Co w SEMie piszczy? Nowości w branży Performance Marketing

Zarówno Google, jak i Meta wprowadziły w ostatnim czasie istotne zmiany w sposobie promowania treści przez reklamodawców. Powinny się nimi zainteresować przede wszystkim osoby korzystające z aplikacji Facebook i Instagram na iOS. Oto dlaczego.

Kosztowna aktualizacja Apple

Boosted posts to reklamy o niskiej barierze wejścia, których firmy mogą używać do szybkiego promowania treści bez konieczności konfigurowania pełnej kampanii w Meta Bussines Suits. Bardzo często możliwość tę wykorzystują mniejsze biznesy, dla których jest to jedna z najskuteczniejszych form reklamy na Facebooku i Instagramie.

Najnowsza aktualizacja firmy Apple przynosi ze sobą istotne zmiany dla reklamodawców korzystających z aplikacji Facebook oraz Instagram na urządzeniach iOS. Od teraz, aby wypromować swoje posty, reklamodawcy będą musieli przechodzić przez odmienny proces płatności niż dotychczas. Zamiast opłacania usługi po uruchomieniu treści, firmy działające na iOS będą zobligowane do dokonania płatności z góry i doładowania swojego konta przed rozpoczęciem kampanii.

Jeśli reklamodawca zasili swoje konto przedpłaconymi środkami poprzez aplikację Facebook lub Instagram na urządzeniach iOS, naliczona zostanie opłata dodatkowa w formie prowizji 30%, która trafi na konto Apple, a nie Meta. 

Jak sobie z tym poradzić? W Centrum pomocy dla firm w Meta  czytamy o kilku sposobach.  

  1. Promowanie z poziomu witryny Facebook.com
    Wykorzystaj funkcję promowania zawartości bez konieczności płacenia dodatkowych opłat. Możesz to zrobić zarówno z komputera, jak i z preferowanej przeglądarki internetowej na urządzeniu mobilnym. Promowanie treści na Facebook.com daje dostęp do tych samych funkcji, jak wtedy gdy korzystasz z aplikacji. 
  1. Dodanie przedpłaty do konta reklamowego
    W ustawieniach płatności na komputerze lub preferowanej przeglądarce mobilnej dodaj przedpłatę do swojego konta reklamowego. Możesz następnie wykorzystać te środki do promowania w aplikacji Facebook dla systemu iOS bez ponoszenia dodatkowych opłat. 
  1. Promowanie z poziomu Meta Business Suite
    Zainstaluj aplikację lub skorzystaj z Meta Business Suite na komputerze, aby zarządzać zawartością na różnych platformach i promować ją bez opłat naliczanych przez Apple.
  1. Promowanie z poziomu Menedżera reklam na platformach Meta
    Pobierz aplikację lub skorzystaj z Menedżera reklam na komputerze, aby tworzyć reklamy bez konieczności płacenia dodatkowych opłat naliczanych przez Apple.

Nowy proces płatności wprowadzony przez Apple i związana z nim opłata obowiązuje od lutego, na razie jedynie w Stanach Zjednoczonych. Jednakże planowane jest jej rozszerzenie na kolejne rynki i kraje jeszcze w tym roku. 

Źródło: https://www.facebook.com/business/news/new-ways-for-small-business-to-boost-and-avoid-apple-service-charges

Wycofanie plików cookies stron trzecich w zakładce Diagnostyka

Nowości pojawiły się również w panelu Google Ads. W zakładce Diagnostyka dostajemy teraz informację o wycofaniu plików cookies stron trzecich. 

Konwersje rozszerzone to funkcja, która zwiększa dokładność pomiaru konwersji i umożliwia bardziej precyzyjne ustalanie stawek. Nic więc dziwnego, że Google stara się teraz dostosować swoją kartę diagnostyczną, tak aby udostępnić funkcje pomiaru prywatności właśnie na ich poziomie. 

Możemy również zweryfikować stan naszych działań, które mają skłonić do podjęcia przez odbiorcę oczekiwanej czynności w ramach konwersji rozszerzonych. Oceny przyznawane według Google mają  następujące określenia:

  • Doskonały; 
  • Dobry; 
  • Wymaga uwagi; 
  • Brak najnowszych danych.

Dodatkowo Google zaleca regularne (mniej więcej raz w tygodniu) sprawdzanie zakładki Diagnostyka w celu doskonalenia konfiguracji pomiarów prywatności. Można wysnuć hipotezę, że pracownicy firmy obecnie pracują nad rozwinięciem karty diagnostycznej, aby dostarczyć użytkownikom więcej danych i ulepszeń.

Zmiany w Meta Ads w kampanii  Advantage+ i reklamach produktowych

Meta ogłosiła szereg nowych aktualizacji dotyczących Advantage+ oraz reklam Shopping Ads, które mają na celu wsparcie marek w zwiększaniu zaangażowania, konwersji oraz dostarczaniu bardziej spersonalizowanych reklam.

Pierwszą ważną zmianą jest optymalizacja kreacji Advantage+. Teraz funkcja ta może automatycznie dostosowywać reklamy wideo do formatów takich jak Reels (zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie), korzystając z proporcji 9:16. Dzięki tej aktualizacji reklamodawcy zyskują możliwość dynamicznego generowania wielu wariantów reklam, co pozwala na dostosowanie ich do preferencji każdej osoby i osiągnięcie jeszcze większej skuteczności.

Drugą istotną aktualizacją jest ulepszona funkcjonalność reklam katalogowych Advantage+. Teraz reklamodawcy mają możliwość dołączania markowych filmów lub prezentacji klientów zamiast tradycyjnych, statycznych obrazów. Co więcej, wszyscy reklamodawcy na skalę globalną mogą obecnie dostarczać bardziej angażujące informacje o produktach za pomocą dynamicznych i spersonalizowanych filmów. 

Przeczytaj również, jak wykorzystać dynamiczne reklamy w wyszukiwarce!

Oprócz tych dwóch głównych aktualizacji doczekaliśmy się również szeregu mniejszych udoskonaleń. Jakie zmiany zaszły jeszcze w aplikacji?

  • Reklamodawcy mogą teraz przesłać obraz bohatera na środek swoich reklam katalogowych Advantage+. Następnie Meta wykorzysta sztuczną inteligencję, aby dynamicznie wyświetlać użytkownikom najlepsze produkty z ich katalogu w celu zwiększenia wydajności.
  • Meta rozszerza dostęp do integracji Magento i Salesforce Commerce Cloud, otwierając drogę dla większej liczby reklamodawców do korzystania z reklam Shops. Nowe możliwości obejmują połączenie kampanii zakupowych Advantage+ z reklamami Shops. Dodatkowo, Meta wprowadza funkcję reklam partnerskich w sklepach, umożliwiając firmom prowadzenie wspólnych kampanii z twórcami, markami lub innymi firmami.
  • Wprowadzenie reklam z przypomnieniami stanowi kolejny krok w kierunku zwiększenia efektywności kampanii zakupowych. Reklamodawcy mogą teraz umieszczać zewnętrzne linki do nowych produktów lub wyprzedaży w swoich reklamach z przypomnieniami, co zwiększa potencjał konwersji.
  • Globalne wprowadzenie alfanumerycznych kodów promocyjnych przez Metę to kolejna nowość, która pozwoli na bardziej skuteczne wykorzystanie promocji przez reklamodawców. Dzięki nim użytkownicy mogą łatwiej odkrywać i wykorzystywać odpowiednie kody promocyjne za pośrednictwem reklam na Facebooku i Instagramie.
  • Meta planuje również rozszerzenie funkcjonalności reklam z tagami produktów. Od marca tego roku reklamy z tagami produktów będą dostępne w Facebook Feed. Następnie, w kwietniu, Meta globalnie uruchomi reklamy z tagami produktów dla wszystkich firm, niezależnie od tego, czy posiadają sklep. Te aktualizacje otwierają nowe możliwości dla reklamodawców w zakresie personalizacji i zwiększania wydajności kampanii e-commerce. Tagi produktowe były już niegdyś dostępne na Instagramie, następnie zniknęły, aby teraz powrócić w nieco innej formie. 

Meta w oświadczeniu przyznaje, że wprowadza nowe narzędzia wykorzystujące AI, ponieważ dostarczają one ludziom więcej informacji i rozszerzają zakres personalizacji, co zwiększa szansę na dokonanie zakupu po obejrzeniu reklamy. Jednocześnie kupujący chcą decydować szybko i bez wsparcia z zewnątrz. 

Te aktualizacje stanowią istotny krok naprzód w obszarze performance marketingu, pozwalając markom na jeszcze lepsze dostosowanie swoich kampanii do potrzeb i oczekiwań klientów.

Możemy Ci pomóc?

Porozmawiajmy!

Udostępnij:

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *