Słowa kluczowe

Słowa kluczowe (ang. keywords) – nazywane również frazami kluczowymi są to słowa lub zestawy słów wpisywane przez użytkowników w przeglądarkę internetową, żeby znaleźć w sieci określone zasoby. W interesie właścicieli stron internetowym jest odpowiednie dopasowanie słów kluczowych do charakteru swojej witryny, tak aby osiągała ona wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i była łatwa do znalezienia przez potencjalnych Klientów. 

Dlaczego słowa kluczowe są ważne? 

Odpowiedni dobór słów kluczowych tzw. fraz w bezpośredni sposób determinuje widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli są one prawidłowo dobrane witryna będzie wyświetlać się użytkownikom częściej i zwiększy się konwersja. W przeciwnym razie, nawet mimo doskonale wykonanej strony, możemy mieć trudności z dotarciem do grona potencjalnych odbiorców, a co za tym idzie ruch na stronie będzie mały. Właściwie dobrane frazy możemy porównać do drogowskazów, które informują roboty wyszukiwarek, która witryna najlepiej odpowie na zapytanie użytkownika sieci. 

Jak dobrać słowa kluczowe?

Wybór fraz nie powinien być dziełem przypadku. Zanim jednak zaczniesz pozycjonować swoją stronę pod konkretne słowa kluczowe zdefiniuj swojego odbiorcę. Zastanów się jakiego języka używa, w jakim jest wieku i czego dokładnie szuka. W ten sposób będzie Ci łatwiej dopasować język strony do jego sylwetki. Pomocne okażą się również narzędzia, które pokazują, jak bardzo popularne są konkretne frazy oraz jak dużo osób je wyszukuje. Pamiętaj, że roboty wyszukiwarek dobrze radzą sobie z synonimami słów kluczowych. 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: