Gdzie dodawać H1 i pozostałe nagłówki w artykule na blogu?

Julia Kaszkiel,

Tworząc nagłówki, pamiętaj, aby były naturalne i zachęcały użytkownika do przeczytania Twojego tekstu. Wyróżniamy sześć nagłówków H, najczęściej używanymi są jednak H1, H2 oraz H3.

Nagłówek H1 ma pozytywny wpływ na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. W nagłówku H1 warto umieścić frazę główną, sprawdzi się również bezpośredni zwrot do użytkownika. H1 jest najważniejszym nagłówkiem, najczęściej umieszczanym na początku tekstu — często pełni funkcję tytułu. Pamiętajmy, że na jednej podstronie możemy użyć tylko jednego nagłówka H1. Jeżeli został użyty nagłówek H1 powinniśmy również dodać kolejne, aby zachować hierarchię. Nagłówki H2 i H3 informują użytkownika, o czym przeczyta w dalszej części tekstu, są nagłówkami niższego rzędu, ale są pozytywnie oceniane przez roboty wyszukiwarki.

Nagłówki H2 i H3 traktowane są jako śródtytuły, jako nagłówek H2 oznaczamy główne podtytuły tekstu, H3 jest uzupełnieniem H2, gdyż nawiązuje do tekstu umieszczonego pod H2. H4 jest zaś uzupełnieniem H2 i H3.

W nagłówkach niższego rzędu również można umieścić frazy, mogą to być odmiany frazy głównej lub frazy long tail, powinny jednak wystąpić w sposób naturalny, a same nagłówki nie mogą być zbyt długie, ani się powtarzać. Poprawne stosowanie nagłówków w tekstach pozytywnie wpływa na SEO.  

Julia Kaszkiel

Julia Kaszkiel

Junior SEO Specialist w MBridge - Marketing Experts. Zajmuje się optymalizacją treści, analizami i tworzeniem strategii contentowych w SEO. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą związana od roku.