Jako oficjalny partner Microsoft Advertising Partner Program 2024, mamy dostęp do specjalnych wydarzeń, które otwierają przed nami nowe możliwości i pozwalają na jeszcze lepszą optymalizację kampanii reklamowych. Jednym z nich był styczniowy webinar „Microsoft Advertising Partner Pulse”, który dostarczył inspirujących informacji o najnowszych trendach w zachowaniach konsumenckich, narzędziach opartych na sztucznej inteligencji i kierunkach rozwoju reklamy online. Co wiemy po webinarze?
Konsumenci z czata mogą lepiej konwertować
Microsoft podzielił się danymi dotyczącymi zachowań konsumentów (USA, Kanada, Australia i Wielka Brytania) korzystających z chata (Copilot), z których wynika, że:
- 33% konsumentów wyszukuje produkty i marki,
- 31% szuka przepisów i inspiracji kulinarnych,
- 30% wykorzystuje chat do tworzenia treści,
- 29% porównuje produkty i marki,
- 28% zgłębia tematy związane ze zdrowiem.
Badania wskazują, że konsumenci coraz częściej wykorzystują czat do wyszukiwania informacji zakupowych, ale co najważniejsze – osoby te mogą być także bardziej skłonne do dokonywania konwersji. Dlaczego? Bo proces wyszukiwania jest szybszy, prostszy i budzi większe zaufanie. To potwierdza, że podczas tworzenia treści warto mieć na uwadze również optymalizację pod kątem wyszukiwań opartych na AI.
Nowości w Microsoft Advertising Performance Max
Microsoft Advertising wprowadza usprawnienia w kampaniach Performance Max, co otwiera nowe możliwości dla reklamodawców. Nowe funkcjonalności bazują w dużej mierze na AI, a ich celem jest osiągnięcie jak najwyższego zwrotu z inwestycji w reklamy. Microsoft już teraz rekomenduje aktualizację kampanii DSA do PMax, a z nowych rozwiązań będziemy mogli korzystać w kolejnych miesiącach.
Oto kluczowe zmiany, o których wiemy z webinaru:
- Automatyzacja z wykorzystaniem skryptów, które pozwalają automatyzować powtarzalne zadania oraz pomagają monitorować wyniki kampanii i optymalizować budżety.
- Raporty dotyczące odbiorców, które pozwalają analizować i eksportować dane odbiorców na poziomie konta, kampanii i zasobów.
- Raportowanie na poziomie zasobów, dzięki któremu możemy zidentyfikować najlepiej działające zasoby dodane w kampanii.
- Reguły wartości konwersji, które pozwalają określić wartość konwersji w zależności od lokalizacji, urządzenia czy grupy docelowej. To rozwiązanie jest obecnie dostępne na poziomie konta.
- Cele pozyskania nowych klientów, jako cel optymalizacji kampanii. Wybór tej strategii pozwala pozyskiwać wyłącznie nowe leady i zwiększać stawki na ich generowanie.
- Targetowanie w oparciu o profil na LinkedInie, jako sygnał odbiorcy. To rozwiązanie jest obecnie dostępne jedynie w wybranych krajach i na wdrożenie go w Polsce będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać.
Copilot jako wsparcie w set upie kampanii
Copilot to narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które wspiera marketerów w codziennej pracy na platformie Microsoft Advertising. Oto jak, jako marketerzy, możemy wykorzystać Copilot w naszych działaniach:
- Szybka nawigacja po funkcjonalnościach platformy.
- Rekomendacje podczas konfiguracji kampanii.
- Generowanie treści i kreacji reklamowych, w tym automatyczne usuwanie i tworzenie teł obrazów.
- Podsumowanie kampanii.
- Weryfikacja poprawności utworzonych kampanii.
Co dla Klientów oznacza nasza obecność w Programie Partnerskim Microsoft Advertising?
Zdobycie statusu Partnera Microsoft Advertising wymagało od nas spełnienia określonych standardów w zakresie doświadczenia, wyników i zróżnicowania typów realizowanych kampanii. Spełniliśmy te wymagania, dzięki czemu mamy dostęp do zarówno zaawansowanych narzędzi, jak i branżowych eventów oraz specjalnych sesji szkoleniowych i konsultacyjnych, dzięki którym cały czas pogłębiamy nasze kompetencje w zakresie prowadzenia skutecznych działań reklamowych w tym systemie.
Taki webinar, jak ten, pozwala nam być na bieżąco z najnowszymi zmianami zachodzącymi w platformie Microsoft Advertising. I co najważniejsze – możemy je nie tylko śledzić, ale przede wszystkim na ich podstawie wprowadzać zmiany na kontach naszych Klientów, dzięki którym osiągamy znacznie lepsze wyniki i wyższy zwrot z inwestycji.
Kolejne wydarzenie Microsoft Advertising Partner Pulse odbędzie się już 21 maja 2025 roku – jesteśmy gotowi, by kontynuować odkrywanie nowych możliwości dla Twojej firmy!

Autorka tekstu
W swoich codziennych działaniach zajmuje się analizą, optymalizacją i wdrażaniem kampanii głównie w Google oraz Facebook Ads. Odpowiada również za reklamy Klientów w Bing Ads, dbając o rozwój tego kanału w agencji. Studentka, która wciąż rozwija się w kierunku marketingu. Prywatnie uwielbia próbować nowych kreatywnych sposobów na spędzanie czasu. Jej ulubiona forma relaksu? Planszówki! Gdy pozwala jej na to czas, lubi również sięgnąć po literaturę popularnonaukową.
Oliwia Brajewska
Performance Marketing Specialist