Subdomena

Subdomena to podstrona, która wchodzi w skład domeny głównej. Subdomeny pomagają uporządkować witrynę. Pozwalają także osiągnąć efekt przejrzystości strony. Subdomena składa się z nazwy dodatkowej, która zostaje oddzielona kropką od adresu strony internetowej. Przykładowe subdomeny mogą wyglądać np. tak: blog.przykładowadomena.pl, sklep.twojadomena.pl albo forum.wykupionadomena.com.

Subdomeny – co może kryć się pod daną subdomeną?

Katalog opcji jest w tym przypadku naprawdę szeroki. Subdomena może posłużyć m.in. do włączenia w obręb strony sklepu, bloga, forum, aplikacji mobilnej, a nawet różnych wersji językowych witryny. Dołączanie do całości kolejnych subdomen owocuje jasną, uporządkowaną budową witryny, co wpływa też pozytywnie na doświadczenia użytkownika. Nawigacja po domenie zbudowanej z kilku subdomen staje się bardziej czytelna i intuicyjna, a każda część ma swoje określone zadanie. Dobrze zdefiniowany cel jest kluczowy: blog serwuje dodatkowe treści, sklep umożliwia szybkie zakupy itp. 

Subdomena a SEO – na co zwrócić uwagę?

Logiczny podział treści umożliwia wyszukiwarkom internetowym indeksowanie podstron i zaistnienie witrynie w rankingu Google. Jeśli subdomeny dotyczą wersji językowych, dzięki SEO witryna ma szansę zyskać popularność w różnych krajach. Co więcej, promując stronę www, można przetestować różne techniki pozycjonowania poszczególnych subdomen i wybrać te najbardziej skuteczne.

Zależy Ci na zwiększeniu widoczności witryny w wyszukiwarce Google? Przeczytaj nasz tekst o podstawach pozycjonowania stron, gdzie wyjaśniamy jak działa algorytm Google i co możesz zrobić, aby znaleźć się w TOP 10.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: