W jaki sposób sprawdzić reklamy konkurencji na Facebook’u?

Joanna Kasiedczak,

Kilka miesięcy temu Facebook udostępnił użytkownikom Facebook Ads Library, czyli Bibliotekę Reklam. Dzięki narzędziu użytkownicy mogą zobaczyć informacje o reklamach wyświetlanych w serwisie.

Wcześniej, aby sprawdzić sposób reklamowania się innych firm, mogliśmy to zrobić z poziomu profilu, od niedawna do tego rodzaju działań Facebook stworzył Facebook Ads Library. Narzędzie umożliwia wyszukanie aktywnych oraz nieaktywnych reklam powiązanych z siecią reklamową.

Aby wyszukać reklamy danego pro filu, należy przejść na stronę główną Facebook Ads Library oraz wpisać interesującą nas frazę lub skopiować ID strony. Warto podkreślić, że dostęp do Biblioteki Reklam mają również użytkownicy niezalogowani lub nieposiadający konta na Facebook’u.

Po wpisaniu hasła wyświetli nam się strona z wynikami, która zawiera informacje o danym profilu np. data utworzenia strony oraz reklamy w kolejności dodania ich do sieci reklamowej. Za pomocą narzędzia możemy sprawdzić, w jaki sposób promuje się nasza konkurencja, również poza Polską.

 

Joanna Kasiedczak

Joanna Kasiedczak

PR Specialist w MBridge – Marketing Experts. Odpowiada za działania komunikacyjne oraz wizerunkowe. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą public relations związana od trzech lat. Wcześniej doświadczenie zdobywała w agencjach Walk PR oraz Clear Communication Group.