Google Multisearch – co to jest i jak działa?

Marta Ogonowska,

Wyszukiwanie obrazem jeszcze nigdy nie było tak proste. A to za sprawą najnowszej funkcji wprowadzonej przez Google’a. Internetowy gigant przychodzi z nowością, która może całkowicie zrewolucjonizować możliwości wyszukiwania informacji i przeprowadzania procesów zakupowych. Na czym polega wyszukiwanie za pomocą Multisearch? Do czego można je wykorzystać?

Multisearch – wyszukiwanie za pomocą obrazu i tekstu

Multisearch to nowa funkcja w wyszukiwarce Google Lens, dzięki której użytkownicy mogą przeszukiwać internet jednocześnie za pomocą obrazu i tekstu. Do tej pory możliwe było wykorzystanie Obiektywu Google’a do wyszukiwania za pomocą grafik bez dookreślania, co się na nich konkretnie znajduje. Teraz do grafiki można dołączyć tekst i zapytać o konkretną cechę przedmiotu ze zdjęcia, np. kolor, i wyszukać dany przedmiot w innym kolorze. 

Na razie funkcja Google Multisearch jest dostępna w języku angielskim tylko w Stanach Zjednoczonych. W ramach testów użytkownicy mogą korzystać z wersji beta aplikacji na smartfonach. Jeśli testy wypadną zadowalająco, być może już niedługo będziemy mogli korzystać z Multiwyszukiwarki Google’a także w Polsce.

Jak używać Multisearch?

Korzystanie z funkcji Multisearch w wyszukiwarce Google’a jest bardzo intuicyjne. Oto na czym polega:

  1. Uruchom wyszukiwarkę Google na iOS lub Androida.
  2. Kliknij ikonę obiektywu w pasku wyszukiwania.
  3. Wgraj obraz z pamięci telefonu lub zrób nowe zdjęcie dowolnej rzeczy. 
  4. Przesuń palcem w górę i kliknij przycisk +Dodaj do wyszukiwania, a następnie wpisz tekst.

Po wykonaniu tych kroków Google Multisearch wyświetli Ci najbardziej zbliżone do zapytania wyniki.

Do czego może przydać się Multisearch?

Wydaje się, że wyszukiwanie za pomocą Multiwyszukiwarki Google’a nie ma ograniczeń. Za pomocą zdjęcia i jednego słowa, możesz dowiedzieć się, jak pielęgnować roślinę, której nazwy nie pamiętasz. Możesz także znaleźć sukienki w podobnym stylu, ale innym kolorze. Multisearch pomoże także podjąć dobre decyzje zakupowe, podsuwając najbardziej spersonalizowane wyniki wyszukiwań. Wystarczy, że wrzucisz zdjęcie dowolnego przedmiotu, np. stołu lub tapety na ścianie, aby poznać odpowiedź na nurtujące Cię pytania. 

Nowy poziom wyszukiwania z Multisearch

Multiwyszukiwarka od Google’a całkowicie zmieni podejście do wyszukiwania informacji. Pozostaje nam tylko czekać na wprowadzenie tej funkcji w Polsce. Może w przyszłości pojawi się także w wersji na desktop.

Zobacz, czym jeszcze może zaskoczyć Cię Google. Przeczytaj nasz artykuł o nieskończonym przewijaniu wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl
Marta Ogonowska

Marta Ogonowska

Junior Copywriterka w MBridge – Marketing Experts. Wspiera działania Contentu i zajmuje się tworzeniem różnego rodzaju treści dla klientów agencji. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Wciąż pogłębia swoją wiedzę na temat poprawnej polszczyzny. Interesuje się copywritingiem i marketingiem internetowym. Po pracy uwielbia czytać i oglądać dobre filmy.