Gdzie dodawać H1 i pozostałe nagłówki w artykule na blogu?

Julia Kaszkiel,

Tworząc nagłówki, pamiętaj, aby były naturalne i zachęcały użytkownika do przeczytania Twojego tekstu. Wyróżniamy sześć nagłówków H, najczęściej używanymi są jednak H1, H2 oraz H3.

Nagłówek H1 ma pozytywny wpływ na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. W nagłówku H1 warto umieścić frazę główną, sprawdzi się również bezpośredni zwrot do użytkownika. H1 jest najważniejszym nagłówkiem, najczęściej umieszczanym na początku tekstu — często pełni funkcję tytułu. Pamiętajmy, że na jednej podstronie możemy użyć tylko jednego nagłówka H1. Jeżeli został użyty nagłówek H1 powinniśmy również dodać kolejne, aby zachować hierarchię. Nagłówki H2 i H3 informują użytkownika, o czym przeczyta w dalszej części tekstu, są nagłówkami niższego rzędu, ale są pozytywnie oceniane przez roboty wyszukiwarki.

Nagłówki H2 i H3 traktowane są jako śródtytuły, jako nagłówek H2 oznaczamy główne podtytuły tekstu, H3 jest uzupełnieniem H2, gdyż nawiązuje do tekstu umieszczonego pod H2. H4 jest zaś uzupełnieniem H2 i H3.

Nagłówki niższego rzędu to również dobre miejsce na to, gdzie umieścić słowa kluczowe na stronie. Mogą to być odmiany frazy głównej lub frazy long tail (to tzw. pozycjonowanie na długi ogon), powinny jednak wystąpić w sposób naturalny, a same nagłówki nie mogą być zbyt długie, ani się powtarzać. Poprawne stosowanie nagłówków w tekstach pozytywnie wpływa na SEO.  

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl
Julia Kaszkiel

Julia Kaszkiel

SEO Specialist w MBridge - Marketing Experts. Zajmuje się optymalizacją treści, analizami i tworzeniem strategii contentowych w SEO. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą związana od trzech lat.