Target sprzedażowy

W ujęciu biznesowym pojęcie targetu sprzedażowego można rozumieć na dwa sposoby. Z marketingowego punktu widzenia targetem sprzedażowym jest grupa docelowa, do której firma kieruje swój produkt lub usługę, a także komunikat sprzedażowy (kampanię). W dużym uproszczeniu są to osoby, które z wysokim prawdopodobieństwem kupią dany produkt. W innym rozumieniu targetem sprzedażowym jest cel kampanii, tj. rezultat, który chcemy osiągnąć w określonym czasie. 

Target, jako trafnie sprecyzowana grupa docelowa

Każdy produkt i kampania powinny mieć trafnie sprecyzowaną grupę odbiorców. Oferowanie nożyc krawieckich zawodowemu kierowcy ciężarówki nie miałoby większego sensu. Właśnie po to na początkowym etapie prac nad produktem określa się target sprzedażowy rozumiany jako grupę docelową, do której kierujemy komunikat kampanii oraz informacje o produkcie. W tym rozumieniu target jest bardzo pomocny w planowaniu prac nad produktem  i pomaga koncentrować cały zespół na osiągnięciu konkretnego celu. 

Target w ujęciu celu sprzedażowego

Target, określany jako cel sprzedażowy, może być również rozumiany jako oczekiwany rezultat działań lub wysokość przychodu, który chcemy osiągnąć w konkretnym przedziale czasowym. Osiągnięcie targetu jest w tym przypadku miarą sukcesu produktu i skuteczności kampanii. Sprecyzowany target pomaga wytyczać zespołom ścieżkę działań i strategię, która pozwoli osiągnąć zamierzone wyniki. 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl