Dlaczego wyskakują błędy na sekcji produktów w Google Search Console?

Coraz częściej od naszych Klientów dostajemy zapytania o to, dlaczego wyskakują błędy na sekcji produktów w Google Search Console. Najczęściej odpowiadamy, że nie są to komunikaty o błędzie, a jedynie ostrzeżenia. Co one oznaczają i w jaki sposób je usunąć?


Na początku musimy rozdzielić komunikaty o błędzie od ostrzeżeń. Jeżeli otrzymujemy informacje o tym, że Google wykrył błąd na naszej stronie, powinniśmy je zweryfikować. Warto podkreślić, że nie mają one negatywnego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania, jednak uniemożliwiają pojawienie się strony wraz z rich snippetem (wynik rozszerzony). 


Jednak bardzo często zdarza się, że komunikaty Google to jedynie ostrzeżenia, które również należy zweryfikować. Częstym przypadkiem może być sytuacja, że Google ostrzega nas, że danego elementu brakuje na stronie np. aggregateRating, jednak trudno o tę informację, jeżeli artykuł nie został oceniony przez użytkowników. Może być również możliwe, że Google ostrzega nas, że brakuje elementu aggregateRating, pomimo tego, że oceny są widoczne na stronie produktu. W tej sytuacji powinniśmy zweryfikować problem oraz go naprawić. 

Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu i konfiguracji consent mode v2?

W jaki sposób usunąć błędy?

 

Aby usunąć ostrzeżenia, należy dodać do strony każdego produktu wszelkie zalecane informacje np. “review” (warto pamiętać, że nie wszystkie produkty mają opinie – wtedy ostrzeżenia zostaną, ale nie jest to powód do zmartwień) czy “PriceValidUntil” (data, po której cena produktu ulegnie zmianie).

 

Sprawdź także, dlaczego strona jest niewidoczna w Google.

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Możemy Ci pomóc?

Porozmawiajmy!

Udostępnij:

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *