Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!
Fraza
Fraza (inaczej fraza kluczowa/słowo kluczowe) jest to konkretny zwrot lub połączenie słów, na które pozycjonuje się konkretna strona internetowa. Wyszukując w sieci konkretne informacje, użytkownik wpisuje w wyszukiwarce daną frazę. Jeśli pokrywa się ona z frazą kluczową witryny, zostaje ona wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Zastosowanie odpowiednich słów kluczowych ma spore znaczenie dla SEO.
Jak dobrać frazy kluczowe?
Odpowiedni wybór słów kluczowych nie powinien być dziełem przypadku. Najlepiej jeśli poprzedzi go wnikliwa analiza. Warto ocenić konkurencyjność konkretnych fraz, sprawdzając, jak często pojawiają się w kręgu zainteresowań użytkowników. Dzięki takiej ocenie będziemy mogli wytypować takie frazy, które pozwolą nam wyżej pozycjonować stronę i będą łatwe w promowaniu. Warto kierować się popularnymi zapytaniami.
Rodzaje fraz kluczowych
Słowa kluczowe możemy podzielić na kilka typów, z których każdy pełni nieco inną funkcję. W zależności od wyboru fraz będziemy też trafiać do innych potencjalnych Klientów.
- Ogólne słowa kluczowe – jak sama nazwa wskazuje, są to ogólnikowe frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Najczęściej wpisujące je osoby nie mają konkretnej intencji zakupowej, więc ten typ fraz kluczowych nie wyróżnia się wysoką konwersją. Przykładem ogólnych słów kluczowych mogą być na przykład „sukienki”, „zabawki dla dzieci” czy chociażby „buty”.
- Long tail (frazy długoogonowe) – frazy składające się z co najmniej dwóch wyrazów, które zdradzają konkretne intencje użytkownika. Cechuje je mniejsza liczba wyszukiwań, ale znacznie większa konwersja niż w przypadku ogólnych słów kluczowych. Ilość kombinacji fraz long tail jest nieograniczona.
- Frazy brandowe – słowa kluczowe długoogonowe, w które zawsze wpleciona jest nazwa firmy lub producenta.
- Frazy lokalne – słowa kluczowe długoogonowe, w których pojawia się nazwa miasta lub konkretnego regionu.
- Frazy z zapytaniem – doskonale sprawdzają się w biznesach oferujących swoje produkty bądź usługi. Najczęściej opisują konkretny problem, a intencją użytkownika jest znalezienie rozwiązania.