Jak napisać odpowiedni meta tytuł?

Joanna Kasiedczak,

Meta tytuł (ang. meta title) jest to tytuł strony internetowej wyświetlający się użytkownikom w wynikach wyszukiwania, zazwyczaj w kolorze niebieskim. Odpowiednie stworzenie meta tytułu jest bardzo ważne, nie tylko ze względu na pozycjonowanie strony, ale również dlatego, że informuje użytkowników, czego mogą się spodziewać po kliknięciu w link. Zatem, w jaki sposób poprawnie napisać meta tytuł?

1. Odpowiednia długość meta tytułu 

Wielu specjalistów podaje konkretną liczbę znaków, w której powinniśmy się “zmieścić”, aby nasz tytuł nie został wykropkowany przez Google. Jednak wyszukiwarka oceniając konkretny meta title pod uwagę bierze szerokość w pikselach

Zatem optymalna szerokość meta to 600 px (około 65-70 znaków). Warto podkreślić, że “ucięte” meta tytuły nie wpływają negatywnie na pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania, lecz mogą zrobić negatywne wrażenie na użytkowniku, co spowoduje, że nie kliknie on w naszą domenę. 

2. Zbyt często używane słowa kluczowe

Przesadne nasycenie tytułu słowami kluczowymi może przynieść skutek odwrotny od pożądanego.  W meta tytule warto uwzględnić np. zapytania często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Jednak pamiętajmy, że powinno być to zrobione w sposób naturalny, a przede wszystkim atrakcyjny dla użytkownika. 

Upychanie słów kluczowych może przyczynić się do tego, że Google oceni naszą domenę jako spamerską, przez co nasza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania ulegnie spadkowi.

3. Unikalna treść, która zaciekawi użytkownika

Z punktu widzenia wyszukiwarki bardzo ważne jest, aby każda strona miała inny, unikalny oraz opisowy meta tytuł. Powtarzające się treści sprawią, że użytkownicy nie będą mieli klarownej informacji, co znajduje się na danej podstronie, a algorytm Google nie wyświetli takich podstron wysoko w wynikach wyszukiwania

4. Umieszczenie nazwy marki w tytule

Meta tytuł to odpowiednie miejsce na wpisanie nazwy naszej firmy, przede wszystkim ze względu na budowanie świadomości marki. Jednak, co ważne powinniśmy umieszczać ją zawsze na końcu tytułu, natomiast na początku powinny znaleźć się frazy kluczowe. 

5. Wykorzystywanie wyrażeń “call to action”

Konstrukcje zdań z wyrazami takimi jak np. pobierz, sprawdź, przekonaj się mogą przyczynić się do znacznego wzrostu klikalności naszej domeny. Jednak warto podkreślić, że zastosowanie takich wyrażeń jest skuteczne, tylko w przypadku, gdy na naszej stronie faktycznie znajdują się treści, o których informujemy np. materiały do pobrania. 

Joanna Kasiedczak

Joanna Kasiedczak

PR Specialist w MBridge – Marketing Experts. Odpowiada za działania komunikacyjne oraz wizerunkowe. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą public relations związana od trzech lat. Wcześniej doświadczenie zdobywała w agencjach Walk PR oraz Clear Communication Group.