Czym jest Google Ads (dawniej Google AdWords)?

Joanna Kasiedczak,

Coraz częściej konsumenci dokonują zakupów w internecie, dlatego też właściciele e – commerce’ów muszą większą wagę przykładać do promocji swoich biznesów. Planując strategię marketingową należy wybierać przede wszystkim kanały promocji dopasowane do specyfiki branży. Jednym z nich jest Google Ads. Czym jest więc ten system oraz jakie rodzaje reklam dzięki niemu możemy utworzyć?

Google Ads (kiedyś Google AdWords) to system reklamowy zarządzany przez firmę Google. Powstał blisko 20 lat i do dziś cieszy się bardzo dużą popularnością wśród specjalistów ds. marketingów. Służy on do tworzenia oraz zarządzania kampaniami reklamowymi (za pomocą Edytora Google Ads). System pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google oraz na stronach, które współpracują w ramach programu Google AdSense.

Rodzaje sieci Google Ads:

  • Sieć wyszukiwania Google to grupa stron oraz aplikacji, w których może wyświetlać się reklama. Gdy zdecydujemy się na reklamowanie w tej sieci to reklama zapewne pokazywać się będzie obok wyników szukania dla hasła związanego z wybranymi przez nas słowami kluczowymi. Prócz wyników wyszukiwania Google reklama może wyświetlać się w wyszukiwarkach partnerskich np. Interia czy Onet.
  • Sieć reklamowa Google (Google Display Network) umożliwia reklamodawcom jeszcze bardziej skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Pozwala ona tak kierować reklamami, aby docierały do użytkowników w odpowiednim czasie oraz miejscu. Reklamy są wyświetlane na stronach partnerskich.

Wybrane rodzaje reklam:

  • Reklamy tekstowe – jest to podstawowy format reklam Google Ads, wykorzystywany najczęściej przez reklamodawców, gdyż można dopasować go do każdego promowanego biznesu. Składają się z maksymalnie 3 nagłówków, 2 wierszy tekstu oraz adresu strony. Główną cechą tej opcji jest bezpośrednie przekierowanie użytkownika po kliknięciu na domenę.

  • Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – jest to jeden ze sposobów na pozyskiwanie klientów, którzy poszukują w wyszukiwarce tego, co biznes ma w ofercie. Reklamy wyświetlają się na słowa związane z wyrażeniami najczęściej używanymi na naszej stronie. System reklamowy Google Ads wykorzysta te frazy, aby stworzyć trafny nagłówek reklamy.
  • Reklamy produktowe – jest to rodzaj reklamy, który zawiera informacje o produktach oferowanych w sklepie, czyli zdjęcie, cenę, nazwę sklepu oraz opis. Poprzez ten sposób promowania użytkownicy mogą pozyskać więcej danych o interesującym ich artykule bez klikania w reklamę. Reklamy są oznaczone jako „sponsorowane”.

  • Reklamy graficzne – typ reklamy, która graficznie przedstawia nasz biznes. Składa się ona z obrazu, na którym ukazane się informacje o firmie, oferowanych usługach lub produktach. Może zawierać grafikę, animację lub format Flash w wielu rozmiarach.
  • Reklamy video – Google umożliwia również stworzenie kampanii w formie video, która musi zostać umieszczona w serwisie YouTube, jednak reklamy mogą wyświetlać się również na stronach parterów oraz w aplikacjach mobilnych.

  • Reklamy displayowe – są to reklamy częściowo zautomatyzowane. Aby je utworzyć wystarczy uzupełnić tekst, wybrać grafikę oraz logo. Po wykonaniu tych działań system Google zajmie się optymalizacją, tak, aby była ona jak najbardziej skuteczna. Google umożliwia stworzenie reklamy w preferowanym przez nas formacie – elastyczne wersje samodzielnie dopasowują rozmiary do urządzeń i pasują do większości przestrzeni reklamowych.  
  • Reklamy aplikacji na iOS lub Androida – poprzez system reklamowy Google Ads możemy również utworzyć kampanię promującą aplikacje, aby dotarły one do użytkowników, którzy chętnie robią zakupy przez urządzenia mobilne. Tego rodzaju reklamy wyświetlane są w wyszukiwarce, sklepie Google Play czy YouTubie.
  • Reklama w Gmailu – system GoogleAds oferuje również możliwość utworzenia reklamy, która będzie wyświetlała się osobom korzystającym ze skrzynki odbiorczej Gmail. Po kliknięciu w baner otwiera się on, a wyglądem przypomina tradycyjnego maila. Reklama ta może zawierać grafikę, tekst oraz formularze. Poprzez tego rodzaju promowanie można dotrzec do bardzo spersonalizowanej grupy odbiorców.

Jak możemy zauważyć, istnieje mnóstwo rodzajów reklam, które możemy stworzyć w systemie reklamowym Google Ads. Istotne jest jednak, aby przy tworzeniu strategii marketingowej naszego biznesu zdecydować się na wybór tych, które naszym zdaniem przełożą się na nasze wyniki, nie tylko sprzedażowe, ale również zbytnio nie obciążą naszego budżetu.

Dowiedz się także, czym jest strategia penetracji rynku.

Joanna Kasiedczak

Joanna Kasiedczak

PR Specialist w MBridge – Marketing Experts. Odpowiada za działania komunikacyjne oraz wizerunkowe. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą public relations związana od trzech lat. Wcześniej doświadczenie zdobywała w agencjach Walk PR oraz Clear Communication Group.