Dlaczego w Google Analytics jako źródła konwersji mam podane nazwy banków?

Nazwa banku przypisana jest jako źródło konwersji, ponieważ Google Analytics przypisuje sesje do ostatniego źródła ruchu, które nie jest ruchem direct. Jeśli Twój koszyk wychodzi poza sklep i korzysta z operatorów płatności online, po realizacji takiej transakcji Google Analytics przypisze sesje i sprzedaż np. do strony operatora bramki przelewy24.pl.

Żeby poprawnie przypisywać źródła ruchu w Google Analytics, należy wykluczyć bramki płatności z odesłań.

Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu i konfiguracji consent mode v2?

Jak wykluczyć bramki płatności z odesłań w Google Analytics?

 

1. Musimy przygotować listę wykluczeń, które chcemy wprowadzić, w postaci domen internetowych płatności online.

2. Zalogować się do Google Analytics i przejść do zakładki Administracja -> Usługa -> Informacje o śledzeniu -> Lista wykluczeń witryn odsyłających.

3. Dodać wcześniej przygotowaną listę domen do wykluczenia. Niestety każdą domenę trzeba dodać pojedynczo.

Od tej pory Google Analytics będzie pomijał wykluczone domeny, dzięki czemu nie stracimy informacji o prawdziwym źródle, które pomogło nam pozyskać transakcje. Opisany zabieg nie pozwala niestety na poprawienie danych wstecz — raportowanie właściwego źródła będzie działało od momentu dodania wykluczeń.

 

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Możemy Ci pomóc?

Porozmawiajmy!

Udostępnij:

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *