Google Moja Firma – nowa nazwa i nadchodzące zmiany

Aleksandra Adamczyk,

GMF - Google Moja Firma

Google stale wdraża rozmaite zmiany, by udoskonalić oferowane usługi. Nowe funkcje i usprawnienia są szczególnie istotne dla firm, które przywiązują wagę do swojej pozycji w wyszukiwarce. Jednym z narzędzi umożliwiających zarządzanie wizerunkiem w Google jest GMF, czyli Google Moja Firma. Nazwa platformy w ostatnim czasie została zmieniona, ale to nie koniec modyfikacji. Jakie zmiany czekają użytkowników?

Google Moja Firma – wizytówka firmy w Google

Google Moja Firma to w pełni bezpłatne narzędzie, którego przedsiębiorcy nie powinni ignorować (zwłaszcza właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, dla których istotna jest lokalizacja). Wizytówka Google wyświetla informacje o Twojej firmie w wynikach wyszukiwania. Są to np. adres strony internetowej, dokładna lokalizacja, dane kontaktowe, czy godziny otwarcia. Wizytówkę można aktualizować, dodając wzmianki o nowościach, aktualnych wydarzeniach lub rabatach, dzięki czemu łatwiej wyróżnić się na tle lokalnej konkurencji i wzbudzić zainteresowanie nowych klientów.

GMF – dlaczego warto?

Dlaczego Google Moja Firma jest istotnym narzędziem z punktu widzenia przedsiębiorcy?

  1. Google Moja Firma udostępnia statystyki, dzięki którym lepiej poznasz swoich klientów – informacje te mogą pomóc opracować bardziej skuteczną strategię.
  2. Wizytówka Google kreuje wizerunek firmy – wpływa na pierwsze wrażenie potencjalnego klienta.
  3. Użytkownicy mogą zostawiać zapytania, co umożliwia podjęcie interakcji z klientem na wczesnym etapie lejka zakupowego.
  4. Umiejętne zarządzanie wizytówką Google może przełożyć się na lepsze wyniki organiczne w Google.

Zarządzanie wizytówką Google niesie za sobą wiele korzyści – więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule o Google Moja Firma.

Zmiany w Google Moja Firma

Czym tym razem zaskoczy nas Google?

GMF to teraz „Profil Firmy w Google”

W listopadzie zeszłego roku zmieniono nazwę Google Moja Firma. Narzędzie do zarządzania wizytówkami to teraz „Profil Firmy w Google”. Wśród niektórych nowa nazwa może wprowadzić małe zamieszanie, ale tylko początkowo – wygląd konta oraz funkcje narzędzia nie uległy zmianie.

GMF – Profil Firmy w Google

Wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy „google moja firma”

Wraz ze zmianą nazwy platformy GMF na „Profil Firmy w Google”, zapowiedziano inne nowości.

Profil Firmy w Google – aplikacja mobilna zastąpiona przez Mapy Google

Google wycofuje aplikację mobilną Google Moja Firma. W lipcu 2022 roku dotychczasową apkę ma zastąpić Google Maps (zarządzać wizytówkami będzie można także za pośrednictwem wyszukiwarki). Nowy zestaw API ma być bardziej szczegółowy, a sposób zarządzania wizytówkami dla dużych sieci będzie wyglądał nieco inaczej, co pozwoli w pełni wykorzystać potencjał narzędzia „Profil Firmy w Google”.

Nowy sposób wyświetlania wpisów w wizytówkach

W ostatnim czasie Google zmieniło sposób wyświetlania wpisów w wizytówkach w przeglądarce internetowej. Posty typu „oferta” nie wyświetlają się pod głównymi informacjami. By sekcja z postami była widoczna pod szczegółami wizytówki, należy dodać wpis informacyjny w zakładce „nowości”. Wówczas widnieje on powyżej ofert, co jest kolejną zmianą – do tej pory to właśnie oferty miały pierwszeństwo.

Google o wiele intensywniej promuje oferty i wpisy użytkownikom aplikacji mobilnej, dlatego i w tym obrębie wdrożone zostały zmiany. Oferty i wpisy w Google Maps są o wiele bardziej wyeksponowane. Sekcja z ofertami wyświetla się niezależnie od tego, czy dodano wpis informacyjny. Wpisy z kolei wyświetlają się pod opiniami, na samym dole profilu wizytówki. Warto wspomnieć też o tym, że wzmianki o ofertach mogą się pojawić już w wynikach wyszukiwania w formie cytatu, a w niektórych przypadkach pod nazwą wizytówki (po wejściu w jej profil). To sprawia, że informacje trafiają do większej liczby potencjalnych klientów, nawet jeśli użytkownik nie wyświetlił konkretnej wizytówki.

Zmiany w Google Moja Firma – podsumowanie

Zmiana nazwy, sposób wyświetlania wizytówek, czy nowy zestaw API nie wpłyną na pozycję w rankingu Google Maps. Mimo to warto być na bieżąco, by ważne aktualizacje i nowe możliwości nam nie umknęły.

Po więcej wiedzy z zakresu narzędzi internetowych i nie tylko zapraszamy na naszego bloga.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl
Aleksandra Adamczyk

Aleksandra Adamczyk

Junior Copywriterka w MBridge – Marketing Experts. Na co dzień wspiera działania działu Contentu, stale zgłębiając tajniki pracy w agencji marketingowej. Pierwsze kroki w branży motywują zainteresowanie szeroko pojętym copywritingiem oraz tematyką SEO. Absolwentka Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. Prywatnie entuzjastka podcastów i dobrego kina.