Podstawą skutecznych działań SEO jest nieustanne śledzenie poczynań Google i innych wyszukiwarek internetowych, które stale udoskonalają i modyfikują swoje algorytmy. Aby móc walczyć o wysokie pozycje na listach wyszukiwań, trzeba być w końcu na bieżąco z zasadami gry. Oto najważniejsze aktualizacje minionego miesiąca.
#1 Czy audio pomaga w pozycjonowaniu? Martin Splitt rozwiewa wątpliwości
Jakiś czas temu pojawiła się hipoteza, jakoby wersje audio artykułów wpływały pozytywnie na ich pozycje w Google. Martin Splitt położył kres tej teorii. Według eksperta Google dodanie wersji audio wpisu na blogu nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Zarekomendował jednak to rozwiązanie i zaznaczył, że może ono poprawić doświadczenia użytkowników, zwłaszcza tych z wadami wzroku. To z kolei może się przełożyć na większą liczbę udostępnień i linków.
#2 Adresy URL z hashtagami w raportach GSC nie są problemem
W raportach skuteczności w Google Search Console zaczęły się ostatnio pojawiać adresy URL z hashtagami, co słusznie niepokoiło wielu specjalistów. John Mueller z Google wyjaśnił, dlaczego tak się dzieje. Okazuje się, że takie adresy URL wskazują na konkretne fragmenty strony, do których prowadzą linki w wynikach wyszukiwania. Umożliwiają one użytkownikom szybkie przejście do odpowiedniej sekcji treści. Nie jest to więc błąd ani sygnał, że indeksowane są niewłaściwe adresy URL.
#3 Aktualizacja raportu Google CrUX
Najnowsza aktualizacja CrUX przeglądarki Google Chrome dostarcza dokładniejsze dane o Largest Contentful Paint (LCP) i opóźnieniach sieciowych. Nowe sekcje LCP pokazują, które elementy spowalniają ładowanie największego obrazu na stronie. Zamiast kategorii połączeń (np. 3G/4G) raport uwzględnia teraz pomiary czasu rund trip time (RTT), co lepiej oddaje rzeczywiste warunki sieciowe użytkowników. Aktualizacja powinna pomóc w optymalizacji szybkości strony oraz poprawie doświadczenia użytkowników.
#4 Google podpowiada, jak usunąć niechciane adresy URL z indeksu
John Mueller z Google podpowiedział specjalistom, co zrobić w sytuacji, gdy Google indeksuje zduplikowane adresy URL z parametrami. Zasugerował, że zamiast używać „noindex”, lepiej blokować je w pliku robots.txt za pomocą wzorca adresu URL. Zalecił także, aby sprawdzić, czy strona nie zawiera linków do tych adresów, aby uniknąć ich ponownego indeksowania.

Autor tekstu
Specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu działań SEO dla naszych Klientów e-commerce. Swoje 10-letnie doświadczenie w branży wykorzystuje, ciągle poszukując nowych strategii i rozwiązań, aby dostarczać jak najlepsze wyniki i pozycje. Oprócz SEO interesuje się podróżami, szczególnie tymi dalekimi, a aby dbać o kondycję fizyczną, często wolny czas spędza na bieganiu!
Wojciech Bębenek
SEO Expert