Google Merchant Center (GMC) to narzędzie niezbędne przy zarządzaniu kampaniami produktowymi. Przesyła się do niego informacje o sklepie oraz artykułach, które chcemy promować w danej kampanii. Aby móc rozpocząć korzystanie z GMC, niezbędne jest posiadanie konta Google.
Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu i konfiguracji consent mode v2?
Konieczny do rozpoczęcia działań w Google Merchant Center jest plik, czy inaczej feed produktowy. Znajdują się w nim wszystkie niezbędne informacje nt. produktów, które oferujemy w swoim sklepie. Należy w nim zawrzeć oraz na bieżąco aktualizować wszelkie potrzebne dane np. o dostępności artykułów w sprzedaży, ich kolorach, rozmiarach, rodzajach i cenach. Powinny się w nim również znaleźć zdjęcia produktów oraz koszty dostawy.
Plik produktowy jest niezbędny, ponieważ wszystkie dane, na których oparte są kampanie produktowe, tzw. PLA (Product Listing Ads), Google pobiera właśnie z niego. Warto je wdrożyć do swojej strategii marketingowej, ponieważ pozwalają na efektywne generowanie sprzedaży oraz pozyskanie nowych klientów. Aby je rozpocząć, należy połączyć konto Google Merchant Center z kontem w Google Ads.