Audyt Google Analytics – dlaczego to właśnie od tej usługi zaczynamy współpracę z większością klientów?

Audyt Google Analytics to pierwszy krok do prawdziwie skutecznej kampanii SEO i SEM. Aby móc rzetelnie analizować ich efekty, musimy mieć pewność, że podejmowane przez nas decyzje są oparte na rzetelnych i kompletnych danych. Stąd audyt Google Analytics to więcej niż konieczność. Poniżej krok po kroku wyjaśniamy, jak wygląda taka usługa, co dokładnie obejmuje oraz jakie korzyści z niej wynikają.

 

Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu i konfiguracji consent mode v2?

Dlaczego warto przeprowadzić audyt Google Analytics? I to nawet jeśli nie planujemy kampanii SEO lub SEM?


Google Analytics to narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie skuteczne działanie w Internecie – i to bez względu na to, czy prowadzimy portal informacyjny czy sklep internetowy. Nie każdy potrafi jednak w pełni wykorzystać potencjał tego rozwiązania – dane często zbierane są nieprawidłowo, cele bywają źle sformułowane, a kody śledzące niewłaściwie wdrożone – to tylko kilka z wielu błędów, jakie popełniamy w instalacji Google Analytics.

Rzetelny audyt Google Analytics może rozwiązać wiele z tych problemów i w efekcie dostarczyć Ci sporo informacji o twojej witrynie i jej użytkownikach. Dowiesz się także, na jakich etapach popełniałeś/aś błędy i jak unikać ich w przyszłości. Innymi słowy – wreszcie będziesz mieć pewność, że bazujesz na poprawnie zbieranych danych, które są przetwarzane w sposób dopasowany do specyfiki twojego biznesu.


Jak przebiega audyt Google Analytics? Od czego zaczynamy?


Cały proces można sprowadzić do trzech zasadniczych kroków.

  1. W pierwszej kolejności sprawdzamy, czy konto klienta działa poprawnie, koncentrując się na określonych obszarach (opisujemy je dokładnie w kolejnym akapicie).
  2. Drugi krok realizujemy równolegle do pierwszego. Polega na dokładnym rozpoznaniu potrzeb klienta i wytypowaniu funkcjonalności, które warto byłoby wdrożyć.
  3. W trzecim kroku wdrażamy zaproponowane zmiany – zazwyczaj odpowiedzialni są za to nasi analitycy, jednak zdarza się również, że przygotowujemy szczegółowe specyfikacje dla deweloperów.

Dopiero po przejściu przez te trzy kroki przechodzimy do dalszych działań. Audyt Google Analytics to wyjściowy element współpracy dla każdej kampanii SEO i SEM.

SEO a SEM — czym się różnią, a jakie są elementy wspólne? Tego również dowiesz się z naszego bloga.


Co sprawdzamy podczas audytu Google Analytics?


Przystępując do audytu Google Analytics, upewniamy się m.in.:

    • czy kody zostały wdrożone poprawnie,
    • czy w strukturze konta panuje porządek,
    • czy usługa i widoki są skonfigurowane poprawnie,
    • czy śledzone są istotne cele, zarówno mikro jak i makrokonwersje,
    • czy w źródłach ruchu nie pojawiają się strony operatorów płatności lub serwisów pocztowych,
    • czy w danych nie pojawia się ruch generowany przez boty,
    • czy odfiltrowany jest ruch pracowników lub z domen testowych,
    • czy nie występują problemy z tagowaniem źródeł ruchu,
    • czy nie występują problemy ze zbyt niskim współczynnikiem odrzuceń (zobacz też nasz artykuł: Bounce rate – co to jest?),
    • czy dane e-commerce są zbierane poprawnie,
    • czy usługa połączona jest z Google Search Console i Google Ads,
    • czy kolekcjonowane są dane istotne z perspektywy biznesu klienta,
    • czy i jakie dodatkowe funkcjonalności Google Analytics są wykorzystywane.

„W ramach audytu przede wszystkim sprawdzamy, czy konto Google Analytics zostało poprawnie skonfigurowane, jednak nie tylko. Oprócz tego wychodzimy z propozycjami wdrożenia nowych funkcjonalności, które nie są wykorzystywane, a mogłyby przynieść klientowi wiele korzyści. Niekiedy proponujemy też przesyłanie do Google Analytics dodatkowych danych i metryk, które nie są mierzone, a również mogłyby zaowocować ciekawymi wnioskami.”

Katarzyna Soja, Analityczka w MBridge

 

Audyt Google Analytics w praktyce – współpraca z miesięcznikiem „Pismo – magazyn opinii”


Redakcja magazynu „Pismo” zgłosiła się do nas z prośbą o wsparcie w działaniach SEO, analityce webowej oraz kampanii w ramach Google Ads Grands.

Jak zwykle zaczęliśmy od przygotowania kompleksowego audytu Google Analytics. Pozwolił on nam zdiagnozować sporo nieprawidłowości w ustawieniach konta. Zaproponowaliśmy redakcji ich naprawienie oraz wdrożenie konfiguracji, które sprawdziłyby się w tego typu serwisie. Współpraca przebiegała bardzo sprawnie, dzięki czemu wszystkie konieczne zmiany zostały bardzo szybko wdrożone i mogliśmy przejść do dalszych działań optymalizacyjnych.

„Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest rzetelna analiza danych, jednak w zespole Fundacji nie mamy takich kompetencji, które posiada zespół MBridge. Audyt Google Analytics i pomoc w konfiguracji całej analityki strony pozwoliły nam zacząć planować strategiczne działania dotyczące optymalizacji i rozwoju serwisu. Obecnie mierzymy w Google Analytics wszystkie niezbędne z naszej perspektywy dane i w efekcie mamy szerszy obraz dotyczący naszych czytelników, dzięki czemu możemy podejmować lepsze decyzje.”

– mówi Kalina Wyszyńska, Szefowa marketingu i sprzedaży, Członkini Zarządu w Fundacji Pismo


Czas na audyt Google Analytics na twoim koncie


Czujesz, że twojemu kontu Google Analytics przydałby się audyt? Skontaktuj się z nami i pozwól, aby przyjrzeli mu się specjaliści!

Każdy audyt Google Analytics wyceniamy indywidualnie po wstępnej analizie konta i rozpoznaniu potrzeb klienta.

Zdjęcie tytułowe: Myriam Jessier, Unsplash

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Możemy Ci pomóc?

Porozmawiajmy!

Udostępnij:

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *