#003 SEO MBridge Alert: styczeń 2025

Google nieustannie aktualizuje swoje narzędzia i aplikacje. Sprawdź, jakie zmiany zwróciły naszą uwagę w pierwszym miesiącu 2025 roku. Zapraszamy na styczniową edycję SEO MBridge Alert, w której podsumowujemy najważniejsze modyfikacje w Google, abyś stale był/a na bieżąco z tym, co dzieje się w branży SEO. 

#1 Znamy czynniki, które wpływają na pozycję bezpłatnych wyników w Google Shopping

Jeff Oxford, założyciel firmy 180 Marketing, przeprowadził badanie, w ramach którego przeanalizował 5000 słów kluczowych z usługi Google Zakupy. Tym sposobem wyłonił czynniki, które mogą mieć wpływ na pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google Shopping. Oto one:

  • Autorytet domeny oraz ilość linków zewnętrznych – im jest ich więcej, tym większa szansa na wyższe pozycje, oczywiście powinny być to wysokiej jakości linki pochodzące z zaufanych źródeł.
  • Czas wysyłki oraz jakość polityki zwrotów – muszą być czytelnie i jasno opisane.
  • Niższe ceny – tańsze produkty były zwykle lepiej oceniane.
  • Ilość i jakość opinii klientów na kartach produktowych – lepiej jeśli są to bardziej rozbudowane opinie, niż same oceny w systemie gwiazdkowym.

Google nie odniósł się do tych informacji, dlatego są to nieoficjalne rekomendacje, niemniej warto mieć je na uwadze. 

Źródło (klik)

#2 Nowe wytyczne dotyczące recenzji w Google

 Google zaktualizował wytyczne dotyczące recenzji w profilach firm. Najważniejsza zmiana to zalecenie, aby akceptować wyłącznie te opinie, które są podpisane imieniem i nazwiskiem autora. Lepiej także, jeśli są to pisemne recenzje, a nie tylko gwiazdki. Zdaniem Google takie podejście pomoże użytkownikom lepiej zrozumieć kontekst oceny oraz ograniczyć liczbę spamerskich recenzji.

Źródło (klik)

#3 Google wycofuje rozszerzenie Web Vitals

Google wycofuje rozszerzenie Web Vitals, ponieważ w styczniu 2025 roku zakończył współpracę z tą firmą, choć z rozszerzenia korzystało ponad 200 000 użytkowników. Wszystkie dane z tej usługi zostaną przeniesione do DevTools, gdzie można teraz monitorować wskaźniki Core Web Vitals. Tym samym znacząco rozszerzyły się możliwości tego narzędzia. Znajdziemy tam m.in:

  • informacje na temat Core Web Vitals zbierane w czasie rzeczywistym,
  • funkcjonalność umożliwiającą porównywanie lokalnych metryk z danymi CrUX dla różnych adresów URL ,
  • szczegółowe informacje na temat Largest Contentful Paint (LCP),
  • interakcje wpływające na INP,
  • czynniki wpływające na wynik CLS.
  • metryki diagnostyczne, w tym TTFB  oraz First Contentful Paint (FCP).

Jeśli używasz więc Web Vitals, przygotuj się do migracji do DevTools. Pomoże ci w tym oficjalny przewodnik opracowany przez Google.

#4 Aktualizacja PageSpeed ​​Insights

Google przychylił się do próśb użytkowników, którzy sugerowali, że PageSpeed ​​Insights powinien pokazywać okres gromadzenia danych (to metryka potrzebna m.in. do raportów Chrome User Experience Report, w skrócie CrUX). Po najnowszej aktualizacji informacje te są dostępne w PGI. 

Źródło: Post Barry’ego Pollarda w serwisie X

#5 Godzinowy eksport danych w GSC

Pod koniec grudnia 2024 roku Google udostępnił ulepszoną wersję raportów skuteczności Google Search Console – dostępny jest w nich teraz widok 24-godzinny. Dzięki temu właściciele witryn mogą na bieżąco analizować wskaźniki wydajności swojej strony – nie muszą już czekać 48 godzin na aktualizację danych.

Dane pojawiają się w panelu natychmiast po udostępnieniu. Niekiedy mogą być jednak oznaczone przerywaną linią, co oznacza, że gromadzenie danych jest w toku. Aby uzyskać dostęp do widoku 24-godzinnego, wystarczy przejść do sekcji z raportami i wybrać opcję „24 godziny”.

Źródło (klik)  

Autor tekstu

Specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu działań SEO dla naszych Klientów ecommerce. Swoje 10 letnie doświadczenie z branża wykorzystuje ciągle poszukując nowych strategii i rozwiązań, aby dostarczać jak najlepsze wyniki i pozycje. Oprócz SEO interesuje się podróżami, sczególnie tymi dalekimi, a aby dbać o kondycję fizyczną, często wolny czas spędza na bieganiu!

Wojciech Bębenek

SEO Expert

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!