SEM MBridge Alert – styczeń 2025

#009 SEM MBridge Alert – styczeń 2025

Branża cyfrowa żyje ostatnio przede wszystkim nagłą zmianą frontu Marka Zuccerberga. Nie ustają spekulacje na temat tego, jak mniejsza liczba regulacji na Facebooku wpłynie na branżę reklamową. Zamiast snuć domysły, przyjrzyjmy się jednak realnym zmianom, jakie zaobserwowaliśmy w ostatnim czasie w Google Ads i Meta Ads. Zapraszamy na pierwszy w tym roku SEM MBridge Alert.

Google Ads

#1 Raport marki

W sekcji STATYSTYKI I RAPORTY w Google Ads pojawiła się nowa funkcja – raport marki. To narzędzie, dzięki któremu reklamodawcy mogą sprawdzić, ile osób zobaczyło ich reklamy oraz jak często widziały je te same osoby. Dane można łatwo sortować według płci, wieku czy różnych zakresów czasowych 

 

Źródło (klik)

#2 Nowa polityka dot. usług rządowych

5 lutego 2025 zmienią się zasady dotyczące usług rządowych oraz dokumentów zastrzeżonych. Reklamodawcy nie będą musieli już ubiegać się o certyfikację, aby móc korzystać z kampanii vignettes/e-vignettes w Europie. Wyjątkiem są jedynie reklamy dokumentów zastrzeżonych oraz usług rządowych, które obejmuje ta polityka – w tym wypadku certyfikat wciąż jest konieczny.

 

Źródło (klik)

#3 Nowy cel – utrzymanie klienta

Na niektórych kontach Google Ads jest już dostępny nowy cel reklamowy – utrzymanie klienta. Google zapowiadał jego wdrożenie w pierwszej połowie 2024 roku, ale dopiero teraz zaczyna być dostępny dla większej liczby użytkowników.

 

Źródło (klik)

#4 Integracja Microsoft Clarity z Google Ads

W 2024 roku integracja Microsoft Clarity i Google Ads została wdrożona na kontach prywatnych, natomiast teraz stała się dostępna dla wszystkich użytkowników. Dzięki połączeniu danych z Google Ads z behawioralną analizą zachowań Microsoft Clarity reklamodawcy będą w stanie jeszcze lepiej oceniać zachowania użytkowników i tym samym wdrażać skuteczniejsze optymalizacje.

Źródło (klik)

#5 Nowe funkcje w kampaniach Performance Max

Wraz z początkiem 2025 roku Google wprowadził szereg udogodnień w kampaniach Performance Max. Najważniejsze zmiany to:

  • możliwość ustawienia negatywnych słów kluczowych na poziomie kampanii,
  • nowy cel – pozyskiwanie wartościowych klientów, 
  • możliwość wykluczania marek w różnych formatach reklam, przykładowo można zezwolić na reklamy produktowe oraz wykluczyć reklamy tekstowe,
  • reguły „URL contains” dla kampanii z feedami produktowymi, 
  • nowe funkcje beta (wykluczenia demograficzne i targetowanie według urządzeń),
  • możliwość optymalizacji określonych działań na poziomie grupy zasobów (rozwiązanie w fazie testów).

Dodatkowo ulepszono raportowanie – pojawiła się m.in. możliwość segmentowania wydajności grupy zasobów. Wszystkie te zmiany mają pomóc reklamodawcom w optymalizacji kampanii oraz skuteczniejszym wykorzystaniu rozwiązań AI.

#6 Reklamy z objaśnieniem, bez tekstów

Wygląda na to, że Google testuje nowy wygląd reklam tekstowych Google Ads. Anthony Higman zauważył, że wyszukiwarka wyświetla je niekiedy w krótszej wersji bez tekstów reklamy. Nagłówkom towarzyszą wówczas wyłącznie krótkie objaśnienia. 

 

Źródło (klik)

#7 Reklamy pojazdów z nowym atrybutem

Google dodał nowy atrybut do reklam pojazdów – [date_first_registered]. Chodzi rzecz jasna o datę pierwszej rejestracji pojazdu. W Europie jest to teraz obowiązkowy atrybut, natomiast w USA – opcjonalny. Oznacza to, że jeśli chcesz, aby reklama wyświetlała się w Google Merchand Center, musisz koniecznie podać datę pierwszej rejestracji pojazdu. W innym wypadku oferta zostanie odrzucona.

 

Źródło (klik)

#8 Nowy cel konwersji – Leads From Messages

W Google Ads pojawił się nowy cel konwersji – Leads From Messages – na razie w wersji beta. Będzie on wykorzystywać dane ze wszystkich kampanii, nawet tych, które nie są powiązane ze sprzedażą. Zyskamy dzięki temu kolejny sposób na optymalizację strategii stawek i poprawę skuteczności kampanii.  

 

Źródło (klik)

#9 Możliwość edycji AI obrazów z biblioteki zasobów Google Ads

Opcja edycji obrazów przy pomocy AI była dotąd dostępna wyłącznie w Product Studio. Google uruchomił jednak wersję beta rozwiązania, które umożliwia edytowanie w ten sposób obrazów przechowywanych w bibliotece Google Ads.

 

Źródło (klik)

#10 Reklamy w sekcji „Znajdź powiązane produkty i usługi”

Gagan Ghotra zaobserwował, że Google testuje nowy format reklamowy w sekcji „Znajdź powiązane produkty i usługi”, która wyświetla się w połowie wyników wyszukiwania. Reklamy te nie kierują do konkretnych stron, tylko uruchamiają nowe zapytanie w wyszukiwarce.

 

Źródło (klik)

#11 Dodatkowe rozszerzenia w reklamach usług lokalnych

Z doniesień Anthony’ego Higmana wynika, że Google testuje rozwiązanie, które może sprawić, że reklamy usług lokalnych będą jeszcze bardziej widoczne. Na niektórych kontach wyświetlają się one wraz z dodatkowymi rozszerzeniami.

 

Źródło (klik)

#12 Koniec z obsługą plików danych dla produktów dostępnych lokalnie

Google Ads bez zapowiedzi wycofał obsługę plików danych dla produktów dostępnych lokalnie. Funkcja ta umożliwiała reklamodawcom promowanie usług i produktów w konkretnych lokalizacjach firmy. Teoretycznie wciąż jest dostępna w panelu, ale aktualizacje nie są już możliwe. 

 

Źródło (klik)

#13 Medical SPA w reklamach lokalnych

W reklamach usług lokalnych zadebiutował nowy typ działalności – Medical SPA. Była to potrzebna zmiana, ponieważ to bardzo duży segment rynku, który podlegał wcześniej kategoriom medycznym, co stanowiło pewne ograniczenie dla reklam.

Źródło (klik)

#14 Kody kreskowe i kody QR jako rozszerzenia promocji

W Google Ads pojawiły się dwa nowe typy rozszerzenia promocji – kod kreskowy i kod QR. 

 

Źródło (klik)

#15 Nowa kolumna w raporcie komponentów

W raporcie komponentów pojawiła się nowa kolumna „Used since”. Pokazują się tam daty dodania zasobu. Dzięki temu reklamodawcy wiedzą, jak długo aktywa znajdują się na ich koncie, co jest szczególnie przydatne w momencie przejęcia obsługi konta.

 

Źródło (klik)

YouTube

#1 Nowy format reklamowy

Z obserwacji Tomasza Eccela wynika, że Google testuje nowy format reklamy na YouTube, który wyświetla liczbę wyświetleń, ale nie zawiera wezwania do działania (CTA) ani linku do strony docelowej. Powinien sprawdzić się on w kampaniach budujących świadomość marki, gdzie kluczowe są wyświetlenia i zaangażowanie, a nie bezpośrednie konwersje. Wciąż czekamy jednak na informacje czy jest to element kampanii Demand Gen czy standardowych reklam YouTube.

 

Źródło (klik)

#2 Docelowy CPV w kampaniach promujących obejrzenie filmu

Google zapowiada, że w kwietniu 2025 roku zwiększą się możliwości kampanii promujących obejrzenie filmu. Będzie można w ramach nich korzystać z reklam w wielu różnych formatach oraz różnych strategii ustalania stawek, w tym CPV (docelowy koszt obejrzenia).

Inne

#1 Google testuje nowy wygląd reklam w aplikacji

Zmiany jako pierwszy zaobserwował Arpan Banerjee. Wciąż nie wiemy jednak, czy ostatecznie zostaną one wdrożone w życie 

Źródło (klik)

Autorka tekstu

Z branżą związana od lat. Jej specjalnością są efektywne kampanie w GoogleAds oraz MetaAds, a swoje wnioski zawsze formułuje na podstawie danych. Prywatnie głównym zamiłowaniem darzy sport, motoryzację oraz książki. Jest też dumną opiekunką jamnika o imieniu Loco.

Magdalena Karwecka 

Performance Marketing Specialist

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!