Ponad 190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu. Działania SEO dla Netia.pl – case study

MBridge - Marketing Experts,

Netia i MBridge

Netia case study

Sytuacja wyjściowa

Współpracę z Netią rozpoczęliśmy we wrześniu 2019 roku. Od początku jednym z głównych filarów naszych działań była praca nad blogiem. Dotychczas domena Netia.pl wyświetlała się przede wszystkim na frazy brandowe albo frazy bezpośrednio powiązane z ofertą, które wyszukiwali użytkownicy będący na jednym z ostatnich etapów lejka sprzedażowego.

Istotne informacje o domenie:

      • Netia.pl to mocna domena z historią: DR1Domen Rating – autorski wskaźnik narzędzia Ahrefs.com, określający siłę domeny. wynosi 65, a liczba odsyłających linków to ponad 15002Dane wg: Ahrefs.com. Stan na: 28.02.2021..
      • Przed rozpoczęciem współpracy Netia nie pozyskiwała dużo ruchu organicznego z fraz niebrandowych, które są pośrednio powiązane z ofertą.

Cele i założenia

Od początku współpracy wytypowaliśmy konkretne cele, które miał spełniać nowy blog:

      • Postanowiliśmy za jego pomocą wzmocnić udział ruchu niebrandowego.
      • Dzięki wzmocnieniu ruchu niebrandowego chcieliśmy dotrzeć do większej liczby użytkowników będących na początku lejka sprzedażowego. Dzięki temu możemy zdobyć wartościowy ruch, który w przyszłości zaowocuje lepszymi wynikami sprzedażowymi.
      • Naszym celem było także pojawienie się w SERP3Search Engine Results Page – strona wyświetlająca wyniki dla zapytań wpisanych w wyszukiwarce. na zapytania powiązane pośrednio z ofertą Netii, których nie pokrywamy innymi podstronami serwisu.

    Tworząc blog, zwróciliśmy także uwagę na:

      • Wzmocnienie całej domeny Netia.pl pod kątem SEO, a nie tylko samego bloga. Z tego powodu postanowiliśmy założyć go w katalogu, tj. ścieżka jest następująca: domena.pl/blog.
      • Potencjalną kanibalizację z innymi podstronami. Ponieważ blog miał znaleźć się w katalogu, wzrastało ryzyko kanibalizacji z podstronami ofertowymi. Z tego powodu od początku działań bardzo dużą uwagę przywiązywaliśmy do szczegółowej analizy słów kluczowych, aby zmniejszyć takie zagrożenie.
      • Potencjalną kanibalizację pomiędzy treściami na samym blogu. Planujemy różnorodne treści w oparciu o analizę intencji wpisywanych fraz.

Podjęte działania

Większość działań pozostaje niezmienna od początku współpracy. Ponieważ obecna strategia przynosi dobre efekty, nadal największą wagę przywiązujemy do odpowiedniej analizy fraz oraz tworzenia merytorycznych treści.

1. Na początku współpracy wysłaliśmy wytyczne do stworzenia bloga. Zależało nam, aby był przygotowany do poprawnej indeksacji treści.

2. Regularnie, co miesiąc, wybieramy frazy i tematy, które następnie potwierdzamy z klientem.

      • Wybór każdego tematu poprzedza dokładna analiza słów kluczowych. Zwracamy uwagę na intencję użytkownika, potencjał danej frazy, możliwe zagrożenie kanibalizacją czy powiązanie tematyczne z ofertą klienta.
      • Od początku skupiamy się na frazach long tail, dzięki czemu mogliśmy pojawić się w SERP na dużo różnorodnych słów kluczowych związanych z ofertą Netii. Gdy blog zyskał już merytoryczne treści, które regularnie dostarczają ruch, dostrzegliśmy potencjał także na frazy z grupy chunky middle. Nie zrezygnowaliśmy jednak z fraz long tail.

3. Po akceptacji tematów tworzymy oryginalne i merytoryczne artykuły.

      • Zależy nam, aby treści nie były duplikatami oraz aby były pomocne dla użytkownika i odpowiadały na jego intencje.
      • Artykuły dzielimy na dwie główne kategorie: teksty techniczne, związane z m.in. z usługami internetowymi, oraz kulturalne, związane m.in. z filmami i serialami. Tematy zawsze są powiązane z ofertą Netii.
      • W tekstach dbamy o linkowanie wewnętrzne – odsyłamy zarówno do powiązanych stron ofertowych, jak i zbliżonych tematycznie artykułów na blogu.

4. Klient weryfikuje treści po swojej stronie pod kątem biznesowym i merytorycznym. Dzięki bardzo dobrej współpracy akceptacja tematów i treści oraz ich publikacja przebiega sprawnie, a nasze działania szybciej przynoszą widoczne efekty. Regularnie wdrażane są nowe treści oraz nanoszone rekomendowane poprawki.

5. Podejmujemy działania optymalizacyjne na już opublikowanych artykułach.

      • Analizujemy obecne pozycje poszczególnych fraz w artykułach i sprawdzamy, dla których słów kluczowych mamy potencjał na zwiększenie widoczności i ruchu.
      • Następnie optymalizujemy artykuł z uwzględnieniem wytypowanych fraz.

6. Dodatkowo prowadzimy działania off-site, czyli tworzymy artykuły przeznaczone do publikacji w zewnętrznych serwisach. Linkujemy w nich zarówno strony głównej, jak i do bloga, aby wzmocnić go pod kątem SEO.

Efekty

      • Estymowany miesięczny ruch organiczny na blogu wynosi ponad 190 tys., a szacowana liczba słów kluczowych, na które widoczny jest blog, to ponad 35 tys. Takie efekty uzyskaliśmy w mniej niż półtora roku współpracy – ponieważ był to nowy blog, budowaliśmy widoczność od zera4Dane wg Ahrefs.com. Stan na: 28.02.2021..
      • Dynamikę wzrostu estymowanego miesięcznego ruchu organicznego, dynamikę wzrostu ogólnej widoczności bloga na słowa kluczowe oraz dynamikę wzrostu widoczności bloga na słowa kluczowe w TOP 3 dobrze ilustrują poniższe wykresy:

Estymowany ruch organiczny na blogu Netii – wykres

Źródło danych: Ahrefs.com

Estymowana widoczność na frazach TOP 3 na blogu Netii – wykres

Źródło danych: Ahrefs.com

Estymowana widoczność na frazy ogółem na blogu Netii – wykres

Źródło danych: Ahrefs.com

      • Wzrost widoczności bloga na frazy niebrandowe wpłynął też na wynik dla całej domeny. Dzięki temu strona Netia.pl po ponad roku współpracy zaczęła uzyskiwać więcej wizyt dzięki frazom niebrandowym. We wrześniu 2019 roku, gdy rozpoczynaliśmy współpracę, było to ponad 30 tys. fraz niebrandowych, a obecnie jest to ponad 57 tys. słów kluczowych5Dane wg Ahrefs.com. Stan na: 28.02.2021. Uwzględnione słowa kluczowe nie zawierają frazy „Netia”..
      • Obecnie blog Netia.pl wyświetla się w wyszukiwarce na dużą liczbę fraz niebrandowych – stanowią one ponad 99% wszystkich fraz na blogu. Wynika to z tego, że od początku bardzo duży nacisk położyliśmy na tworzenie artykułów pod generyczne frazy kluczowe.
      • Na ten moment ok. 150 artykułów generuje ruch z SEO.
      • Skutecznie uniknęliśmy kanibalizacji – wynika to z dokładnej analizy wszystkich słów kluczowych i poprawnego optymalizowania artykułów pod frazy.
      • Artykuły po opublikowaniu szybko zostają wychwycone przez roboty indeksujące Google’a i trafiają do indeksu.

Case study Netia.pl – wnioski

MBridge - Marketing Experts

MBridge - Marketing Experts

Polska agencja marketingowa, obecna na rynku od 2016 r., która zajmuje się projektowaniem i realizacją strategii marketingowych w internecie. Specjalizuje się w SEO, SEM, content marketingu, analityce internetowej, social ads, CRM, performance UX oraz doradztwie strategicznym z zakresu marketingu online. Obecnie realizuje działania m.in. dla Unilever, Smyk, MediaMarkt, Netia, Signify, Recman.