Z powodu pandemii koronawirusa w Polsce, sytuacja wielu firmy stała się bardzo trudna. W MBridge – Marketing Experts chcielibyśmy wesprzeć polskie sklepy internetowe, dlatego za darmo udostępniamy naszą technologię CSS.
CSS (Comparison Shopping Service) jest to program, który został wdrożony do porównywarki cen Google. Usługa powstała w 2017 r., kiedy Komisja Europejska nałożyła na Google karę za faworyzowanie swojej porównywarki. Po wyroku Google musiało udostępnić zewnętrznym porównywarkom możliwość promowania produktów w Google Shopping.
Rozwiązanie pozwala zewnętrznym podmiotom (uczestniczącym w programie Google CSS) na korzystanie z wyników Google Shopping bez dodatkowej opłaty technologicznej, która dostępna jest w przypadku standardowych kampanii uruchamianych bezpośrednio w ramach Google Shopping.
W konsekwencji wszystkie kampanie uruchamiane przez uczestników programu CSS (jednym z nich jest agregator Shopyo.pl należący do MBridge – Marketing Experts) uzyskują niższe stawki CPC niż standardowe kampanie uruchamiane bezpośrednio w Google (w których doliczana jest tzw. opłata technologiczna od Google).
Jedyną realną zmianą w kampaniach — poza niższymi stawkami CPC, jest zastąpienie standardowego linku w reklamach produktowych. Standardowe kampanie wyświetlane przez Google otrzymują dopisek „Przez: Google”, natomiast kampanie realizowane przez partnera CSS, bez tzw. opłaty technologicznej otrzymują dopisek „Przez: Nazwa Partnera”. W przypadku MBridge – Marketing Experts, jest to „Przez: Shopyo”.
Powyższą różnicę obrazuje niniejszy screen z wyników Google:
1. Nasze testy na innych Klientach pokazują, że poprzez brak opłaty technologicznej, która jest obecnie w ramach CPC, średni koszt CPC spada o 20%, czasami nawet dochodząc do 30%.
2. W konsekwencji w ramach obecnego budżetu będziemy mogli wygenerować proporcjonalnie więcej kliknięć. Co za tym idzie będziemy mogli wygenerować większe przychody.
3. CSS sprawdzi się również w przypadku chęci ograniczenia kosztów kampanii produktowych — dzięki spadkowi CPC o 20-30%, jesteśmy w stanie uzyskiwać taką samą ilość kliknięć i przychodów w koszcie mniejszym o 20-30%.
Proces przeniesienia obecnych kampanii produktowych realizowanych w sposób standardowy do naszego programu CSS jest szybki i niewymagający dodatkowego zaangażowania żadnej ze stron. Za pomocą prośby skierowanej do supportu Google Ads przenosimy konto Google do programu CSS MBridge.
Wszystkie kampanie w tym czasie działają w sposób ciągły, dane historyczne pozostają na koncie, a dane dostępowe nie ulegają zmianie. Przenoszenie konta trwa do 24 godzin, nie jest to, w żaden sposób zauważalne dla funkcjonowania sklepu. W ten sam sposób odbywa się również synchronizacja cen i update pliku produktowego. Po kilku dniach, od przeniesienia konta zauważymy spadek CPC.
Chętnie bezpłatnie udostępnimy to rozwiązanie zainteresowanym sklepom, prosimy o kontakt mailowy