Kolejny rok w cieniu pandemii nie był dla nas łatwy, ale mimo zewnętrznych przeciwności wciąż się rozwijamy. Nie brakuje danych, które są tego dowodem. Zebraliśmy je wszystkie w poniższym artykule.
Klienci MBridge w 2021 roku
W 2021 roku niezmiennie prowadziliśmy kampanie dla marek takich jak SMYK, Netia, Recman, MediaMarkt czy Signify, które ufają nam od wielu lat. Dodatkowo znacząco rozwinęliśmy współpracę z częścią naszych Partnerów (np. Netia lub MediaMarkt) o dodatkowe aktywności. Trudno o lepszy dowód na to, że nasza wiedza i doświadczenie przekładają się na wyniki.
Pojawili się też nowi klienci, spośród których warto wymienić:
- Way To Beauty – jedna z popularnych drogerii online.
- Decoroom – pracownia architektury wnętrz.
- Austria.info – oficjalny serwis Narodowego Biura Promocji Austrii.
- e-pare.net – sklep internetowy z biżuterią.
- Iron Mountain – firma zajmująca się przechowywaniem i zarządzaniem danymi.
- MateriałyTkaniny.pl – największy sklep internetowy z tkaninami w Polsce.
- Wirtualne Media – największy branżowy portal o mediach, reklamie, internecie, PR, telekomunikacji.
Jak widać naszą domeną pozostają działania dla e-commersów, ale systematycznie rozszerzamy nasze portfolio o serwisy korporacyjne oraz zasięgowe. Wśród nowych wyzwań w 2021 roku pojawiło się też kilka dużych, zamkniętych w czasie projektów dotyczących m.in. analityki internetowej, influencer marketingu czy dodatkowego wsparcia contentowego.
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/04/MBridge_wyniki2021-1024x754.png)
Wyniki kampanii prowadzonych w 2021 roku
W 2021 roku nasze działania SEO zaowocowały ponad 176 000 000 sesji z organicznych wyników wyszukiwania Google. Koniecznie trzeba dodać, że nasze działania są ściśle skorelowane z potrzebami biznesowymi klientów.
Optymalizujemy ich strony na frazy kluczowe z aktualnej perspektywy biznesowej firmy. Dobrze widać to na przykładzie kampanii SEO dla mFinanse, której efekty opisaliśmy niedawno w case study.
Dział Performance Marketingu może pochwalić się równie dobrymi wynikami. W 2021 roku budżet wszystkich naszych kampanii wyniósł ponad 13 000 000 zł. Pozwoliło to nam starać się o status Partnera Premium, który finalnie uzyskaliśmy, trafiając do elitarnego grona 3% najlepszych agencji w Polsce.
Wszystkie nasze działania przyniosły ponad 1 184 000 000 zł przychodu dla naszych klientów e-commercowych. Po raz kolejny przekroczyliśmy zatem granicę miliarda złotych przychodu (link do danych z zeszłego roku).
Elastyczniejszy tryb pracy
Pandemia wymusiła na nas pracę w modelu hybrydowym, ale sprawdził się on bardzo dobrze. Udowodniliśmy, że niezależnie od tego, czy spotkamy się przy biurowym ekspresie do kawy, czy komunikujemy tylko online, jesteśmy w stanie zachować elastyczność i kompleksowe podejście do kampanii.
Jak w praktyce wyglądała praca w MBridge w 2021 roku? Biuro pozostawało otwarte dla wszystkich chętnych przez 5 dni w tygodniu, ale można było pracować też zdalnie. W okresach wzmożonej liczby zachorowań na Covid-19 cały zespół pracował z domu, aby niepotrzebnie nie narażać siebie i swoich bliskich. Po początkowym szoku, jakim bez wątpienia była pandemia, udało nam się wypracować sprawnie działający system, w którym każdy funkcjonuje jak mu wygodnie. Część osób zdecydowała się nawet na pełnoetatową pracę zdalną. Należy do nich m.in. Joanna Żelazińska – nasza copywriterka:
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/04/Asia_cytat.png)
„Począwszy od września 2021 roku pracuję w 100% z domu. Wcześniej łączyłam pracę zdalną z pracą w biurze, ale w międzyczasie podjęłam decyzję o przeprowadzce z Warszawy do Gdańska. Dzięki możliwości pracy zdalnej zmiana miejsca zamieszkania nie musiała wiązać się z koniecznością zmiany pracy, z czego bardzo się cieszę.”
Ponadto w zespole pojawiły się osoby, które od początku pracują w 100% zdalnie.
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/04/MBridge_podsumowanie2021-1024x595.png)
Kolejne benefity
Podsumowując 2021 rok nie sposób nie wspomnieć o lekcjach angielskiego finansowanych po części przez firmę. Część zespołu uczestniczy w zajęciach grupach, część rozwija swoje kompetencje podczas zajęć indywidualnych.
Ponadto wznowiliśmy program szkoleniowy, w ramach którego każdy pracownik może rozwijać swoje indywidualne pasje i zainteresowania. Pracownicy niezmiennie mogą korzystać również z pakietu medycznego Medicover i programu Multisport.
Zmiany personalne
Rok 2021 był rekordowy nie tylko jeśli chodzi o wyniki, ale także rozwój zespołu. Praktycznie w każdym dziale pojawiły się nowe osoby:
- Do działu Performance Marketingu dołączyli Patrycja Mastalerz oraz Michał Ślepowroński. Obydwoje brali udział w programie stażowym, a następnie dołączyli do zespołu w roli Junior Performance Specialist.
- Do działu SEO dołączył Łukasz Rusek, który wspiera pracę zespołu na stanowisku SEO Assistant. Łukasz od początku pracuje w 100% zdalnie.
- Do działu Analityki dołączył Szymon Stysiak. Początkowo również w roli stażysty, potem objął stanowisko Junior Analyst.
- Do działu Contentu dołączyły Aleksandra Adamczyk oraz Marta Ogonowska jako kolejne stażystki. Obecnie obydwie pracują na stanowisku Junior Copywriter.
W zespole pojawiła się też niezastąpiona Marlena Żukowska czyli nasza Project Coordinator. Nie obyło się również bez awansów. Urszula Żupnik – dawna copywriterka – objęła stanowisko SEO Content Specialist, dzięki czemu obecnie rozwija się równolegle w obu tych dziedzinach. Mateusz Kwiatkowski podjął się natomiast wyzwania otoczenia opieki nad rozrastającym się działem Contentu, przyjmując funkcję Content Managera.
Jak widać, zdecydowana większość nowych pracowników dołączyła do nas w efekcie programu stażowego. Wyjaśnialiśmy już kiedyś, jak wygląda i na czym polega staż w MBridge, ale wspomniany artykuł ma już 3 lata. Oddajmy zatem głos nowym członkom zespołu. Jak ocenia staż Marta Ogonowska?
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/04/Marta_cytat.png)
„Staż dał mi możliwość poznania od środka jak działa agencja marketingowa. Mile zaskoczyła mnie niezwykła otwartość wszystkich członków zespołu agencji, a zwłaszcza – działu Contentu. Ula, Asia i Mateusz zadbali o to, abym na każdym etapie wdrażania się w obowiązki copywriterki nie czuła się sama. Także teraz, kilka miesięcy po zakończeniu stażu, wciąż przekazują mi bardzo dużo merytorycznej i praktycznej wiedzy, służą wsparciem i pomocą zawsze, gdy tego potrzebuję. Podjęcie stażu w MBridge było naprawdę świetną decyzją.”
Aleksandra Adamczyk jest natomiast zdania, że:
![](https://www.mbridge.pl/wp-content/uploads/2022/04/Ola_cytat.png)
„Podczas stażu w Mbridge zdobyłam pierwsze doświadczenie w branży marketingu. Świetna organizacja, merytoryczne szkolenia oraz wsparcie pozostałych członków zespołu pozwoliły mi szybko wdrożyć się w obowiązki. Nie mogłabym nie wspomnieć o atmosferze panującej w agencji. Życzliwość oraz indywidualne podejście do pracownika eliminują stres związany z realizacją nowych zadań. Nie ma mowy o jakiejkolwiek presji, dzięki czemu przyswajanie wiedzy jest po prostu przyjemne. Staż w MBridge utwierdził mnie w przekonaniu o tym, że swoją przyszłość wiążę z marketingiem internetowym.”
W 2022 roku z pewnością będziemy kontynuować program stażowy, jak i szukać bardziej doświadczonych ekspertów – m.in. do działu SEO, gdzie właśnie rozpoczęła się rekrutacja na stanowisko Specjalisty SEO. Stale szukamy też copywriterów, którzy chcieliby pracować z nami zdalnie przy wybranych projektach. Chętni mogą się zgłaszać na mbridge@mbridge.pl.