Oscary 2020 – czego w Google szukają Polacy?

Joanna Kasiedczak,

92. ceremonia wręczenia Oscarów, czyli najważniejszych nagród filmowych, odbędzie się w pierwszej połowie lutego, jednak już po ogłoszeniu nominacji w sieci zawrzało! Jak najszybciej chcemy obejrzeć wybrane produkcje, aby wyrobić sobie własne zdanie na ich temat. Które tytuły cieszą się największą popularnością wśród polskich internautów?

Blisko 8 tysięcy Polaków wpisuje w wyszukiwarkę hasło „Oscar” czy „Oscar 2020”. Poszukujemy również list nominowanych w danych kategoriach – „oscar za najlepszy film” (1,3 tysiąca wyszukań każdego miesiąca), „oscar dla najlepszego aktora pierwszoplanowego” (tysiąc wyszukań) oraz „oscar dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej” (700 wyszukań).

Wyszukiwane produkcje filmowe

Najwięcej nominacji, bo aż 11, zdobył film „Joker”. Jak się okazuje, cieszy się on również sporą popularnością wśród internautów – 8 600 wyszukań każdego miesiąca. Jednak znacznie większą liczbę możemy przypisać amerykańskiemu komediodramatowi w reżyserii Quentina Tarantino, czyli „Pewnego razu… w  Hollywood” – aż 20 000. Być może tak spora różnica spowodowana jest tym, że polska premiera amerykańskiej produkcji odbyła się w sierpniu, natomiast „Jokera” – w październiku.

Pozostałe nominowane produkcje cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem użytkowników. Dramat „Małe kobietki” o nowojorskiej nauczycielce, która wspomina czasy wojny secesyjnej, wyszukuje blisko 3 tysiące użytkowników.

Znacząco mniej osób szuka informacji o nominowanych produkcjach Netflixa: „Irlandczyk” – 800 wyszukań, „Historia małżeńska” – 400, „Dwóch papieży” – 350. Tak niewielki odsetek wynika zapewne z tego, że Netflix przeprowadził bardzo przemyślane kampanie promocyjne wszystkich swoich nominowanych tytułów, a co za tym idzie, użytkownicy wiedzą, że więcej informacji o produkcji znajdą na platformie – mówi Joanna Kasiedczak, PR Specialist w MBridge – Marketing Experts.

Rekordowym wynikiem wyszukiwania może pochwalić się rodzima produkcja „Boże Ciało”, która została wpisana w wyszukiwarkę 30 tysięcy razy. Nic dziwnego, film Jana Komasy to prawdziwe arcydzieło! Obraz przedstawia historię 20-letniego Daniela, który po wyjściu z zakładu poprawczego postanawia zostać księdzem, nie ma jednak odpowiednich święceń.

Znani i wyszukiwani

Jeżeli chodzi o gwiazdy nominowanych filmów, to większą popularnością wśród polskich internautów cieszą się aktorki. Informacji o Charlize Theron (odgrywającej w filmie „Gorący temat” rolę Megyn Kelly) szuka ponad 40 tysięcy użytkowników, natomiast odtwórczyni głównej roli w filmie „Historia Małżeńska” – Scarlett Johansson cieszy się prawie 70 tysiącami wyszukań.

W kategorii aktorów dominuje Joaquin Phoenix, czyli filmowy Joker – 20 tysięcy wyszukań każdego miesiąca. Równie często, bo 11 tysięcy razy każdego miesiąca, wpisujemy nazwisko głównego aktora „Historii małżeńskiej” – Adama Drivera.

Joanna Kasiedczak

Joanna Kasiedczak

PR Specialist w MBridge – Marketing Experts. Odpowiada za działania komunikacyjne oraz wizerunkowe. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą public relations związana od trzech lat. Wcześniej doświadczenie zdobywała w agencjach Walk PR oraz Clear Communication Group.