Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to umieszczenie w dowolnym miejscu strony internetowej np. w konkretnej treści, hiperłącza kierującego użytkownika bezpośrednio do podstrony znajdującej się w obrębie tej samej platformy. Takie linkowanie nie tylko umożliwia trafienie na określone treści w maksymalnie krótkim czasie, ale także ułatwia robotom indeksującym nawigowanie po całej witrynie. Linkowanie wewnętrzne poprzez odsyłanie do kolejnych podstron o interesujących zasobach ma także zatrzymać użytkownika na stronie przez dłuższy czas.

Cele i korzyści z linkowania wewnętrznego

Odpowiednie linkowanie wewnętrzne ułatwia użytkownikom znalezienie interesujących ich treści, co zwiększa ich zadowolenie, pomaga podjąć odpowiednie decyzje i np. w przypadku sklepu internetowego poprawić wyniki sprzedażowe. Do najważniejszych zalet linkowania wewnętrznego należy:

  • zmniejszenie współczynnika odrzuceń (bounce rate) – dzięki interesującym treściom użytkownicy nie opuszczą strony po jednym kliknięciu co wpłynie korzystnie na efekt działań SEO,
  • podniesienie wartości poszczególnych podstron,
  • poprawienie użyteczności strony – wstawienie linków wewnętrznych w odpowiednich miejscach sprawi, że roboty Google szybciej opanują tematykę serwisu co wpłynie na pozycjonowanie witryny.
  • sprawniejsza indeksacja domeny – co pozwoli użytkownikowi szybciej odnaleźć daną stronę.

Gdzie umieszczać linki wewnętrzne?

Linki wewnętrzne mogą być umieszczane w wielu różnych miejscach strony. Do najbardziej popularnych należą:

Jeśli zainteresował Cię temat linkowania wewnętrznego, przeczytaj nasz artykuł o tym jak i dlaczego warto stosować linkowanie wewnętrzne na swojej stronie internetowej.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: