Google Moja Firma to w pełni bezpłatne narzędzie, którego przedsiębiorcy nie powinni ignorować (zwłaszcza właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, dla których istotna jest lokalizacja). Wizytówka Google wyświetla informacje o Twojej firmie w wynikach wyszukiwania. Są to np. adres strony internetowej, dokładna lokalizacja, dane kontaktowe, czy godziny otwarcia. Wizytówkę można aktualizować, dodając wzmianki o nowościach, aktualnych wydarzeniach lub rabatach, dzięki czemu łatwiej wyróżnić się na tle lokalnej konkurencji i wzbudzić zainteresowanie nowych klientów.
Dlaczego Google Moja Firma jest istotnym narzędziem z punktu widzenia przedsiębiorcy?
Zarządzanie wizytówką Google niesie za sobą wiele korzyści – więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule o Google Moja Firma.
Czym tym razem zaskoczy nas Google?
W listopadzie zeszłego roku zmieniono nazwę Google Moja Firma. Narzędzie do zarządzania wizytówkami to teraz „Profil Firmy w Google”. Wśród niektórych nowa nazwa może wprowadzić małe zamieszanie, ale tylko początkowo – wygląd konta oraz funkcje narzędzia nie uległy zmianie.
Wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy „google moja firma”
Wraz ze zmianą nazwy platformy GMF na „Profil Firmy w Google”, zapowiedziano inne nowości.
Google wycofuje aplikację mobilną Google Moja Firma. W lipcu 2022 roku dotychczasową apkę ma zastąpić Google Maps (zarządzać wizytówkami będzie można także za pośrednictwem wyszukiwarki). Nowy zestaw API ma być bardziej szczegółowy, a sposób zarządzania wizytówkami dla dużych sieci będzie wyglądał nieco inaczej, co pozwoli w pełni wykorzystać potencjał narzędzia „Profil Firmy w Google”.
W ostatnim czasie Google zmieniło sposób wyświetlania wpisów w wizytówkach w przeglądarce internetowej. Posty typu „oferta” nie wyświetlają się pod głównymi informacjami. By sekcja z postami była widoczna pod szczegółami wizytówki, należy dodać wpis informacyjny w zakładce „nowości”. Wówczas widnieje on powyżej ofert, co jest kolejną zmianą – do tej pory to właśnie oferty miały pierwszeństwo.
Google o wiele intensywniej promuje oferty i wpisy użytkownikom aplikacji mobilnej, dlatego i w tym obrębie wdrożone zostały zmiany. Oferty i wpisy w Google Maps są o wiele bardziej wyeksponowane. Sekcja z ofertami wyświetla się niezależnie od tego, czy dodano wpis informacyjny. Wpisy z kolei wyświetlają się pod opiniami, na samym dole profilu wizytówki. Warto wspomnieć też o tym, że wzmianki o ofertach mogą się pojawić już w wynikach wyszukiwania w formie cytatu, a w niektórych przypadkach pod nazwą wizytówki (po wejściu w jej profil). To sprawia, że informacje trafiają do większej liczby potencjalnych klientów, nawet jeśli użytkownik nie wyświetlił konkretnej wizytówki.
Zmiana nazwy, sposób wyświetlania wizytówek, czy nowy zestaw API nie wpłyną na pozycję w rankingu Google Maps. Mimo to warto być na bieżąco, by ważne aktualizacje i nowe możliwości nam nie umknęły.
Po więcej wiedzy z zakresu narzędzi internetowych i nie tylko zapraszamy na naszego bloga.