Rozszerzenia objaśnień
Rozszerzenia objaśnień to dodatkowy element, który zostaje umieszczony w treści reklamy. W obrębie danej kreacji stworzonej w Google Ads mogą znaleźć się różne rozszerzenia: objaśnień, cen, lokalizacji czy linków. Rozszerzenia są nieklikalne i całkowicie darmowe. Wszystkie dodatkowe informacje mają skłonić odbiorcę do kliknięcia w reklamę. Zazwyczaj nie zajmują one więcej niż jedną linijkę oraz zawierają maksymalnie 10 objaśnień.
Rozszerzenia objaśnień – jakie treści mogą się w nich znaleźć?
Rozszerzenia objaśnień są uniwersalne – wyświetlają się zarówno na komputerach, laptopach, jak i urządzeniach mobilnych. Rozszerzenie treści reklamy pozwala zamieścić informacje, które są istotne z punktu widzenia odbiorcy. Mogą dotyczyć m.in.:
- dodatkowych usług;
- darmowej dostawy;
- przewidywanego czasu wysyłki;
- możliwości zwrotu zakupionego towaru;
- obowiązującej gwarancji.
Rozszerzenia objaśnień w widoczny sposób zwiększają objętość reklamy, przez co bardziej rzuca się ona w oczy. Wzbogacona o dodatkową linijkę reklama nie zawsze wyświetla się w poszerzonej wersji. Wiele zależy od tego, czy kreacja jest wysoko oceniana przez Google Ads. System reklamowy szacuje także, czy rozszerzenia objaśnień zwiększą klikalność kreacji.
Inne rozszerzenia reklam w Google Ads
Rozszerzenia objaśnień to niejedyne rozszerzenia reklam w Google Ads. Do tego katalogu należą m.in. rozszerzenia połączeń (umożliwiają zamieszczenie numeru telefonu), formularzy kontaktowych (skłaniają odbiorcę do pozostawienia m.in. swojego e–maila), promocji (informują o obniżkach) czy lokalizacji (prezentują dokładny adres firmy i godziny otwarcia).
Google Ads to przydatne narzędzie w pracy marketera. Sprawdź, do jakich formatów reklam w Google Ads możesz wykorzystać rozszerzenia objaśnień.