Co to jest Google Merchant Center?

Julia Piklikiewicz,

Google Merchant Center (GMC) to narzędzie niezbędne przy zarządzaniu kampaniami produktowymi. Przesyła się do niego informacje o sklepie oraz artykułach, które chcemy promować w danej kampanii. Aby móc rozpocząć korzystanie z GMC, niezbędne jest posiadanie konta Google.

Konieczny do rozpoczęcia działań w Google Merchant Center jest plik, czy inaczej feed produktowy. Znajdują się w nim wszystkie niezbędne informacje nt. produktów, które oferujemy w swoim sklepie. Należy w nim zawrzeć oraz na bieżąco aktualizować wszelkie potrzebne dane np. o dostępności artykułów w sprzedaży, ich kolorach, rozmiarach, rodzajach i cenach. Powinny się w nim również znaleźć zdjęcia produktów oraz koszty dostawy. 

Plik produktowy jest niezbędny, ponieważ wszystkie dane, na których oparte są kampanie produktowe, tzw. PLA (Product Listing Ads), Google pobiera właśnie z niego. Warto je wdrożyć do swojej strategii marketingowej, ponieważ pozwalają na efektywne generowanie sprzedaży oraz pozyskanie nowych klientów. Aby je rozpocząć, należy połączyć konto Google Merchant Center z kontem w Google Ads.

Julia Piklikiewicz

Julia Piklikiewicz

Junior PR Specialist w MBridge - Marketing Experts. Zajmuje się tworzeniem i redagowaniem treści eksperckich oraz wyszukiwaniem i analizą informacji. Pasjonatka hodowania roślin parapetowych.