Jakie są najpopularniejsze formaty reklamowe w Google Ads?

Julia Piklikiewicz,

Przed stworzeniem kampanii reklamowej w Google Ads, warto zaznajomić się z dostępnymi formatami banerów. Dzięki temu dowiemy się, które z nich będą odpowiadały naszym potrzebom, przez co zwiększymy efektywność kampanii.

  • 300×250 – tzw. „średni prostokąt” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i ekranach monitorów. Stosuje się go przy tworzeniu banerów śródtekstowych, czyli reklam oddzielających akapity tekstu, np. w artykułach.
  • 336×280 – tzw. „duży prostokąt” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na ekranach monitorów. Również stosowany jako baner śródtekstowy.
  • 728×90 – tzw. „baner długi” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na ekranach monitorów. Takie reklamy umieszcza się zazwyczaj nad główną treścią, np. artykułem lub na stronie forum.
  • 300×600 – tzw. „pół strony” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na ekranach monitorów. Zajmuje największą powierzchnię, przez co charakteryzuje się wyjątkowo wysoką ilością wyświetleń.
  • 320×100 – tzw. „duży baner na komórki” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych.

W Edytorze Google Ads dostępne są również inne formaty reklamowe, lecz nie są one tak efektywne jak te cieszące się największą popularnością. Są to:

  • 320×50 – tzw. „długi baner na komórki” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Wyjątkowo skuteczny, gdy jest umieszczony na dole strony.
  • 468×80 – tzw. „baner” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na ekranach monitorów. Jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
  • 234×60 – tzw. „pół banera” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Z powodu jego niewielkich rozmiarów jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
  • 120×600 – tzw. „wieżowiec” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być zadowalające.
  • 120×240 – tzw. „pionowy baner” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Z powodu jego niewielkich rozmiarów jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
  • 160×600 – tzw. „szeroki wieżowiec” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Więcej reklam jest do niego dopasowanych, dzięki czemu może okazać się bardziej skuteczny. Optymalne wyniki otrzymamy, jeśli włączymy wyświetlanie zarówno reklam displayowych, jak i tekstowych.
  • 300×1050 – tzw. „portret” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Służy do promowania marki. Charakteryzuje się dużym rozmiarem, dzięki czemu z łatwością przyciąga uwagę użytkowników.
  • 970×90 – tzw. „powiększony długi baner” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Rozwija się do rozmiaru 970×415 i powoduje przesunięcie treści na stronie w dół. Jest odpowiedni do wyświetlania materiałów o wysokiej rozdzielczości.
  • 970×250 – tzw. „billboard” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Służy do promowania marki. Choć dostęp do reklam w tym rozmiarze nadal jest niewielki, zapotrzebowanie reklamodawców rośnie.
  • 250×250 – tzw. „kwadrat” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i ekranach monitorów. Jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
  • 200×200 – tzw. „mały kwadrat” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i ekranach monitorów. Jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych.
  • 180×150 – tzw. „mały prostokąt” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Z powodu jego niewielkich rozmiarów jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
  • 125×125 – tzw. „przycisk” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Z powodu jego niewielkich rozmiarów jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych, ale jest odpowiedni do małych przestrzeni.

 

 

Julia Piklikiewicz

Julia Piklikiewicz

Junior PR Specialist w MBridge - Marketing Experts. Zajmuje się tworzeniem i redagowaniem treści eksperckich oraz wyszukiwaniem i analizą informacji. Pasjonatka hodowania roślin parapetowych.