MBridge wesprze polskie e-commercy – udostępniamy darmową technologię CSS

Joanna Kasiedczak,

Z powodu pandemii koronawirusa w Polsce, sytuacja wielu firmy stała się bardzo trudna. W MBridge – Marketing Experts chcielibyśmy wesprzeć polskie sklepy internetowe, dlatego za darmo udostępniamy naszą technologię CSS.

Co to jest CSS?

CSS (Comparison Shopping Service) jest to program, który został wdrożony do porównywarki cen Google. Usługa powstała w 2017 r., kiedy Komisja Europejska nałożyła na Google karę za faworyzowanie swojej porównywarki. Po wyroku Google musiało udostępnić zewnętrznym porównywarkom możliwość promowania produktów w Google Shopping. 

Rozwiązanie pozwala zewnętrznym podmiotom (uczestniczącym w programie Google CSS) na korzystanie z wyników Google Shopping bez dodatkowej opłaty technologicznej, która dostępna jest w przypadku standardowych kampanii uruchamianych bezpośrednio w ramach Google Shopping.

W konsekwencji wszystkie kampanie uruchamiane przez uczestników programu CSS (jednym z nich jest agregator Shopyo.pl należący do MBridge – Marketing Experts) uzyskują niższe stawki CPC niż standardowe kampanie uruchamiane bezpośrednio w Google (w których doliczana jest tzw. opłata technologiczna od Google). 

Jedyną realną zmianą w kampaniach — poza niższymi stawkami CPC, jest zastąpienie standardowego linku w reklamach produktowych. Standardowe kampanie wyświetlane przez Google otrzymują dopisek „Przez: Google”, natomiast kampanie realizowane przez partnera CSS, bez tzw. opłaty technologicznej otrzymują dopisek „Przez: Nazwa Partnera”. W przypadku MBridge – Marketing Experts, jest to „Przez: Shopyo”.

 

Powyższą różnicę obrazuje niniejszy screen z wyników Google:

Jakie są zalety wykorzystania CSS?

1. Nasze testy na innych Klientach pokazują, że poprzez brak opłaty technologicznej, która jest obecnie w ramach CPC, średni koszt CPC spada o 20%, czasami nawet dochodząc do 30%.

2. W konsekwencji w ramach obecnego budżetu będziemy mogli wygenerować proporcjonalnie więcej kliknięć. Co za tym idzie będziemy mogli wygenerować większe przychody.

3. CSS sprawdzi się również w przypadku chęci ograniczenia kosztów kampanii produktowych — dzięki spadkowi CPC o 20-30%, jesteśmy w stanie uzyskiwać taką samą ilość kliknięć i przychodów w koszcie mniejszym o 20-30%.

Jak dołączyć do naszego programu CSS?

Proces przeniesienia obecnych kampanii produktowych realizowanych w sposób standardowy do naszego programu CSS jest szybki i niewymagający dodatkowego zaangażowania żadnej ze stron. Za pomocą prośby skierowanej do supportu Google Ads przenosimy konto Google do programu CSS MBridge.

Wszystkie kampanie w tym czasie działają w sposób ciągły, dane historyczne pozostają na koncie, a dane dostępowe nie ulegają zmianie. Przenoszenie konta trwa do 24 godzin, nie jest to, w żaden sposób zauważalne dla funkcjonowania sklepu. W ten sam sposób odbywa się również synchronizacja cen i update pliku produktowego. Po kilku dniach, od przeniesienia konta zauważymy spadek CPC. 

 

Chętnie bezpłatnie udostępnimy to rozwiązanie zainteresowanym sklepom, prosimy o kontakt mailowy – mbridge@mbridge.pl.

 

Joanna Kasiedczak

Joanna Kasiedczak

PR Specialist w MBridge – Marketing Experts. Odpowiada za działania komunikacyjne oraz wizerunkowe. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą public relations związana od trzech lat. Wcześniej doświadczenie zdobywała w agencjach Walk PR oraz Clear Communication Group.