Meta

Budzisz się i od razu chwytasz za smartfon – oglądasz zdjęcia znajomych z wakacji na Instagramie, szukasz na Facebooku dzisiejszego menu w ulubionej restauracji, na memy od przyjaciela odpowiadasz GIFem z Giphy, a na WhatsAppie komplementujesz kwiatki na balkon, których zdjęciem pochwaliła ci się mama. Czy wiesz, że za całą twoją aktywność w tym czasie odpowiadał jeden konglomerat technologiczny? Jest nim Meta – jedna z najbardziej rozpoznawalnych spółek związanych z branżą informatyczną.

Co to jest Meta? Za jakie aplikacje i usługi odpowiada?

Meta (a właściwie Meta Platforms Inc.) jest jednym z przedsiębiorstw zaliczanych do wielkiej piątki w branży informatycznej – tuż obok Apple, Google, Amazon i Microsoft. Zostało ono założone w 2004 roku przez Marka Zuckerberga, który sprawuje nad nim pieczę do dzisiaj. Jego działalność zaczęła się od serwisu społecznościowego Facebook. Dziś w portfolio spółki znajdują się takie usługi i aplikacje jak:

  • serwis społecznościowy Facebook,
  • platforma Instagram,
  • Giphy, czyli wyszukiwarkę plików GIF,
  • komunikatory WhatsApp i Messenger,
  • Threads, czyli serwis konkurencyjny wobec Twittera (X).

Zainteresowania inżynierów Mety wykraczają poza usługi internetowe – spółka wykupiła w 2014 roku Oculus VR, czyli firmę pracującą nad goglami do VR (ang. virtual reality). Szerokim echem odbiło się też stworzenie Metaverse – platformy społecznościowej osadzonej w wirtualnej rzeczywistości.

Meta Ads, czyli dlaczego Meta jest ważna dla marketingu?

Częścią usług Meta jest system reklamowy Meta Ads, który przed rebrandingiem firmy nosił miano Facebook Ads. Dzięki niemu możesz reklamować się na platformach Facebook, Instagram i Messenger. Wszystkimi reklamami możesz zarządzać w intuicyjnym panelu – Meta Ads zawiera kilkanaście celów reklamowych do wyboru i pomaga skutecznie docierać do określonej grupy odbiorców.

Zainteresował się temat działalności Meta? Sprawdź, jak działają kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: