Sezonowość zapytań wpisywanych do wyszukiwarki Google – spadek ruchu organicznego

Tomasz Klusek,

Jedną z najczęstszych przyczyn spadku ruchu organicznego jest sezonowość zapytań wpisywanych do wyszukiwarki Google. W artykule przybliżymy jak zidentyfikować oraz wykluczyć problem.

Jak zidentyfikować problem? 

Zmniejszenie ruchu organicznego z powodu sezonowości zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę wiąże się najczęściej ze spadkiem ruchu brandowego oraz generycznego. Aby poprawnie zidentyfikować problem możemy skorzystać z gotowych narzędzi np. Senuto, za pomocą którego przeanalizujemy miesięczne trendy wyszukań. Innym sposobem może być samodzielna analiza. Za pomocą danych zawartych w Google Search Console możemy pozyskać liczbę fraz, pod którymi wyświetla się strona. Kiedy dane z GSC uzupełnimy miesięczną liczbą wykuszkań ( za pomocą np. Planera Słów Kluczowych lub Google Ads) danej frazy jesteśmy w stanie oszacować ich sezonowość.

Co możemy zrobić, aby zniwelować problem?

Gdy zidentyfikujemy, że spadek ruchu organicznego naszej witryny związany jest z sezonowością zapytań powinniśmy postawić na tworzenie wysokiej jakości, merytorycznych treści, które w mniejszym stopniu podlegają sezonowości. Jednak warto pamiętać, że to nie rozwiąże problemu, ale w dłuższej perspektywie pozwoli go zniwelować.

W takim przypadku warto rozważyć umieszczanie treści na blogu firmowym. Powinniśmy mieć na uwadzę, że nie ma doraźnego sposobu na rozwiązanie problemu, jednak sama świadomość występowania sezonowości z pewnością pozwoli lepiej zaplanować działania.

Tomasz Klusek

Tomasz Klusek

SEO Manager w MBridge – Marketing Experts nadzoruje pracę Działu SEO, który zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii pozyskiwania ruchu organicznego. Tomasz specjalizuje się w analizowaniu i projektowaniu strategii kontentowych wykorzystywanych do działań SEO. Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z branżą marketingową związany od 2014 roku. Ma doświadczenie w pracy z polskimi oraz globalnymi brandami.