Jak dodać konto do Google Analytics?

Joanna Kasiedczak,

Google Analytics jest to narzędzie do analizowania statystyk witryn internetowych, np. pozyskiwania użytkowników czy badania ich zachowań podczas przeglądania stron. Aby dobrze organizować dostępne dane warto korzystać z dodatkowych usług lub widoków w obrębie konta. Jednak pomocne może być również utworzenie dodatkowego.

Aby dodać konto do Google Analytics po zalogowaniu, należy przejść do zakładki „Administracja”, a w kolumnie „Konto” wybrać opcję „Utwórz nowe konto”. Później należy wskazać spośród dwóch możliwości — witryna lub aplikacja mobilna.  Dla strony internetowej należy wybrać pierwszą opcję. W przypadku aplikacji mobilnej, w związku z wygaszaniem tej usługi, zalecane jest  korzystanie z innej usługi Google tj. Firebase Analytics. 

Kolejnym krokiem jest konfiguracja konta — najpierw należy  wpisać nazwę, dzięki której łatwo rozpoznamy, do czego służy dany profil. Następnie powinno się zaakceptować ustawienia domyślne.

Później w polu “Konfiguracja usługi” należy uzupełnić w polu – “Nazwa witryny internetowej” należy  kolejno wpisać poprawnie sformatowany adres URL, wybrać kategorie branży, strefę czasową raportowania oraz dobrać potrzebne nam ustawienia w sekcji “Ustawienia udostępniania danych”. Ostatnim krokiem jest pobranie identyfikatora śledzenia oraz zaimplementowanie go na naszej stronie. Możemy to zrobić bezpośrednio w kodzie, za pomocą Google Tag Managera lub za pomocą wtyczki, w przypadku gdy korzystamy np. z WordPressa.

Joanna Kasiedczak

Joanna Kasiedczak

PR Specialist w MBridge – Marketing Experts. Odpowiada za działania komunikacyjne oraz wizerunkowe. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą public relations związana od trzech lat. Wcześniej doświadczenie zdobywała w agencjach Walk PR oraz Clear Communication Group.