarkach. Linki płatne najczęściej wyświetlają się nad lub pod wynikami organicznymi i są oznaczone jako reklamy. 

  • Ruch bezpośredni (direct)

Odwiedzający, którzy wchodzą na stronę, wpisując jej adres URL bezpośrednio do przeglądarki. Źródłem ruchu bezpośredniego są najczęściej tradycyjne działania marketingowe, a więc plakaty i ulotki, reklamy w radio i telewizji czy udział w różnego rodzaju eventach. Im prostsza nazwa domeny, tym większa szansa na to, że użytkownicy ją zapamiętają i będą w stanie wpisać w poprawnej formie do przeglądarki. 

  • Ruch z mediów społecznościowych (social)

Wyświetlenia pozyskane dzięki działaniom w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy Pinterest), zarówno organicznym wpisom, jak i reklamom.

  • Ruch z odnośników (referral)

Użytkownicy, którzy trafiają na stronę poprzez linki umieszczone na innych stronach np. w artykułach sponsorowanych czy różnego rodzaju rankingach. 

  • Ruch z e-mail marketingu

Użytkownicy zachęceni do wizyty na stronie lekturą newslettera lub treścią promocyjnego e-maila. 

Topowe źródła ruchu webowego wg. Hubspot

W które z tych źródeł najbardziej opłaca się inwestować? Jak w życiu wskazane jest, aby nie wkładać wszystkich jajek do jednego koszyka i nie polegać wyłącznie na jednym sposobie pozyskiwaniu ruchu na stronę. Dywersyfikacja to słowo klucz w digital marketingu. 

 

Z drugiej strony konieczny jest wybór, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz przygodę z biznesem online i masz ograniczony czas i zasoby. Dlatego poniżej prezentujemy nie jedną, lecz trzy przykładowe strategie marketingowe, których celem jest pozyskiwanie ruchu na stronę. Każda kładzie nacisk na nieco inny obszar.  

 

Dowiedz się, jak skutecznie zwiększyć widoczność swojej firmy dzięki pozycjonowaniu wizytówek na Mapach Google!

3 strategie 1 cel – generowanie ruchu na stronie 

#1 Szybki efekt (SEO + kampania PPC w Google Ads i Meta Ads + remarketing)

W tym scenariuszu kładziemy największy nacisk na reklamę PPC. Inwestujemy w kampanie PPC w Google Ads i Meta Ads, koncentrując się na reklamach produktowych. Osobom, które odwiedziły stronę, ale nie dokonały zakupu, stale przypominamy o ofercie w ramach działań remarketingowych. 

 

Jednocześnie nie rezygnujemy z SEO, aby strona była widoczna także w wynikach organicznych. Działaniom tym poświęcamy jednak nieporównywalnie mniej uwagi niż kampaniom płatnym, które są dla nas priorytetem.

 

Dla kogo? 

  • Dla małych i średnich sklepów internetowych.

Co nam to da? 

  • Reklamy produktowe, zwłaszcza reklamy produktowe w Google to jeden z najskuteczniejszych dostępnych formatów. Potencjalni klienci już z poziomu wyszukiwarki widzą zdjęcie i cenę produktu, dzięki czemu chętniej klikają w reklamy.
  • Remarketing sprawia, że na stronę wracają użytkownicy, którzy rozważają zakupy w sklepie.
  • Dzięki działaniom SEO strona zdobywa widoczność w wynikach organicznych na frazy najważniejsze z perspektywy biznesu.

#2 Praca u podstaw (SEO + newstletter + earned media)

Koncentrujemy się na działaniach organicznych, mając świadomość tego, że na ich efekty trzeba będzie czekać dłużej niż na efekty działań płatnych. Regularnie publikujemy nowe treści na blogu, budujemy listę mailingową, rozsyłamy newsletter (w zdobyciu nowych subskrybentów może pomóc atrakcyjny lead magnet) oraz publikujemy artykuły w branżowych mediach. W zdobywaniu publikacji zewnętrznych pomaga nam status eksperta – nie płacimy za nie, ale musimy włożyć więcej wysiłku w ich pozyskanie, udzielając wywiadów, biorąc udział w konferencjach itd. 

 

Dla kogo?

  • Firmy usługowe.
  • Sklepy internetowe wyspecjalizowane w wąskim obszarze.  
  • Platformy edukacyjne.

Co nam to da: 

  • Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii SEO, zdobywamy widoczność na coraz większą liczbę fraz i w konsekwencji zwiększamy ruch na stronie.
  • Poprzez newsletter budujemy relacje z klientami i regularnie zachęcamy ich do przechodzenia na stronę – czy to w związku z pojawieniem się w ofercie nowego produktu czy publikacją artykułu.
  • Publikacje w mediach branżowych zwiększają rozpoznawalność brandu i wzmacniają autorytet domeny. 

#3 Ofensywa w mediach społecznościowych (SEO + działania organiczne i płatne w mediach społecznościowych + artykuły sponsorowane)

Podobnie jak w pierwszym scenariuszu dbamy o to, aby strona była zoptymalizowana pod SEO, ale najwięcej uwagi poświęcamy działaniom w mediach społecznościowych. Regularnie postujemy (również we współpracy z innymi twórcami), organizujemy konkursy i wspieramy się kampaniami płatnymi. 

 

Jeśli to możliwe publikujemy codziennie, pamiętając o tym, aby posty nie tylko angażowały społeczność, ale także zachęcały do odwiedzania strony i zawierały linki do produktów i kategorii. Równolegle publikujemy artykuły sponsorowane w najważniejszych branżowych mediach, aby wzmocnić siłę przekazu i pozyskać wartościowe linki do strony.

 

Dla kogo? 

  • Biznesy Instagram-friedly, czyli takie, których asortyment jest spójny z trendami w mediach społecznościowych.

Co nam to da?

  • Konsekwentne działania w mediach społecznościowych powinny zaowocować większą liczbą obserwujących i tym samym zwiększonym ruchem na stronie.
  • Konkursy i promocje zwiększają motywację użytkowników do odwiedzenia witryny. Wiele zależy jednak od tego, w jaki sposób zakomunikujesz o wydarzeniu. Idealnie, jeśli oferta będzie ograniczona czasowo – wówczas użytkownicy nie powinni zwlekać z odwiedzeniem witryny. 
  • Współtworząc treści z influencerami zwiększamy zasięg działań. 
  • Dzięki kampaniom płatnym docieramy do znacznie większej grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych ofertą. Podczas targetowania kampanii warto wykluczyć z grupy docelowej dotychczasowych odbiorców, aby nie zużywać budżetu na docieranie do osób, które znają już markę.  

Co łączy wszystkie wymienione strategie generowania ruchu na stronie? 

Nieprzypadkowo w każdej strategii uwzględniliśmy działania SEO. To bardzo niedoceniane narzędzie, tymczasem mnóstwo osób zaczyna przeglądanie internetu właśnie od wyszukiwarki. Przynajmniej podstawowa optymalizacja strony jest więc konieczna. Bez tego witryna nie ma szans zdobyć widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. 

 

Oto co rozumiemy przez podstawową optymalizację SEO:

  • Optymalizacja treści – muszą być one unikalne i merytoryczne oraz zawierać frazy kluczowe, które potencjalni klienci mogą wpisywać do wyszukiwarki.
  • Odpowiednia struktura – algorytmy wyszukiwarek lubią, gdy treści na stronie są podzielone na krótkie akapity oraz opatrzone nagłówkami H1, H2, H3 itd., natomiast użytkownikom ułatwia to poruszanie się po stronie.  
  • Meta dane zawierające frazy i angażujące CTA – chodzi o tytuł i opis strony, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google. Odpowiednio sformułowane wspierają SEO i pozyskiwanie ruchu na stronę.
  • Linkowanie wewnętrzne – odnośniki w treści pomagają algorytmom nawigować w witrynie. Mogą także zatrzymać na dłużej na stronie użytkownika.
  • SEO techniczne –  im sprawniej działa strona, tym większe szanse na wysokie pozycje w Google. Należy więc wyeliminować wszelkie błędy w obrębie witryny. 
Podstawowa optymalizacja SEO
Podstawowa optymalizacja SEO

Jeśli możesz poświęcić SEO więcej uwagi, warto rozbudować tę listę zadań o link-building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków (np. poprzez publikacje zewnętrzne) oraz działania content marketingowe w ramach witryny (dzięki regularnym publikacjom strona będzie zdobywać widoczność na coraz większą liczbę fraz).

SEO generuje wysokiej jakości ruch, ponieważ dociera do osób aktywnie poszukujących konkretnych informacji, produktów lub usług poprzez wpisywane frazy kluczowe. Dzięki temu jest jednym z najbardziej efektywnych kanałów marketingowych, który przyciąga użytkowników o wysokim potencjale konwersji. SEO jednak to dziś nie tylko sposób na pozyskiwanie ruchu organicznego, ale także jeden z fundamentów całej strategii marketingowej. Analiza fraz kluczowych pozwala lepiej zrozumieć potrzeby grupy docelowej, co wzmacnia działania w innych kanałach, takich jak content marketing czy social media. Aby skutecznie konkurować, strategia SEO musi być dostosowana do rynku i zasobów, zapewniając nie tylko wyższą widoczność w wyszukiwarce, ale też budując autorytet domeny i wizerunek marki.

Tomasz Klusek

SEO Manager

Czy pozyskiwanie ruchu na stronę musi wiązać się z produkcją tak wielu treści? Skąd brać na to czas?

Jednym z największych wyzwań, z jakim wiąże się zwiększanie ruchu na stronie, jest konieczność tworzenia wielu treści na potrzeby różnych platform. Warto jednak wiedzieć, że nie zawsze muszą być to nowe materiały. Czasem wystarczy odświeżyć lub przekształcić istniejącą treść – taki proces określa się mianem recyklingu treści. Jego celem jest wyciągnięcie maksimum potencjału z jednej kreacji. Wpis blogowy można przerobić w serię wpisów na Instagram i odwrotnie. Zajmuje to nieporównywalnie mniej czasu niż tworzenie treści za każdym razem od nowa. Dodatkowo możesz wspierać się narzędziami AI takimi jak videotoblog.ai, które pozwala zmieniać filmy we wpisy blogowe. 

Jak zwiększyć ruch na stronie? Czas abyś opracował/a własną strategię!

Skuteczna strategia marketingowa to taka, która jest w 100% dopasowana do indywidualnych potrzeb  i celów firmy. Możesz się oczywiście inspirować działaniami opisanymi w artykule, ale nie powielaj ich 1:1. Zamiast tego uważnie testuj skuteczność wszystkich podejmowanych kroków. Tylko wtedy przekonasz się, które z nich rzeczywiście wspierają Cię w pozyskiwaniu ruchu na stronę. Jeśli okaże się, że któraś z zarekomendowanych metod nieszczególnie Ci pomaga, zrezygnuj z niej lub znacząco ogranicz. Wcześniej upewnij się tylko, że realizacja przebiegła prawidłowo – przykładowo w przypadku kampanii Google Ads może okazać się, że reklamy zostały źle stargowane.

 

Próbując różnych działań, prędzej czy później wypracujesz własną strategię generowania ruchu na stronie. Konsekwentnie ją realizuj, nie spuszczając z oczu określonych na wstępie celów. Pamiętaj także, że nawet najlepsza strategia marketingowa raz na jakiś czas wymaga aktualizacji. Realia biznesowe w internecie zmieniają się niezwykle dynamicznie, dlatego należy być cały czas gotowym na małe i większe zmiany.

Czujesz, że samodzielne opracowanie strategii generowania ruchu na stronie Cię przerasta? Zostaw to nam!

Możemy wesprzeć Cię we wszystkich opisanych wyżej obszarach. Przygotujemy audyt i strategię SEO, dostarczymy najwyższej jakości treści na stronę internetową i zrealizujemy mistrzowską kampanię PPC. Nasi specjaliści mają wieloletnie doświadczenie w każdej z tych dziedzin, więc współpracując z nami, masz szansę ustrzec się wielu kosztownych błędów, których trudno uniknąć, gdy dopiero wdrażasz się w marketing cyfrowy. 

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!

Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!

Chcesz poznać szczegóły AutoAudytu?