Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!
SSL
SSL (ang. Secure Socket Layer) jest to protokół, który zapewnia bezpieczeństwo przesyłania danych pomiędzy serwerem, a klientem. Obecnie protokół ten wykorzystywany jest głównie podczas większości transakcji on-line, podczas których Klienci dokonują przelewów internetowych. SSL sprawia, że prawdopodobieństwo przechwycenia danych przez niepożądane osoby trzecie jest bliskie zeru. Wdrożenie protokołu leży po stronie właściciela danej strony internetowej.
Dlaczego warto mieć certyfikat SSL?
Dziś SSL jest już standardem podczas tworzenia stron internetowych. Brak takiego zabezpieczenia może narazić właściciela witryny na widoczne spadki w organicznych wynikach wyszukiwania czy spadek zaufania potencjalnych klientów. Certyfikat bezpieczeństwa to bardzo korzystny aspekt z punktu widzenia User Experience, bo ma na celu najlepsze doświadczenia użytkownika. Dodatkowo strony bez aktywnego certyfikatu mogą mieć problem z załadowaniem się. Google oznacza je również jako niebezpieczne, co może zniechęcać użytkowników i niekorzystnie wpłynąć na konwersję. To czy dana strona posiada certyfikat bezpieczeństwa, można bardzo łatwo zweryfikować. Przejawia się ikoną kłódki umieszczoną tuż przed adresem strony internetowej.
Jak działa protokół SSL?
Protokół SSL działa w oparciu o szyfrowanie symetryczne i asymetryczne. To pierwsze działa na podstawie jednego tajnego klucza, który szyfruje i deszyfruje dane przesyłane pomiędzy nadawcą a odbiorcą. Szyfrowanie asymetryczne wykorzystuje natomiast nie jeden, a dwa klucze, w tym klucz publiczny i prywatny. Ten pierwszy ma za zadanie szyfrować dane, a drugi deszyfrować. Zapewnia to większe bezpieczeństwo danych i przesyłanych informacji.
Jeśli zainteresował Cię ten temat, dowiedz się o tym, dlaczego analityka internetowa jest ważna. Sprawdź również nasz artykuł o znaczeniu audytu Google Analytics.