Snapchat trends

Snapchat Trends — co to za narzędzie i jak go używać?

Snapchat to aplikacja mobilna istniejąca od 2011 roku. Jej użytkownicy mogą dzielić się zdjęciami i nagraniami, a także tworzyć społeczności skupione wokół różnych wydarzeń, które mogą potem relacjonować z własnej perspektywy. W 2021 roku, czyli 10 lat po uruchomieniu aplikacji, Snapchat postanowił pójść krok dalej. Poznaj Snap Trends — narzędzie, dzięki któremu można wyszukiwać najpopularniejsze słowa i frazy udostępniane w publicznych relacjach na Snapchacie. 

Czym jest Snapchat Trends?

Snap Trends to narzędzie od Snapchata, które pozwala na wyszukiwanie i monitorowanie najczęściej stosowanych przez użytkowników słów/znaczników, dodawanych do publicznych relacji. Snapchat Trends jest bardzo podobne do Google Trends. Wyszukuje dane i pokazuje je w zbliżony sposób — w postaci wykresu. Analizowanie tych danych pozwala badać aktualne trendy i na tej podstawie tworzyć listy fraz, którymi zainteresowani są użytkownicy.

Jak działa Snapchat Trends?

Aby skorzystać z narzędzia Snap Trends, nie trzeba mieć  konta na Snapchacie. Wystarczy wpisać interesujące słowo lub ciekawą frazę w pasku wyszukiwania. Snap Trends pokaże wyniki w postaci wykresu. Co ciekawe, użytkownik ma możliwość wpisania kilku słów w ramach jednego wyszukiwania i porównania wszystkich danych, które otrzymuje. Dzięki temu może przeanalizować potencjał wyszukiwanych fraz i analizować je w zestawieniu ze sobą. Użytkownik może również obejrzeć związane z nimi relacje. To świetna opcja dla marketingowców, ponieważ analizując dane, mogą w lepszy sposób planować różnego rodzaju kampanie. Przydatną opcją Snapchat Trends jest także to, że pokazuje najpopularniejsze trendy z zeszłego tygodnia.

Snapchat trends – trendy z pierwszego tygodnia września 2021 roku

W jaki sposób Snapchat Trends zbiera dane?

Snapchat Trends działa na zasadzie skanera. Analizuje i zbiera słowa kluczowe, które użytkownicy umieszczają w relacjach na Snap Mapie oraz w Moich relacjach. Ważne jest to, że zdjęcia i nagrania umieszczane w tych kategoriach są udostępniane publicznie i dlatego Snap Trends może je przeanalizować. W związku z ochroną danych osobowych Snap Trends nie bierze pod uwagę informacji przesyłanych na prywatnych czatach i bezpośrednio skierowanych Snapach

Jak można wykorzystać dane ze Snapchat Trends?

Analityka internetowa pozwala określić sytuację przedsiębiorstwa na rynku. Pozyskane informacje pomagają w procesie podejmowania decyzji biznesowych i marketingowych. Istnieje wiele narzędzi, które umożliwiają zbieranie potrzebnych danych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat analityki internetowej i tego, dlaczego jest tak istotna, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem.

Snap Trends to kolejne narzędzie, które może wesprzeć analityków internetowych. Poniżej przedstawiamy 5 obszarów, w których znajomość trendów Snapchata może się przydać.

1. Badanie rynku produktów

Dane, które udostępnia Snap Trends mogą okazać się przydatne w badaniu zachowań konsumenckich względem danego produktu lub usługi. Analiza pomoże ocenić stopień dopasowania oferty do rynku, a także wspomóc monitorowanie cyklu życia produktu. 

2. Copywriting

Snap Trends z pewnością zainteresuje marketingowców, którzy planują komunikację marki z odbiorcami za pośrednictwem aplikacji Snapchat, ale nie tylko. Snap Trends wskazuje, jakie tematy cieszą się największą popularnością wśród użytkowników — co prawda „tylko” tych ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii i Australii, ale większość trendów jest aktualna również na polskim rynku.

3. Budowanie osobowości klientów

Snap Trends świetnie sprawdza się podczas formułowania grup docelowych. Zebrane dane pomagają definiować potrzeby, oczekiwania i pragnienia konsumentów. Możemy też obserwować, jakim językiem posługują się nasi potencjalni klienci i na tej podstawie decydować o odpowiedniej komunikacji marki z rynkiem.

4. Planowanie mediów na kluczowe momenty

Obserwacja najczęściej używanych fraz to jedno — oprócz tego Snap Trends umożliwia monitoring poziomu popularności konkretnych znaczników — innymi słowy badać sezonowość trendów. Dane te mogą okazać się przydatne podczas konstruowania media planu

Warto obserwować, w jaki sposób użytkownicy Snapchata świętują różnego rodzaju święta i uroczystości. Dzięki temu, gdy będzie zbliżać się jakieś celebrowane w social mediach święto, np. Dzień Lodów, będziemy wiedzieli, jakie komunikaty zastosować, aby zaangażować odbiorców.

Dane udostępniane przez Snap Trends pomogą także zrozumieć kontekst, w jakim reklama w aplikacji będzie wyświetlana, a co za tym idzie — pozwolą tak dopasować reklamę, aby jak najlepiej odpowiadała na potrzeby odbiorców. 

5. Badania konkurencji

Jak wykorzystać Snapchat Trends do badania konkurencji? Narzędzie może nam pomóc umiejscowić naszą markę na mapie percepcji — innymi słowy sprawdzić jak konsumenci ją postrzegają. Snap Trends można wykorzystać też w celu ulepszenia oferowanego towaru. Uzyskane dane będą pomocne również w procesie wprowadzenia nowego produktu na rynek.

Snapchat Trend wsparciem dla działań SEO

Snapchat Trends to kolejne narzędzie, które pozwala weryfikować popularność różnych słów kluczowych nietrudno więc się domyślić, że może być pomocne w działaniach SEO — zwłaszcza gdy planujemy działania, skierowane do młodszych użytkowników.

Dane ze Snapchata warto oczywiście zweryfikować w innym narzędziu np. Keyword Explorer Ahrefs  To, że użytkownicy chętnie dzielą się jakimiś treściami na Snapchacie, nie musi automatycznie oznaczać, że wyszukują ich w Google.

Więcej informacji na temat doboru słów kluczowych i ich znaczenia zawiera nasz inny artykuł, do którego przeczytania bardzo zachęcamy. A jeśli nie wiesz, co to jest SEO i czym różni się od SEM, kliknij tutaj.

Potencjał Snapchat Trends

Snap Trends to nowe i wciąż mało znane narzędzie, które zdecydowanie warto przetestować. Jak już wiemy, może ono wspomóc badanie rynku i tworzenie nowych strategii marketingowych. Wszystko dzięki algorytmom, które na bieżąco monitorują trendy pojawiające się wśród użytkowników Snapchata. Na razie Snap Trends dostępne jest jedynie na rynkach zachodnich, jednak dzięki ogromnemu potencjałowi możemy spodziewać się, że pojawi się także u nas.

Autorzy

Aleksandra Adamczyk – Stażystka w MBridge – Marketing Experts. Na co dzień wspiera działania działu Contentu, stale zgłębiając tajniki pracy w agencji marketingowej. Pierwsze kroki w branży motywują zainteresowanie szeroko pojętym copywritingiem oraz tematyką SEO. Absolwentka Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. Prywatnie entuzjastka podcastów i dobrego kina.

Marta Ogonowska – Stażystka w MBridge – Marketing Experts. Wspiera działania Contentu i zajmuje się tworzeniem różnego rodzaju treści dla klientów agencji. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Wciąż pogłębia swoją wiedzę na temat poprawnej polszczyzny. Interesuje się copywritingiem i marketingiem internetowym. Po pracy uwielbia czytać i oglądać dobre filmy.

Zdjęcie tytułowe: Unsplash

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Możemy Ci pomóc?

Porozmawiajmy!

Udostępnij:

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *