SEM

Marketing internetowy przyjmuje różne formy – jedną z nich jest SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. W kampaniach SEM ważne są działania, które zwiększają widoczność na stronie z wynikami wyszukiwania (zwanej SERP). Dzięki nim możesz uzyskać dla swojej witryny wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. A im wyższa pozycja, tym większy ruch na stronie – docierasz do nowych klientów, a zainteresowanie twoimi produktami lub usługami rośnie.

SEM – co to takiego?

SEM (ang. Search Engine Marketing) to zespół strategii marketingowych, skupiających się na promowaniu określonej strony internetowej w wyszukiwarkach. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, specjaliści SEM korzystają z rozwiązań, takich jak optymalizacja witryny pod kątem SEO czy kampanie PPC, składające się między innymi z reklam z płatnością za kliknięcie.

W praktyce w Polsce najczęściej mówiąc o działaniach SEM, mówimy jednak o kampaniach płatnych w wyszukiwarce, a SEO pozostawiamy jako osobną gałąź digital marketingu.

Czym różni się SEM od SEO?

SEM to pojęcie nadrzędne wobec SEO – najprościej mówiąc, w SEM zawierają się działania SEO oraz kampanie PPC. Te ostatnie polegają na zakupie reklam, generujących płatność za kliknięcie – stąd rozwinięcie tego skrótu, czyli pay-per-click. Takie reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania wybranej przez ciebie przeglądarki. Każda z nich działa w określonych systemach reklamowych, np. Google Ads czy Bing Ads.

SEO jest częścią SEM – łączy je wspólny cel, jakim jest promowanie strony w wynikach wyszukiwania. Jednak SEO skupia się wyłącznie na organicznych działaniach, które zwiększają widoczność strony – zarówno płatnych, jak i bezpłatnych. Do pierwszych z nich zaliczamy m.in. optymalizację strony pod kątem słów kluczowych. Płatne działania SEO to na przykład publikacje na większych serwisach, które linkują do twojej strony – są to tzw. backlinki.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl