Dlaczego warto reklamować się na własny brand?

Joanna Kasiedczak,

Specjaliści ds. marketingu często od klientów otrzymują pytania dotyczące celowości reklamowania się na własny brand. Przecież po wpisaniu nazwy firmy, domena biznesu wyświetla się na pierwszym miejscu, a przynajmniej powinna. Dlaczego zatem należy prowadzić działania reklamowe z uwzględnieniem nazwy firmy?

Reklama na własny brand to kampania promocyjna wykorzystująca słowa kluczowe zawierające nazwę danego przedsiębiorstwa lub jej odmiany np. przestawny szyk.

Dlaczego warto reklamować się na własny brand?

Reklamowanie się na własny brand daje nam mnóstwo możliwości, jedną z nich jest możliwość przekierowania użytkowników na stronę docelową, inną niż główna. Jeżeli wprowadziliśmy nowości do oferty lub obniżyliśmy ceny możemy skierować zainteresowanych do zakładki z tymi produktami. Poprzez takie działanie realnie wzrośnie szansa na dokonanie transakcji, gdyż nie będzie potrzeby przeklikiwania się przez inne podstrony. 

Reklamowanie własnego biznesu to również większa kontrola nad treściami dotyczącymi naszego przedsiębiorstwa oraz produktów. W wynikach organicznych możemy umieścić jedynie tytuł i opis działalności, natomiast w płatnych mamy możliwość dodania aktualnej oferty oraz promocji. Oznacza to, że potencjalny klient może już w wynikach wyszukiwania zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na temat naszego biznesu. 

Kolejnym argumentem jest to, że kampanie brandowe są bardzo skuteczne   reklamy charakteryzują się wysokim poziomem jakości oraz wskaźnika CTR. Osiągane wyniki powodują, że wzrasta wynik jakości całego konta Google Ads, a ma to przełożenie na inne, realizowane przez nas kampanie.

Opłatą za reklamowanie firmy jest cena, jaką płacimy za pojedyncze kliknięcia. Koszt za promowanie własnego brandu jest zdecydowanie mniejszy w porównaniu do innych słów. Zdarza się, że opłata za jedno kliknięcie to jedynie kilka groszy.

Oprócz tego warto również wziąć pod uwagę, że kampania brandowa sprawi, że nasza firma oraz produkty „zajmą” więcej miejsca w wynikach wyszukiwania Google. Brand będzie widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania, ale również w górnej części strony, w której pojawiają się reklamy płatne. To również dobre rozwiązanie, poprzez które możemy uniknąć sytuacji, kiedy to konkurencja przekierowuje ruch z naszych fraz brandowych

Istotną kwestią jest również sieć afiliacyjna, czyli wszelkiego rodzaju serwisy z kuponami i agregatory serwisów Bardzo często zdarza się, że po wpisaniu nazwy firmy do wyszukiwarki użytkownik na pierwszych miejscach zobaczy przekierowania do tego rodzaju stron. Jeżeli zdecyduje się on na zakup w naszym sklepie poprzez tego rodzaju strony, to otrzymają one prowizję od wygenerowanej sprzedaży.

Uwzględnienie promowania naszego brandu w strategii reklamowej może nam przynieść wiele korzyści. Przede wszystkim daje nam to możliwość decydowania, co wyświetla się użytkownikom w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy naszego biznesu, ogranicza dodatkowe koszty prowizji a także pozwala na stałe kontrolowanie treści.  

Joanna Kasiedczak

Joanna Kasiedczak

PR Specialist w MBridge – Marketing Experts. Odpowiada za działania komunikacyjne oraz wizerunkowe. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą public relations związana od trzech lat. Wcześniej doświadczenie zdobywała w agencjach Walk PR oraz Clear Communication Group.