Google nieustannie aktualizuje swoje narzędzia i aplikacje. Sprawdź, jakie zmiany zwróciły naszą uwagę w pierwszym miesiącu 2025 roku. Zapraszamy na styczniową edycję SEO MBridge Alert, w której podsumowujemy najważniejsze modyfikacje w Google, abyś stale był/a na bieżąco z tym, co dzieje się w branży SEO.
#1 Znamy czynniki, które wpływają na pozycję bezpłatnych wyników w Google Shopping
Jeff Oxford, założyciel firmy 180 Marketing, przeprowadził badanie, w ramach którego przeanalizował 5000 słów kluczowych z usługi Google Zakupy. Tym sposobem wyłonił czynniki, które mogą mieć wpływ na pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google Shopping. Oto one:
- Autorytet domeny oraz ilość linków zewnętrznych – im jest ich więcej, tym większa szansa na wyższe pozycje, oczywiście powinny być to wysokiej jakości linki pochodzące z zaufanych źródeł.
- Czas wysyłki oraz jakość polityki zwrotów – muszą być czytelnie i jasno opisane.
- Niższe ceny – tańsze produkty były zwykle lepiej oceniane.
- Ilość i jakość opinii klientów na kartach produktowych – lepiej jeśli są to bardziej rozbudowane opinie, niż same oceny w systemie gwiazdkowym.
Google nie odniósł się do tych informacji, dlatego są to nieoficjalne rekomendacje, niemniej warto mieć je na uwadze.
Źródło (klik)
#2 Nowe wytyczne dotyczące recenzji w Google
Google zaktualizował wytyczne dotyczące recenzji w profilach firm. Najważniejsza zmiana to zalecenie, aby akceptować wyłącznie te opinie, które są podpisane imieniem i nazwiskiem autora. Lepiej także, jeśli są to pisemne recenzje, a nie tylko gwiazdki. Zdaniem Google takie podejście pomoże użytkownikom lepiej zrozumieć kontekst oceny oraz ograniczyć liczbę spamerskich recenzji.
Źródło (klik)
#3 Google wycofuje rozszerzenie Web Vitals
Google wycofuje rozszerzenie Web Vitals, ponieważ w styczniu 2025 roku zakończył współpracę z tą firmą, choć z rozszerzenia korzystało ponad 200 000 użytkowników. Wszystkie dane z tej usługi zostaną przeniesione do DevTools, gdzie można teraz monitorować wskaźniki Core Web Vitals. Tym samym znacząco rozszerzyły się możliwości tego narzędzia. Znajdziemy tam m.in:
- informacje na temat Core Web Vitals zbierane w czasie rzeczywistym,
- funkcjonalność umożliwiającą porównywanie lokalnych metryk z danymi CrUX dla różnych adresów URL ,
- szczegółowe informacje na temat Largest Contentful Paint (LCP),
- interakcje wpływające na INP,
- czynniki wpływające na wynik CLS.
- metryki diagnostyczne, w tym TTFB oraz First Contentful Paint (FCP).
Jeśli używasz więc Web Vitals, przygotuj się do migracji do DevTools. Pomoże ci w tym oficjalny przewodnik opracowany przez Google.
#4 Aktualizacja PageSpeed Insights
Google przychylił się do próśb użytkowników, którzy sugerowali, że PageSpeed Insights powinien pokazywać okres gromadzenia danych (to metryka potrzebna m.in. do raportów Chrome User Experience Report, w skrócie CrUX). Po najnowszej aktualizacji informacje te są dostępne w PGI.
Źródło: Post Barry’ego Pollarda w serwisie X
#5 Godzinowy eksport danych w GSC
Pod koniec grudnia 2024 roku Google udostępnił ulepszoną wersję raportów skuteczności Google Search Console – dostępny jest w nich teraz widok 24-godzinny. Dzięki temu właściciele witryn mogą na bieżąco analizować wskaźniki wydajności swojej strony – nie muszą już czekać 48 godzin na aktualizację danych.
Dane pojawiają się w panelu natychmiast po udostępnieniu. Niekiedy mogą być jednak oznaczone przerywaną linią, co oznacza, że gromadzenie danych jest w toku. Aby uzyskać dostęp do widoku 24-godzinnego, wystarczy przejść do sekcji z raportami i wybrać opcję „24 godziny”.
Źródło (klik)

Autor tekstu
Specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu działań SEO dla naszych Klientów ecommerce. Swoje 10 letnie doświadczenie z branża wykorzystuje ciągle poszukując nowych strategii i rozwiązań, aby dostarczać jak najlepsze wyniki i pozycje. Oprócz SEO interesuje się podróżami, sczególnie tymi dalekimi, a aby dbać o kondycję fizyczną, często wolny czas spędza na bieganiu!
Wojciech Bębenek
SEO Expert