Call-To-Action (CTA)

Jak przekonać użytkowników do kupienia produktu, zapisania się na webinar, a może zarejestrowania się w serwisie? W każdym z tych celów pomoże nam dobrze skonstruowane CTA, czyli call-to-action. To nic innego, jak skłonienie do podjęcia określonego przez nas działania. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak stworzyć skuteczne CTA? „Czytaj dalej” – to właśnie było nasze wezwanie do działania!

CTA – co to takiego? Gdzie się go używa?

Rozwinięcie skrótu CTA to call-to-action – po polsku możemy przetłumaczyć je jako wezwanie do działania. Celem każdego CTA jest skłonienie użytkownika do działania, które jest naszym celem, na przykład:

  • pobranie pliku – „Pobierz”, 
  • zapisanie się na spotkanie online lub newsletter – „Zapisz się teraz”,
  • kupno produktu w naszym sklepie – „Dodaj do koszyka”.

CTA możemy zastosować wszędzie tam, gdzie zależy nam na wzroście konwersji – nie tylko na stronie internetowej czy landing page’u promującym daną usługę, ale także w mailu czy poście w mediach społecznościowych. Dobrą praktyką jest też umieszczanie CTA w meta description strony internetowej – możemy w ten sposób nie tylko zachęcić do wejścia na witrynę, ale też poprawić jej widoczność w wyszukiwarce.

Jak stworzyć dobre CTA?

Call-to-action to jasny komunikat, który poinformuje użytkownika, co stanie się, jeśli wykona zamierzone działanie. Warto użyć do tego trybu rozkazującego, np. „Zarejestruj się”, „Przejdź dalej”, „Udostępnij”. CTA powinno być krótkie, napisane prostą, zrozumiałą polszczyzną. Jeśli chcemy, wyróżnijmy je graficznie – zadbajmy o odpowiedni kontrast z resztą treści, a także spójność kolorystyczną tekstu lub grafiki.

Możemy stworzyć kilka CTA, a następnie przetestować, jak na każde z nich reagują użytkownicy. Użyjmy do tego np. współczynnika klikalności. Umieśćmy wezwanie do działania na przycisku, banerze reklamowym lub na końcu tekstu – jeśli zadziała, użytkownik jest na prostej drodze, aby stać się naszym klientem!

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl