CPM

Istnieje wiele sposobów, w które możesz przeanalizować koszty poniesione w danej kampanii reklamowej. Z różnych modeli rozliczeniowych możesz się dowiedzieć, ile kosztowało cię jedno kliknięcie czy wyświetlenie. Jeden z nich pomoże ci określić koszt tysiąca wyświetleń – nazywamy go cost per mille, w skrócie CPM. Słowo mille znajduje się w jego nazwie nie bez powodu. W języku łacińskim oznacza ono po prostu tysiąc, a niegdyś było używane jako jednostka długości – do określenia tysiąca kroków.

CPM – co to za model rozliczenia? Kiedy się go stosuje?

Cost per mille (w skrócie CPM) to model rozliczeniowy w marketingu internetowym, który określa koszt tysiąca wyświetleń reklamy. Jest on wykorzystywany m.in. w jednym z najpopularniejszych systemów reklamowych Google Ads. Stawki CPM są zazwyczaj niższe niż CPC (cost per click) – to dlatego, że w tym przypadku płacisz tylko za odsłony, a nie większe zaangażowanie użytkownika w postaci kliknięcia.

CPM świetnie sprawdza się na początku działalności, szczególnie w zwiększaniu widoczności twoich usług lub produktów – dzięki wyświetleniom możesz dotrzeć do nowych odbiorców i powoli budować wśród nich świadomość twojej marki.

Wzór na cost per mille, czyli jak policzyć CPM

Chcesz posłużyć się CPM w analizie swoich działań marketingowych? Koszt tysiąca odsłon możesz policzyć z następującego wzoru:

(koszt kampanii reklamowej / całkowita liczba wyświetleń) * 1000 = cost per mille

Oto przykład: załóżmy, że zapłaciłeś za kampanię 1,5 tysiąca złotych, a liczba wyświetleń twoich reklam wyniosła 20 tysięcy. Oznacza to, że każde 1000 wyświetleń określonej reklamy kosztowało cię 75 zł.

Chcesz wiedzieć więcej o zastosowaniach modelu CPM? Sprawdź, gdzie można przeprowadzić płatne kampanie reklamowe PPC.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: