Long tail

Long tail to koncepcja sformułowana przez publicystę oraz wydawcę miesięcznika „Wired” Chrisa Andersona, mająca na celu opisanie pewnych modeli ekonomicznych i biznesowych. W SEO dotyczy ona budowaniu większej widoczności w wyszukiwarkach danej strony internetowej poprzez użycie fraz kluczowych składających się z kilku słów. Choć w takiej strategii ilość wyszukiwań jest mniejsza, wiąże się ona z mniejszą konkurencyjnością, co przekłada się na wyższe pozycjonowanie.

Charakterystyczne cechy long tail

Koncepcja fraz long tail oparta jest na trafianiu do użytkowników, szukających określonych produktów lub informacji w sieci, dlatego jest szczególnie przydatna dla sklepów internetowych. Charakterystyczną cechą jest większa zawartość słów (najlepiej powyżej 3) określająca w sposób bardziej precyzyjny poszukiwany przez użytkownika konkretny produkt lub usługę. I tak np. dla frazy generycznej „puzzle” przykładowymi frazami long tail mogą być „puzzle dla dzieci”, „puzzle dla dorosłych”, „puzzle 500 elementów”, „puzzle drewniane 3d”, itd.

Zalety stosowania long tail

Z fraz długiego ogona najczęściej korzystają użytkownicy wyszukujący danej usługi lub produktu konkretnego rodzaju, dlatego choć charakteryzuje je mniejsza liczba wyszukiwań, dzięki większej precyzyjności ułatwiają szybsze znalezienie satysfakcjonującej oferty. Do innych zalet stosowania long tail należą m.in:

  • zmniejszenie współczynnika odrzuceń, ponieważ frazy lepiej odpowiadają na oczekiwania użytkownika,
  • zmniejszenie kosztów w procesie pozycjonowania strony,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • mniejsza konkurencyjność wśród innych, co wpływa na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie za pomocą fraz long tail może przynieść naprawdę dobre efekty. Dowiedź się więcej o wykorzystaniu długich fraz jako elementu działań SEO

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: