Wyszukiwanie obrazem jeszcze nigdy nie było tak proste. A to za sprawą najnowszej funkcji wprowadzonej przez Google’a. Internetowy gigant przychodzi z nowością, która może całkowicie zrewolucjonizować możliwości wyszukiwania informacji i przeprowadzania procesów zakupowych. Na czym polega wyszukiwanie za pomocą Multisearch? Do czego można je wykorzystać?
Multisearch to nowa funkcja w wyszukiwarce Google Lens, dzięki której użytkownicy mogą przeszukiwać internet jednocześnie za pomocą obrazu i tekstu. Do tej pory możliwe było wykorzystanie Obiektywu Google’a do wyszukiwania za pomocą grafik bez dookreślania, co się na nich konkretnie znajduje. Teraz do grafiki można dołączyć tekst i zapytać o konkretną cechę przedmiotu ze zdjęcia, np. kolor, i wyszukać dany przedmiot w innym kolorze.
Na razie funkcja Google Multisearch jest dostępna w języku angielskim tylko w Stanach Zjednoczonych. W ramach testów użytkownicy mogą korzystać z wersji beta aplikacji na smartfonach. Jeśli testy wypadną zadowalająco, być może już niedługo będziemy mogli korzystać z Multiwyszukiwarki Google’a także w Polsce.
Korzystanie z funkcji Multisearch w wyszukiwarce Google’a jest bardzo intuicyjne. Oto na czym polega:
Po wykonaniu tych kroków Google Multisearch wyświetli Ci najbardziej zbliżone do zapytania wyniki.
Wydaje się, że wyszukiwanie za pomocą Multiwyszukiwarki Google’a nie ma ograniczeń. Za pomocą zdjęcia i jednego słowa, możesz dowiedzieć się, jak pielęgnować roślinę, której nazwy nie pamiętasz. Możesz także znaleźć sukienki w podobnym stylu, ale innym kolorze. Multisearch pomoże także podjąć dobre decyzje zakupowe, podsuwając najbardziej spersonalizowane wyniki wyszukiwań. Wystarczy, że wrzucisz zdjęcie dowolnego przedmiotu, np. stołu lub tapety na ścianie, aby poznać odpowiedź na nurtujące Cię pytania.
Multiwyszukiwarka od Google’a całkowicie zmieni podejście do wyszukiwania informacji. Pozostaje nam tylko czekać na wprowadzenie tej funkcji w Polsce. Może w przyszłości pojawi się także w wersji na desktop.
Zobacz, czym jeszcze może zaskoczyć Cię Google. Przeczytaj nasz artykuł o nieskończonym przewijaniu wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.