Co to jest współczynnik konwersji?

Piotr Świniarski,

Współczynnik konwersji, zwany też wskaźnikiem konwersji, ma ogromne  znaczenie dla właścicieli e-commerce’ów m.in. przy planowaniu działań marketingowych. Jego wartość widnieje w panelu kampanii w Google Analytics i wiele osób ma problem z jego interpretacją. Co tak naprawdę oznacza współczynnik konwersji i w jaki sposób się go wylicza?

Współczynnik konwersji jest wynikiem dzielenia liczby konwersji (czyli wykonanych akcji, np. transakcji, dodania produktów do koszyka czy zapisów na newsletter) przez liczbę sesji, dla których badamy ten współczynnik w określonym czasie. Wyraża się go w procentach i pokazuje on skuteczność np. danej kampanii, słowa kluczowego czy strony docelowej. Współczynnik konwersji ułatwia podejmowanie decyzji dotyczących działań promocyjnych.

Piotr Świniarski

Piotr Świniarski

Performance Marketing Manager w MBridge – Marketing Experts opracowuje i wdraża strategie działań efektywnościowych. Nadzoruje pracę Działu Performance Marketingu, który zajmuje się kompleksową obsługą kanałów Google Ads, Fb Ads, RTB oraz Ceneo.pl dla średnich i dużych e- commerców. Doświadczenie zdobywał m.in. w Grupie Empik, gdzie odpowiadał za działania z zakresu SEO i performance marketingu.