Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji? O czym pamiętać?

Statystyki własnej witryny łatwo zweryfikować w Google Analytics, ale jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji? Czy w ogóle jest to możliwe? Bez obaw, to nic trudnego. Wystarczy mieć dostęp do odpowiednich narzędzi. W artykule krok po kroku wyjaśniamy, jak sprawdzić szacowaną ilość wejść na stronę konkurencji. Wszystkie rozwiązania, które rekomendujemy, są darmowe lub dostępne w ramach bezpłatnego okresu próbnego.  

Chcesz zwiększyć jakościowy ruch na swojej stronie?

Ruch na stronie – co należy przez to rozumieć?

Ruch to jeden z najważniejszych wskaźników odzwierciedlających popularność witryny. Termin ten najczęściej odnosi się do liczby unikalnych użytkowników odwiedzających stronę w ciągu miesiąca oraz ich zaangażowania. Inne parametry, które warto brać pod uwagę to liczba odsłon oraz czas spędzony w witrynie. Nie bez znaczenia jest także to skąd pozyskujemy ruch – może on pochodzić z bezpłatnych wyników wyszukiwania (ruch organiczny), reklam (ruch płatny) oraz mediów społecznościowych. Niekiedy użytkownicy przenoszą się również na stronę przy pomocy bezpośredniego adresu URL – wówczas mamy do czynienia z ruchem typu direct. 

W kontekście rywalizacji pomiędzy przedsiębiorstwami możemy tutaj uzyskać całkiem spora ilość informacji, więc między innymi dlatego warto wiedzieć, jak sprawdzić ilość wejść na stronę konkurencji. Co jeszcze da nam kontrola takich danych?

Po co śledzić ruch na innych witrynach?

Motywacje mogą być rozmaite. Zdarza się, że redakcje i agencje reklamowe, które współpracują z blogerami i influencerami, weryfikują ruch na ich stronach, aby upewnić się, że rzeczywiście osiągają deklarowane zasięgi. Bez monitorowania działań konkurencji nie da się również prowadzić skutecznych działań SEO. Należy być na bieżąco z tym, jakie kroki podejmują inni uczestnicy rynku, choć w tym wypadku kluczowy jest nie tylko ruch, ale także profil backlinków, liczba fraz kluczowych, na które strona wyświetla się w Google i inne tego typu parametry. Wiedząc jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji, czy też potencjalnego współtwórcy kampanii możemy mieć szerszy obraz podejmowanych działań i skuteczności ich prowadzenia.

Analiza ruchu na stronach konkurencji dostarcza kluczowych informacji, takich jak źródła ruchu, używane słowa kluczowe i popularne podstrony w Google. Te informacje pomagają dostosować naszą strategię marketingową do potrzeb użytkowników, poprawiając widoczność w wynikach wyszukiwania. Regularne analizy konkurencji są kluczowe dla budowania przewagi nad rywalami biznesowymi, dlatego zdecydowanie nie powinny być przeprowadzone jednorazowo. Takie działania, aby były skutecznym źródłem informacji, powinny stać się podstawową częścią każdej strategii marketingowej.

Łukasz Rusek, Junior SEO Specialist

Jak sprawdzić ruch organiczny na stronie konkurencji w trzech krokach?

Większość profesjonalnych narzędzi SEO pozwala weryfikować ruch na konkurencyjnych witrynach. Problem w tym, że wiele z nich to rozwiązania płatne, o czym wspominaliśmy zresztą w tekście poświęconym wyszukiwarkom słów kluczowych, w którym omówiliśmy wybrane platformy, z których korzystamy. 

Na szczęście niektóre platformy oferują darmowy dostęp do pojedynczych funkcjonalności w tym narzędzi do śledzenia ruchu. Oto trzy przykłady:

Ahrefs (Free SEO Tools) – wśród darmowych narzędzi SEO udostępnionych przez Ahrefs jest funkcja mierzenia ruchu organicznego. Warto również zwrócić uwagę na wskaźnik Domain Raiting, czyli autorskie rozwiązanie Ahrefs służące do oceny jakości profilu linkowego witryny.

Ubbersuggest – darmowa wersja platformy pozwala sprawdzić estymowany ruch organiczny na dowolnej witrynie. Przy okazji otrzymujemy informacje o łącznej liczbie fraz kluczowych, backinlinkach oraz ogólną ocenę domeny, co jest zdecydowanie przydatne w procesie sprawdzania ruchu na stronie konkurencji.  

Symilarweb – choć narzędzie jest płatne, dostępny jest darmowy 7-dniowy okres próbny. W tym czasie można przetestować wszystkie funkcjonalności platformy w tym narzędzie służące do śledzenia ruchu na stronie.

Pamiętaj, że wszystkie wartości, do których dają wgląd wspomniane narzędzia, to jedynie estymacje. Do oficjalnych danych dotyczących ruchu na stronie ma dostęp jedynie właściciel witryny. Niemniej przy pomocy Ahrefsa, Ubbesuggest, Symilarweb i innych platform SEO możesz go oszacować oraz podejrzeć inne ruchy konkurencji, a sprawdzanie ruchu na stronie konkurencji nie wydaje się już takie trudne. Wiedza ta może Ci się przydać podczas planowania kolejnych działań SEO, pracy nad strategią marketingową i w wielu innych sytuacjach. Monitorowanie działań konkurencji to przecież nieodłączna część prowadzenia biznesu. 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Udostępnij:

Szukasz wsparcia w digital marketingu? Porozmawiajmy!
Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!