Podsumowanie roku 2022 w MBridge

Rok 2022 to kolejny okres zmian i wielu wyzwań, które czekały na branżę marketingową. Po latach zdominowanych przez pandemię, przyszły inne sprawdziany, podczas których należało wykazać się determinacją i konsekwencją w działaniu. W MBridge — Marketing Experts udało nam się zdać te egzaminy na piątkę z plusem, a osiągnięte w poprzednim roku efekty omawiamy w poniższym artykule. 

Efekty naszych działań w 2022 roku 

Na samym początku możemy z dumą powiedzieć, że w 2022 roku kontynuowaliśmy większość naszych współprac z Klientami. To dla nas ważna informacja, że nasza praca jest doceniana, a nasi Partnerzy są zadowoleni z efektów oraz sposobu prowadzenia komunikacji. 

W gronie naszych Klientów pojawiły się również całkiem nowe firmy z różnych sektorów, takich jak e-commerce, turystyka, finanse, handel czy bankowość, a my liczymy, że rozpoczęte działania przyniosą spektakularne efekty. 

W artykule na blogu możecie przeczytać między innymi o naszej nowej współpracy z Exim Tours.

2022 rok zamykamy łącznie z 65 całkiem nowymi projektami. To zarówno długofalowe współprace, jak i jednorazowe działania dla obecnych i nowych Klientów, które dotyczyły m.in. wdrożenia GA4, przeprowadzenia audytu lub niestandardowych kampanii digital.

Core naszych działań w ubiegłym roku wciąż stanowiły takie dziedziny, jak SEO, performance marketing, analityka internetowa, content i zarządzanie widocznością w Profilu Firmy Google. Stawiamy jednak na elastyczną formę współpracy, dlatego chętnie angażowaliśmy się także w dodatkowe projekty, które pozwalały Klientom osiągać cele biznesowe.

Portfolio naszych usług rozszerzyło się również o ofertę wdrażania platformy zarządzania zgodami, którą jest Cookiebot od Usercentrics. Choć to podsumowanie dotyczy 2022 roku, to możemy też chyba pochwalić się, że dzięki naszemu know-how zostaliśmy na początku bieżącego roku resellerem Cookiebota. Więcej o samym narzędziu piszemy tutaj, a zainteresowanych tematem odsyłamy też do artykułu na temat polityki cookies.

Kluczowe liczby w 2022 rok

Działania SEO w 2022 roku przyniosły wzrost wyników w porównaniu z wynikami z 2021 rok, a liczba sesji z organicznych wyników wyszukiwania Google wyniosła ponad 196 000 000! W naszej pracy wciąż koncentrowaliśmy się na kluczowych aspektach SEO, które wspólnie przynoszą dobre efekty — optymalizacji technicznej, wysokiej jakości contencie i przemyślanym link buildingu, ale duże znaczenie odgrywały także analityka i UX.

W performance marketingu rok 2022 również przyniósł satysfakcjonujące wyniki — na wszystkie prowadzone kampanie wydaliśmy ponad 14 000 000 zł. Część nowych projektów rozpoczynaliśmy na istniejących już kontach Google Ads, które wymagały dużej optymalizacji. Precyzyjne działania przekładały się na uzyskanie bardzo szybkich efektów, o czym piszemy w case study, z którego dowiecie się, jak udało nam się zwiększyć przychody Klienta z branży oświetleniowej o ponad 400% już w 1. miesiącu wspólnej pracy.

Całość naszych działań kolejny rok z rzędu przyniosła ponad miliard złotych przychodów dla naszych Partnerów.  

Praca zdalna 

W tym roku jeszcze mocniej postawiliśmy na model pracy zdalnej w MBridge. Do naszego zespołu dołączyło grono osób, które od początku działają w 100% online. 

Dzięki takiemu rozwiązaniu zaczęliśmy rekrutować specjalistów i specjalistki z całej Polski i co ważniejsze, utrzymaliśmy komunikację i pracę projektową na najwyższym poziomie. 

Początek 2023 roku w MBridge witamy, pracując z Warszawy, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Rzeszowa, Suwałk, Krakowa oraz okolicy Koszalina czy też Mazur.

Benefity

Benefity oferowane w poprzednim roku dla Zespołu to niezmiennie opieka medyczna oraz pakiet sportowy MultiSport. 

Utrzymaliśmy również dofinansowania rozwoju językowego naszych pracowników i podtrzymaliśmy współpracę z platformą do nauki języków obcych, gdzie korzystamy z lekcji w grupach lub zajęć indywidualnych. 

W biurze na bieżąco uzupełniana jest także biblioteczka o nowe pozycje branżowe, a w naszym chillroomie obok piłkarzyków stanęły: mini-golf, stół do ping-ponga oraz lodówka, która jest niezastąpiona podczas biurowych integracji.

Skoro jesteśmy przy integracjach, to w tym roku spotykaliśmy się znacznie częściej i poza biurowym graniem w planszówki, widywaliśmy się także na kręglach, ognisku i w escapie roomie, o czym więcej piszemy niżej.

Zmiany personalne

W 2022 roku rozwijaliśmy się także pod względem budowania naszego zespołu oraz atmosfery panującej w nim. 

Katarzyna Soja objęła stanowisko managera w dziale Analityki, a dział SEO zyskał nowego Team Leadera, którym został Maciej Orpik. 

W Zespole SEO awans otrzymali Łukasz Rusek oraz Aneta Zając, oboje na stanowisko Junior SEO Specialist, a Joanna Alberska zmieniła stanowisko z juniorskiego na SEO Specialist. Julia Surma zakończyła swój staż i dołączyła do Zespołu SEO jako SEO Assistant. 

W dziale Analityki jako Junior Web Analyst pojawiła się Ania Szewczyk, a z końcem roku dołączyła do tego zespołu również nowa stażystka — Maria Antoniewicz.

Do działu Performance Marketingu dołączyła Oliwia Brajewska, Performance Marketing Intern. 

W MBridge powstały również dwa nowe stanowiska. Piotr Grabarczyk objął funkcję Digital Strategist, natomiast Aleksandra Ziemba zajęła się pracą nad promocją naszej firmy, jako Marketing Specialist. 

Jak rozpoczęcie współpracy i swoją nową ścieżkę kariery komentuje Oliwia Brajewska?

Staż w dziale Performance Marketingu dał mi możliwość rozpoczęcia kariery w tym dynamicznym i zmieniającym się sektorze. Na stażu uczyłam się pod okiem managera działu Piotra Świniarskiego, który jest doświadczonym specjalistą w tej dziedzinie. Sam przebieg stażu rozpoczął się od tłumaczenia najprostszych zagadnień i teorii, po zadania do samodzielnego wykonania dotyczące analizy, optymalizacji oraz tworzenia i wdrażania moich pierwszych kampanii. Przez cały ten czas mogłam liczyć na wsparcie i pomoc w zespole. Podsumowując, program stażowy w MBridge dał mi możliwość rozwoju moich kompetencji i doświadczenia zawodowego.

Team Building w MBridge

Jeśli chodzi o integrację zespołu, to w tym roku postawiliśmy zdecydowanie na spotkania offline.

Pracujemy w rozproszeniu, jednak niezmiernie cieszy nas, że gdy pojawia się propozycja integracji, większość naszych pracowników ochoczo zjeżdża do stolicy. Naturalnie MBridge w takim przypadku pokrywa koszty noclegu pracowników z innych miast.

To już tradycja, że za każdym razem, kiedy dołącza do nas nowa osoba, w biurze odbywa się mini integracja — tak, aby każdy miał szansę poznać się na żywo i zamienić kilka słów niezwiązanych z pracą. 

W tym roku także celebrowaliśmy 5 lecie pracy Mateusza, Piotra oraz Tomka w centrum gier HULA KULA. 

Zwieńczeniem tych intensywnych miesięcy była wspólna wigilia, którą zorganizowaliśmy w biurze, ale zachowując jak najbardziej uroczysty charakter! Była choinka, było pyszne jedzenie i nie zabrakło wspaniałej atmosfery. 

Gorąco zapraszamy Was na nasze social media, gdzie z wielu wydarzeń możecie znaleźć krótkie fotorelacje. 

Publikacje w 2022 roku

Jeśli chodzi o media społecznościowe, to staraliśmy się dostarczać naszym odbiorcom jeszcze więcej treści niż w roku poprzednim. 

Na naszym LinkedInie oraz Facebooku zadebiutowały nowe cykle #mbridgetips, oraz #mbridgenews, gdzie znajdziecie najświeższe informacje z branży oraz wskazówki z zakresu digital marketingu. Nie zabrakło też relacji z naszych spotkań, a także informacji o naszych nowych Partnerach i współpracach. 

Przy okazji podsumowania roku, stworzyliśmy również krótki ranking 10 najczęściej czytanych tekstów na naszym blogu w 2022 roku:

  1. Pokolenie płatków Śniegu 
  2. Marketing Mix 7P – co kryje się pod tym pojęciem?
  3. Błąd 404 (not found) – jak go naprawić i co oznacza?
  4. Strategia penetracji rynku – na czym polega i co ma wspólnego z tortem?
  5. Pokolenie X – czym się wyróżnia? Jak do niego docierać?
  6. Język korzyści w sprzedaży. Prześwietlamy marzycieli! 
  7. Jak i dlaczego stosować canonical (link kanoniczny)?
  8. USP produktu – czym jest unikalna propozycja sprzedaży (unique selling proposition)?
  9. Czy dodanie firmy do Google Maps jest darmowe? Rozwiewamy wątpliwości
  10. Co oznaczają subdomeny l.facebook.com oraz lm.facebook.com?

Cały 2022 rok uświadomił nam, że jesteśmy w dobrym miejscu. Stawiamy na partnerskie relacje i dużą elastyczność, realizujemy działania z zakresu digital marketingu na podstawie twardych danych, ale doprawiamy je odpowiednią dawką kreatywności, a także cały czas rozwijamy nasz zespół. Mamy wrażenie, że 2022 był rokiem dynamicznego wzrostu, ale rok 2023 będzie jeszcze większym skokiem w osiągnięciach MBridge — Marketing Experts!

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Możemy Ci pomóc?

Porozmawiajmy!

Udostępnij:

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *