Newsy SGE: 3 nowe możliwości AI w wyszukiwarce

O SGE, czyli Search Generative Experience pisaliśmy już kilkukrotnie na naszym blogu oraz w social mediach. Google właśnie udostępnił kolejne ważne informacje – tym razem dotyczące tego, jak mogą wyglądać wizualne wyniki wyszukiwania generowane przy pomocy sztucznej inteligencji. Co już wiemy i w jaki sposób AI może sprawiać, że korzystanie z Googla będzie łatwiejsze i bardziej wizualne?

Założeniem SGE jest umożliwienie użytkownikom korzystania z większej liczby form wyników wyświetlania. Google informuje, że dzięki generatywnej sztucznej inteligencji można szybciej i łatwiej zapoznać się z nowym tematem, znaleźć szybkie odpowiedzi na zadane pytania lub znaleźć produkty i inspiracje – również z linkami do konkretnych artykułów, które pozwalają zgłębić dany temat w większym stopniu.

Google cały czas pracuje nad udoskonaleniem SGE, a oto trzy ostatnie aktualizacje, o których właśnie zostaliśmy poinformowani:

1. Lepsze zrozumienie dzięki obrazom i filmom

Czasami zrozumienie danego tematu jest znacznie łatwiejsze, gdy odpowiedź na zadane pytanie można… zobaczyć. Dlatego Google dodaje formy wizualne do jeszcze większej liczby wyników generowanych przez AI. Idąc za przykładem z blog.google – jeśli szukasz informacji dotyczących „najmniejszych ptaków drapieżnych”, dzięki SGE możesz nie tylko znaleźć odpowiednie informacje w sieci, ale również od razu zobaczyć, jak te gatunki wyglądają. W najbliższym czasie udostępnione zostaną również video, które będą pokrywać zapytania dotyczące określonych czynności – np. treningu jogi lub usuwania trudnych plan z marmuru. Już dziś video nie są rzadkością w wynikach wyszukiwania Google, więc jest to kierunek zbieżny z dotychczasową filozofią Google.

2. Szybsze uzyskiwanie wyników generowanych przez AI

Google wie, że czas znalezienia informacji, które pokrywają intencję zapytania, jest dla użytkowników kluczowy. Dlatego czas generowania wyników tworzonych przy wsparciu sztucznej inteligencji został zmniejszony o połowę, a Google informuje, że wciąż pracuje nad tym, aby ten czas był jeszcze krótszy. Czas potrzebny na wygenerowanie odpowiedzi przez AI może być jednym z głównych czynników, który zadecyduje o sukcesie bądź porażce tego rozwiązania. 

3. Dowiedz się więcej, gdy coś przyciąga Twoją uwagę

SGE zostało zaprojektowane jako punkt wyjścia do eksplorowania określonego tematu w sieci, a linki do wyników wyszukiwania, które mogą pogłębiać wiedzę, są widoczne w przeglądzie AI. Aby użytkownik mógł od razu weryfikować ich aktualność, obok linków pojawiają się teraz także daty ich publikacji. Google nadal eksperymentuje również z prostszymi sposobami docierania na wiarygodne strony, które rozbudowują informacje zawarte w wynikach generowanych przez AI.

Dodanie form wizualnych do wyników wyszukiwania generowanych przez sztuczną inteligencję zapewni większą różnorodność i lepsze zrozumienie prezentowanych tematów. Optymalizacja czasu generowania wyników przez AI jest kluczowa dla zachowania satysfakcji użytkowników, ale warto także zwrócić uwagę na eksperymenty z prostszymi sposobami docierania do wiarygodnych stron internetowych, które pogłębiają informacje zawarte w wynikach AI. Całość, która jest bardziej rewolucją niż ewolucją, wygląda na obiecujący kierunek w rozwijaniu wyszukiwarki Google.

Maciej Orpik, SEO Team Leader

Więcej o rewolucji w wyszukiwarce pisaliśmy w naszym artykule o Search Generative Experience i konferencji Google Keynote. Warto jednak raz jeszcze podkreślić, że nowa odsłona Google ma na celu przede wszystkim dostarczanie użytkownikom jak najbardziej wiarygodnych informacji w jak najwygodniejszej (i zróżnicowanej przy okazji) dla niego formie.

Nowości od Googla oraz więcej informacji na ten temat można testować na Labs.Google.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Udostępnij:

Szukasz wsparcia w digital marketingu? Porozmawiajmy!
Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!